• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9008-10713
  • خبرنگار : 71368

دستبند عدالت به دست هنرپيشه كلاهبردار زده شد

دستبند عدالت به دست هنرپيشه كلاهبردار زده شد

كارآگاهان پليس، زني را كه تحت عنوان «خير» يا وكيل از افراد كلاهبرداري مي‌كرد را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماموران كلانتري 113 بازار با مراجعه مردي ميانسال در تاريخ 10 خرداد ماه سالجاري درجريان سرقتي قرار گرفتند.

مالباخته در شکايتي اعلام كرد كه مبلغ400هزار تومان براي خريد گوسفند به يک مرد داده و او مرا به يکي از بستگانش که خود را «اشرف السادات اخوان علوي» معرفي کرده بود آشنا کرد كه اين زن به عنوان مسئول يک مؤسسه خيريه مبلغ 17ميليون ريال از من دريافت كرد و متواري شد.

با ارسال پرونده به شعبه هفتم بازپرسي دادسراي ناحيه 12 تهران، رسيدگي تخصصي به اين پرونده به کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداري پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.

در حالي كه تحقيقات براي شناسايي اين خير كلاهبردار آغاز شده بود پرونده‌هاي مشابه‌اي كه جملگي از «اشرف السادات» به عنوان كلاهبردار نام مي‌بردند به پليس آگاهي ارجاع داده شد و كارآگاهان در بررسي‌هاي تخصصي دريافتند اين زن خود را به عنوان كارمند يكي از نهادهاي دولتي، خير و وکيل معرفي کرده و پس از دريافت مبالغ ميليوني متواري ‌شده است.

باثبت اين شکايات و انجام چهره‌نگاري، کارآگاهان دريافتند اين زن در محدوده بازار و نقاط مرکزي شهر به بهانه‌هاي مختلف با افراد آشنا ‌شده و از آنان کلاهبرداري مي‌کند.

ماموران در تحقيقات دريافتند، اين زن قبلا در يک فيلم تلويزيوني كه از رسانه ملّي نيز پخش شده، بازي كرده است و با بهره‌مندي از اين هنر متناسب با شرايط سوژه و طعمه نقش بازي مي‌کرد و در زمان مناسب از آنان کلاهبرداري مي‌کرد.

کارآگاهان در بررسي‌ها، يکي از بستگان اين كلاهبردار را شناسايي و در اقدامات بعدي، اين متهمه در تاريخ 7 مهرماه در محدوده بازار تهران شناسايي و دستگير كردند.

با انتقال وي به پايگاه هفتم، هويت واقعي اين فرد به نام «اخلاص – آ» و تبعه غيرايراني شناسايي شد و وي انگيزه خود را از اين کلاهبرداري‌ها متارکه با همسر سابقش و عدم درآمد و نداشتن سرپرست اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، سرهنگ کارآگاه علي غياثوند رييس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: بعد از دستگيري متهمه و با دعوت از مالباختگان به شيوه مشابه از اين افراد کلاهبرداري شده بود، تاکنون 12 مالباخته وي را به عنوان متهم پرونده خود شناسايي و معرفي کردند.

وي از شهروندان تهراني خواست در صورتي كه به اين روش از آنان کلاهبرداري شده براي پيگيري پرونده يا طرح شکايت به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان 15 خرداد مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha