• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۰ / ۲۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 9008-15312.186431
  • خبرنگار : 90049

اعتراف امريکا به تروريسم مخفي در ايران

اعتراف امريکا به تروريسم مخفي در ايران

گزارش‌هاي اخير افشا مي‌کند که امريکا با اجراي عمليات‌هايي با حداکثر پوشش مخفيانه، از جمله ترور دانشمندان ايراني، به دنبال توقف برنامه اتمي تهران است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وب سايت آنتي وار با ارائه مطلبي نوشت، نوئت گينگريچ، سخنگوي پيشين جمهوري‌خواهان امريکا روز شنبه (21 آبان) در سخناني در مباحثات انتخاباتي اين حزب در اسپارتانبرگ در کاروليناي جنوبي، آشکارا از تروريسم با حداکثر پوشش مخفيانه عليه ايران حمايت کرد.

وي اظهار داشت: "عمليات با حداکثر پوشش مخفيانه براي توقف و اختلال در روند برنامه اتمي تهران، از جمله ترور دانشمندان ايراني و اختلال در سيستم‌ها قابل حمايت هستند. همه اين عمليات‌ها به صورت مخفي و قابل انکار هستند."

گينگريچ همچنين از تامين مالي همه گروه‌هاي مخالف در ايران حمايت کرد.

ريک سانتورام، سناتور امريکايي نيز آشکارا از حمله پيشگيرانه عليه تاسيسات اتمي ايران حمايت کرد و گفت: بايد اکنون با اسرائيل همکاري کنيم تا همان کاري که در سوريه و عراق انجام داد، (از بين بردن توانمندي اتمي)، در ايران انجام دهد.

ميت رومني، فرماندار پيشين ماساچوست نيز از رئيس جمهور امريکا به خاطر نداشتن شدت عمل کافي عليه ايران انتقاد کرد.

وي گفت: "اگر ما مجددا باراک اوباما را انتخاب کنيم، ايران به سلاح اتمي دست پيدا مي‌کند."

رومني در پاسخ به سوالي درباره اين که آيا وي گزينه حمله نظامي به ايران را انتخاب مي‌کند يا خير، گفت: "مسلما"

به گزارش پرس تي‌وي، درخواست‌ها براي ترور و اقدامات تروريستي در حالي مطرح مي شود که در سال‌هاي اخير شماري از دانشمندان ايراني قرباني تروريسم شده‌اند.

تروريست‌هاي ناشناس در تاريخ 29 نوامبر 2010 با بمب، خودروهاي مجيد شهرياري و فريدون عباسي استادان دانشگاه را منفجر کردند. شهرياري در اين انفجار کشته شد اما دکتر عباسي و همسرش جراحات اندکي برداشته و روانه بيمارستان شدند.

مسعود علي محمدي استاد دانشگاه تهران در ژانويه 2010 بر اثر انفجار موتورسيکلت بمب‌گذاري شده در تهران، کشته شد. اين انفجار نزديک منزل علي محمدي در شمال تهران روي داد.

سرلشگر احمد وحيدي وزير دفاع ايران گفت، اقدامات ضروري براي اطمينان از امنيت دانشمندان و استادان دانشگاه ايراني صورت گرفته است.

امريکا، اسرائيل و برخي از متحدان‌شان تهران را به ادامه برنامه اتمي با اهداف نظامي متهم مي‌کنند. آن‌ها از اين مسئله به عنوان بهانه‌اي براي اعمال تحريم‌ها و همچنين درخواست براي حمله به ايران استفاده مي‌کنند.

ايران تاکيد دارد که به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش تسليحات اتمي و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، حق توسعه و دست‌يابي به فن‌آوري اتمي با اهداف صلح آميز را دارد.

مقامات ايراني همچنين قول پاسخي دندان‌شکن به هر گونه حمله نظامي عليه کشور را داده و هشدار داده‌اند که چنين اقدامي به وقوع جنگي فراتر از مرزهاي خاورميانه منجر خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha