• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۰ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9008-16905
  • خبرنگار : 71368

زوگيران موتورسيكلت سوار را شناسايي كنيد

زوگيران موتورسيكلت سوار را شناسايي كنيد

زورگيران موتورسوار خيابان‌هاي شلوغ پايتخت دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با حضور مرد جواني به همراه همسرش دربيستم مرداد ماه سال جاري به کلانتري 129 جامي پرونده‌اي تحت عنوان «زورگيري» پيش روي ماموران گشوده شد.

اين فرد در شکوائيه‌اي اعلام كرد كه در حال عبور از خيابان اسکندري بود که ناگهان پسر جوان حدوداً‌20 ساله با تهديد چاقو گوشي همسرش را از وي گرفت و توسط يك دستگاه موتورسيکلت از محل فرار کرد.

با تشکيل پرونده مقدماتي، مأموران کلانتري 129 در تحقيقات مقدماتي و با توجه به مشخصات ظاهري اعلام شده از سوي زن جواني که گوشي تلفن همراهش مورد سرقت زورگيري قرار گرفته بود، با شباهتي که جوان زورگير با مشخصات يکي از مجرمان سابقه‌دار محدوده کلانتري جامي داشت، تصوير اين فرد سابقه‌دار 21ساله به نام «مهدي» در مقابل اين زن جوان قرار دادند و مالباخته صراحتاً «مهدي» را به عنوان سارق زورگير گوشي تلفن همراهش مورد شناسايي قرار داد.

به گزارش ايسنا، با شناسايي هويت اين متهم، مأموران کلانتري 129 جامي، با توجه به اطلاعاتي که از جوان سابقه‌دار و محل‌هاي تردد و محل زندگي‌اش داشتند، در تاريخ 21 مرداد ماه وي دستگير و به کلانتري منتقل کردند.

با دستگيري و اعتراف صريح متهم به زورگيري از زن مالباخته و همچنين اعترافات «مهدي» به زورگيري در مناطق مرکزي سطح شهر، پرونده مقدماتي در کلانتري تشکيل شد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 11 متهم به همراه پرونده براي رسيدگي تخصصي به ساير جرائم وي و شناسايي و دستگيري همدستش به پايگاه هشتم پليس آگاهي منتقل شد.

کارآگاهان در رسيدگي به اين پرونده و در تحقيقات خود متوجه شدند که «مهدي» از مجرمان سابقه‌داري است که در آخرين دستگيري به اتهام مصرف و نگهداري موادمخدر دستگير و تا حدود يک ماه قبل از دستگيري در زندان بوده است .

اين متهم 21ساله اعتراف کرد پس از آزادي از زندان به همراه يکي از دوستان قديمي‌اش به نام«مجيد» اقدام به سرقت و زورگيري در مناطق مرکزي شهر تهران کرده است.

کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود با شناسايي مخفي‌گاه «مجيد» دريافتند متهم از محل متواري شده است از آنجائي که متهم متواري فاقد جا و مکان مشخصي بود، سرانجام با انجام مراقبت‌هاي پليسي و در شرايطي که متهم در اين محل حضور منظمي نداشت، در تاريخ 11 مهرماه وي را در اطراف محله قلعه‌مرغي شناسايي و دستگير کرده و متهم به پايگاه هشتم منتقل شد.

با توجه به اعترافات صريح هر دو متهم به زورگيري و سرقت از شهروندان در مناطق مختلف پايتخت به ويژه مناطق مرکزي، ده‌ها مالباخته که اغلب آنان قبلاً ‌اقدام به شکايت در کلانتري، پايگاه پليس آگاهي و دادسرا کرده بودند شناسايي و به پايگاه هشتم دعوت شدند و مالباختگان اين دو نفر را به عنوان سارقان اموال و گوشي تلفن همراه خود شناسايي کردند.

سرهنگ حسين خان‌بابايي رييس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به افزايش تعداد مالباختگاني که متهمان را به عنوان سارقان زورگيراموال خود مورد شناسايي قرار دادند، بازپرس پرونده با پيشنهاد انتشار بدون پوشش چهره متهمان در جرائد براي شناسايي تمامي مالباختگان موافقت كرد.

وي از کليه مالباختگاني که توسط اين دو متهم مورد سرقت قرار گرفتند خواست براي پيگيري يا طرح شکايت خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر – انتهاي خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha