• سه‌شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 9007-13457
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

در چهارمين دور سفر هيأت دولت به همدان صورت گرفت: اهداي نشان ملي «پژوهش» به رييس دانشگاه «بوعلي سينا»

در چهارمين دور سفر هيأت دولت به همدان صورت گرفت:
اهداي نشان ملي «پژوهش» به رييس دانشگاه «بوعلي سينا»

رئيس دانشگاه بوعلي سينا به عنوان نخبه پژوهشي استان همدان، موفق به دريافت نشان درجه دو دولتي پژوهش شد.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، در چهارمين دور از سفرهاي استاني هيأت دولت به همدان، در ديدار مديران، نخبگان و ايثارگران همدان با رئيس جمهور، به پاس ارائه 310 مقاله ISI و انجام پژوهش‌هاي علمي و كاربردي توسط دکتر محمدعلي زلفي‌گل، رئيس دانشگاه بوعلي سينا، با اهداي نشان ملي درجه دو پژوهش توسط دكتر احمدي ن‍ژاد از اين شيميدان برجسته ملي و بين‌المللي تقدير به عمل آمد.

زلفي گل با اشاره به كسب اين نشان ملي گفت: اين نشان، متعلق به دانشگاه بوعلي سينا است و اين اقدامات با تلاش و زحمات بيش از 20 دانشجوي مقطع دكتري و 40 دانشجوي كارشناسي ارشد در زمينه شيمي آلي، كاتاليزورهاي جديد و ساير موارد، صورت گرفته است.

وي افزود: تعداد 310 مقاله ISI، چاپ يك فصل كتاب به زبان انگليسي، استفاده از پژوهش‌ها و تحقيقات در متون كتب درسي و تأليف كتابي در خصوص سنتز تلفيقاتي آلي، از جمله اقداماتي بوده كه صورت گرفته است.

زلفي گل با بيان اين‌كه از متون مقالات ارائه شده، در سراسر دنيا استفاده مي‌شود و اين افتخارات را مديون همكاري تمامي مجموعه دانشگاه هستيم، گفت: اين نشان را به مجموعه زحمتكش دانشگاه تقديم مي‌كنم.

رئيس دانشگاه بوعلي سينا از همكاري اين دانشگاه با دانشگاه‌هاي ملي و بين‌المللي از جمله دانشگاه‌هايي در آفريقاي جنوبي و انگلستان و همچنين دانشگاه‌هاي گيلان، رازي كرمانشاه، اصفهان، شيراز، تربيت معلم تهران، يزد، خليج فارس، ايلام و كردستان خبر داد و از آن‌ها در كمك به كسب اين نشان قدرداني كرد.

بر اساس اين گزارش، دکتر محمد زلفي گل متولد سال 1345 از شهرستان آشتيان است. وي تحصيلات خود در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري را در دانشگاه‌هاي اراک، صنعتي اصفهان و شيراز به اتمام رسانده است و داراي 310 مقاله ISI و 7 مقاله علمي- پژوهشي و 3 کتاب تأليف شده است.

کسب رتبه اول در نهمين گردهمايي دانشجويان كارشناسي ارشد و دکتري داخل و خارج در سال 1371، کسب رتبه شيميدان برجسته آلي زير 40 سال کشور توسط انجمن شيمي ايران، کسب عنوان پژوهشگر برتر استان همدان و دانشگاه بوعلي سينا در سال‌هاي متعدد، انتخاب به عنوان پژوهشگر برتر کشوري و انتخاب به عنوان دانشمند برگزيده ISI و دريافت لوح از وزير علوم در سال 1382، کسب رتبه اول بيست و يکمين جشنواره خوارزمي در زمينه پژوهش‌هاي بنيادي 1386، کسب جايزه رتبه اول از سازمان کنفرانس اسلامي COMSTEC در سال 1386، معرفي به عنوان استاد بسيجي نمونه کشور در سال 1388 و کسب عنوان رئيس نمونه دانشگاه‌هاي کشور از جمله عناوين و افتخارات کسب شده توسط وي است.

به گزارش ايسنا، دکتر زلفي گل از 12 مرداد سال 1387 رياست دانشگاه بوعلي سينا را برعهده دارد و قبل از آن در سوابق اجرايي وي، تصدي پست‌هايي نظير معاونت پژوهشي و فناوري دانشگاه بوعلي سينا، عضويت در هيأت امناي دانشگاه‌هاي بوعلي سينا، اراک، علوم پزشکي همدان، آزاد اسلامي استان همدان و بنياد علمي بوعلي سينا در سال‌هاي مختلف، فعاليت به عنوان قائم مقام معاون رئيس جمهور در بنياد ملي نخبگان و اولين مسؤول راه‌اندازي بنياد ملي نخبگان، عضويت در کميته امور نخبگان و استعدادهاي درخشان شوراي عالي انقلاب فرهنگي و قائم مقامي هيات نظارت شوراي نگهبان در استان همدان به چشم مي‌خورد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha