• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۳۹۰ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 9008-11122

اسلام پناه در گفت‌وگو با ايسنا: حقوق ورودي پنبه صفر شود

اسلام پناه در گفت‌وگو با ايسنا:
حقوق ورودي پنبه صفر شود

مديرکل دفتر صنايع نساجي و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مقايسه كشورهاي منتخب نشان مي‌دهد که در اين کشورها حقوق ورودي پنبه يا صفر يا نزديک به صفر است.

مهدي اسلام پناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اهميت استراتژيک پنبه در بازارهاي جهاني گفت: براساس آمارهاي منتشر شده توليد جهاني پنبه امسال بيش از هشت درصد افزايش يافته است.

وي توضيح داد: صنايع نساجي و پوشاک در دنيا بزرگترين مصرف کننده پنبه محسوب مي‌شوند و به همين دليل بايد نحوه تامين پنبه موردنياز کشور به گونه‌اي باشد که صنايع نساجي و پوشاک کشور آسيب نبينند.

وي با اشاره به اين که حمايت از صنايع نساجي و پوشاک در صدر اولويت‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، اضافه کرد: در همين حال دفاع از توليد زراعي پنبه نيز مورد حمايت وزارتخانه بوده اما موضوع مهم در اين حوزه مدرنيزاسيون توليد پنبه در کشور است.

وي گفت: دستگاههاي مرتبط مانند وزارت جهادکشاورزي بايد نه تنها به فكر افزايش سطح زير کشت پنبه باشند، بلكه بايد به توليد كيفي محلوج پنبه داخلي موردنياز صنايع نيز بيشتر توجه کنند.

اسلام پناه اظهار کرد: بر مبناي اطلاعات مراجع معتبر ميانگين قيمت پنبه وارداتي به كشور در پنج ماهه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته بيش از 90 درصد افزايش داشته است که اين نشان دهنده استراتژيك تر شدن بيش از پيش پنبه است.

اين مقام مسئول گفت: بهبود زنجيره عرضه پنبه داخلي از بخش كشاورزي تا توليد صنعتي بسيار حائز اهميت است. چرا که اگر به دنبال توليد رقابتي هستيم بايد پنبه به اندازه کافي و با قيمت مناسب در اختيار صنايع نساجي و پوشاک قرار بگيرد.

مديرکل دفتر صنايع نساجي و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت تصريح کرد: توليد زراعي پنبه نياز به رقابت جدي با رقباي بين المللي خود دارد. از سوي ديگر صنايع نساجي و پوشاك نيز امروز با ملاحظه همه موارد فوق بايد با دنيا رقابت كنند. پس توليدکنندگان حداقل اين حق را نيز دارند كه در تامين حداقلها و ملزومات مشابه رقباي خود باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha