• شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۰ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9009-03058
  • خبرنگار : 71368

راز قتل بر سر چراي گوسفندان پس از 18ساله برملا شد

راز قتل بر سر چراي گوسفندان پس از 18ساله برملا شد

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ مردي را كه 18سال پيش در يك نزاع بر سر نحوه چراي گوسفندان فردي را به قتل رسانده بود را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مأموران کلانتري يکي از روستاهاي تابعه استان کرمانشاه در 28 اسفندماه سال 72 در جريان يک فقره درگيري منجر به قتل در اين روستا قرار گرفتند که پرونده مقدماتي تشکيل و براي رسيدگي در اختيار پليس آگاهي اين استان قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات مشخص شد که فردي 42 ساله به نام «نصير . پ» در يک نزاع و درگيري به قتل رسيده که در بررسي‌ها مشخص شد فردي 18ساله به نام «شاهپور . پ» اين فرد را به قتل رسانده است.

با شناسايي متهم به قتل، کارآگاهان پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود براي دستگيري شاهپور اطلاع پيدا کردند که در زمان درگيري، دايي متهم به هويت «احمد» نيز در اين نزاع و درگيري حضور داشته و پس از کشته‌شدن مقتول، هر دو نفر آنها متواري شده‌اند.

در حالي که تحقيقات براي شناسايي اين دو متهم در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي کرمانشاه قرار گرفته بود کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که اين دو متهم پس از نزاع و درگيري و كشته‌شدن مقتول، روستاي خود را به مقصد نامشصي ترک کرده و هيچ‌کدام از اعضاي خانواده آنها نيز اطلاعي از مخفي‌گاه آنها ندارند.

با توجه به دلايل و مدارک بدست آمده و تحقيقات انجام شده از سوي کارآگاهان پليس آگاهي، دادگاه متهم را به صورت غيابي مجرم و به قصاص نفس محکوم کرد اما پرونده همچنان براي شناسايي و دستگيري متهم در پليس آگاهي کرمانشاه مفتوح باقي مانده بود.

سرانجام با وجود گذشت 18 سال از زمان وقوع حادثه و در حالي که گمان مي‌رفت، کارآگاهان پليس آگاهي کرمانشاه در ادامه تحقيقات چند ساله خود سرانجام با انجام تحقيقات پليسي اطلاع پيدا کردند که متهم به همراه دايي خود، پس از متواري شدن از روستا زندگي مخفيانه‌اي را در شهر تهران آغاز كرده‌اند.

به گزارش ايسنا،‌ با انجام تحقيقات و اطمينان از حضور متهمان پرونده در تهران بزرگ، هماهنگي لازم انجام و تيمي از کارآگاهان پليس آگاهي کرمانشاه با اخذ نيابات قضايي از داديار شعبه اول دادگستري کرمانشاه به تهران و اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه کردند.

با ورود پرونده به اداره دهم، کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ ضمن انجام هماهنگي قضايي با شعبه هفتم دادياري دادسراي ويژه نيابت، شناسايي مخفي‌گاه و دستگيري متهمان اين پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

با آغاز تحقيقات کارآگاهان و با بهره‌گيري از اطلاعات موجود در پرونده، سرانجام مخفي‌گاه متهمان در منطقه حکيميه تهران مورد شناسايي قرار گرفته و دايي و خواهرزاده پس از 18 سال فرار در سوم آذرماه دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي انتقال پيدا کردند.

شاهپور به عنوان متهم اصلي پرونده درباره زمان ارتکاب جنايت به کارآگاهان گفت: اواخر اسفندماه سال 72 در حال شخم‌زدن زمين با تراکتور بودم، كه مقتول به همراه پسر و دو برادرزاده و تعدادي از بستگانش ضمن مراجعه عنوان كردند كه گوسفندانم، گندم‌هاي مزرعه آنها را خورده‌اند.

متهم در ادامه اظهاراتش مدعي شد: در حال صحبت‌کردن با نصير و همراهان او بوديم که ناگهان مشاجرات لفظي به درگيري فيزيکي ميان دو طرف تبديل شد و نصير با سنگ ضربه‌اي را به صورت من وارد کرد و من بر روي زمين افتادم، زماني که از روي زمين بلند شدم، نصير بر روي زمين افتاده بود و هيچ حرکتي نمي کرد و من نيز به همراه دايي خود که در درگيري منجر به قتل نصير حضور داشت از روستا فرار کرده و به تهران آمديم.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه آرياحاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با دستگيري متهمان، هماهنگي لازم با مقام‌قضايي انجام و هر دو متهم پرونده در اختيار کارآگاهان پليس آگاهي کرمانشاه قرار گرفته تا تحقيقات درباره اين پرونده در پليس آگاهي کرمانشاه انجام گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha