• سه‌شنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۰ / ۱۸:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9007-19287
  • خبرنگار : 71368

جوان معتاد سرهنگ را به آتش كشيد

جوان معتاد سرهنگ را به آتش كشيد

جوان معتادي كه در يك درگيري همسايه طبقه بالايي را به آتش كشيده بود دستگيرشد.

به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماموران کلانتري 133 شهرزيبا در 14 ارديبهشت سالجاري از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي «110» در جريان خبر يک فقره حريق عمدي در بلوار فردوس قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل مشخص شد که فردي به نام «جمشيد» كه سرهنگ بازنشسته است زماني که قصد حمايت از زن همسايه در برابر پسر اين زن به نام «عليرضا» را داشته، با پاشيده شدن بنزين از سوي اين جوان دچار آتش‌سوزي شده و عليرضا نيز پس از اقدام به آتش‌زدن وي به سرعت از محل متواري شده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 5 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مادر متهم با حضور در پليس آگاهي در مورد زمان درگيري و به آتش کشيده شدن همسايه طبقه بالاي ساختمان محل سکونتشان به کارآگاهان گفت كه پسرم كه چندي پيش براي ترک اعتياد به کمپ رفته بود اما در روز حادثه درحالي که يک بطري حاوي بنزين به همراه داشت در مقابل منزل خود ديدم.

وي با بيان اينكه عليرضا قصد داشت تا خانه را به آتش بکشد و براي همين بنزين را به طرف من پاشيد که به سرعت از خانه خارج و به طبقه بالا رفتم تا از همسايه طبقه بالا کمک بخواهم گفت: «جمشيد» براي كمك به سمت من آمد و ديگر همسايه ها نيز که متوجه موضوع شده بودند مرا به داخل حيات بردند که ناگهان صداي فريادهاي همسايه طبقه بالايي را شنيدم که از داخل آتش کمک مي‌خواست كه همسايه‌ها آتش را با کپسول خاموش کردند و بلافاصله با 110 تماس گرفتند.

تحقيقات در حالي ادامه داشت كه برابر نظريه پزشکي قانوني، «جمشيد» دچار 32 درصد سوختگي کل بدن از نوع درجه دوم شده که شدت سوختگي باعث محدوديت حرکتي شديد در ناحيه گردن و دست‌ها شده است.

کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود شناسايي مخفي‌گاه و محل تردد متهم را در دستور کار خود قرار دادند که با انجام اقدامات پليسي محل تردد متهم را در جاده ساوه شناسايي كه در نهايت اين فرد دستگير و به اداره شانزدهم پليس آگاهي منتقل شد.

متهم پس از انتقال به اداره شانزدهم، در اعترافات خود با بيان اينكه روز حادثه قصد داشتم تا خانه را به همراه مادرم به آتش بکشم که همسايه طبقه بالايي، در درگيري من و مادرم دخالت کرد گفت: من نيز که در آن زمان به علت مصرف موادمخدر شيشه در وضعيت روحي مناسبي قرار نداشتم، بنزين را بر روي جمشيد ريخته و آتش زدم و خودم نيز به سرعت از محل متواري شدم.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با دستگيري و اعتراف صريح متهم به حريق عمدي و با توجه به روشن شدن ابعاد احتمالي پرونده، به دستور مقام قضايي، متهم با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha