• یکشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9007-06078
  • منبع : بیت مقام معظم رهبری

كتاب «فلسطين» از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامي منتشر شد

كتاب «فلسطين» از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامي منتشر شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كتاب "فلسطين" از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامي توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي(مدظله‌العالي) با مقدمه‌ي دكتر علي اكبر ولايتي منتشر شد.

در اين كتاب علاوه بر انتشار بيانات رهبر انقلاب در خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي تهران در تاريخ 17 /05/ 1359 (دومين روز قدس) در 8 بخش شامل كليات، شكست‌ها و پيروزي‌ها، مسئوليت‌ها، جنايات، راه حل‌ها، قهرمانان، روشنگري و آينده‌ي روشن به مرور بيانات حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي(مدظله‌العالي) پيرامون مسئله فلسطين پرداخته است.

رهبر انقلاب در بخشي از بيانات خود فرموده‌اند: « دولت بي اصل و نسب؛ دولت جعلى؛ ملتِ دروغى. از اطراف دنيا آدمهاى شرير را گرد آوردند و ملغمه‌اى به اسم "اسرائيل" درست كردند! اين ملّت است؟! هر جا يهودي‌هاى شرير و خبيثى بودند، در آنجا جمع شدند. در اغلب كشورها، يهودي‌ها هستند و زندگى مي‌كنند - در كشور ما هم هستند كه زندگي‌شان را مي‌كنند - كارى به كار كسى ندارند، كسى هم به آنها كارى ندارد. كشورشان است و در آن زندگى مي‌كنند. آنهايى كه به سرزمين‌هاى اشغالى رفتند، خبيث‌ها، شريرها، طمّاع‌ها، دزدها و آدمكش‌ها بودند كه از همه جاى دنيا جمع شدند. اين شد يك ملّت؟! ملت و دولتى كه اينطور به وجود آمده است و اسم خودش را اسرائيل گذاشته، غير از راهِ ترور، راهى ندارد؛ حرف حسابى ندارد. آن وقت، چنين موجوداتى با اين دنائت و پستى و پليدى، مىخواهند دولت و ملتِ نورانى و سربلند و عزيزى مثل ايران را در افكارِ عمومىِ جهان متّهم كنند. خودِ آنها از همه متّهم‌تر، مجرم‌تر و روسياه‌ترند.»

دكتر علي اكبر ولايتي در ابتداي مقدمه اين كتاب مي‌نويسد: «معروف است؛ پيش از جنگ اوّل جهاني و در زمان سلطان عبدالحميد عثماني گروهي از متنفّذين يهودي به او پيشنهاد مي‌كنند كه سرزمين فلسطين را جهت اسكان يهوديان عالم به آنها بفروشد! جوابي كه وي به آنها داد نشاندهندهي تهمانده غيرت اسلامي در يك سلطان مستبد عثماني است. وي مي‌گويد: «ما تاكنون نشنيده‌ايم كه يك آدم زنده (ولو محتضر) را كالبدشكافي كنند.» بعد از ناكامي عثماني در فتح وين سقوط تدريجي اين امپراطوري شروع شد.»

مشاور رهبر انقلاب در امور بين‌الملل در ادامه اين مقدمه تاريخي ـ تحليلي خود نقش علماي شيعه را در مورد كشور فلسطين مورد بررسي قرار داده و نوشته است: « مسأله‌ي اشغال فلسطين بازتاب‌هاي متعدّد و گسترده‌اي را در سراسر جهان به دنبال داشت. يكي از واكنش‌هاي مهم در قبال اين رويداد، برخوردي بوده كه از جانب روحانيت‌ شيعه صورت پذيرفت و بدون هيچ تغييري، در طول هفتاد سال گذشته ادامه يافته‌ است. علامه مطهري دليل اين خصيصه‌ي روحانيت شيعه را چنين برمي‌شمارد: روحانيت شيعه در ذات خود يك نهاد مستقل است. از نظر روحي به خدا متكي بوده‌ و از نظر اجتماعي به قدرت مردم و لهذا در طول تاريخ به صورت يك قدرت رقيب‌ در مقابل زورمندان ظاهر شده است. حال با توجه به اين ويژگي بايد بدانيم كه اين طبقه از انديشمندان مسلمان اصولاً با مسائلي چون موضوع فلسطين و نفوذ صهيونيست‌ها چه برخوردي را مي‌نمودند و مقابله‌ با آن را به چه قسمي لازم مي‌شمردند.»

كتاب "فلسطين" از منظر رهبر معظم انقلاب در 416 صفحه، توسط انتشارات انقلاب اسلامي منتشر شده است. علاقه‌مندان براي تهيه اين كتاب مي‌توانند با شماره تلفن 66410649-021 تماس حاصل نمايند و يا با نشاني پست الكترونيك book@khamenei.ir مكاتبه نمايند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha