• شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۰ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9009-03078
  • منبع : مطبوعات

ته سيگار روشن انبار فروشگاه را به آتش کشيد

ته سيگار مالك فروشگاه، انباري را به آتش كشيد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي سميعي مدير منطقه 2 عمليات آتش‌نشاني تهران با بيان اينكه آتش‌نشانان ايستگاه‌هاي 24 و 48 صبح شنبه با دريافت خبر رخداد آتش‌سوزي در خيابان نبردشمالي به محل حادثه اعزام شدند گفت: اين حادثه در يك واحد آپارتماني مجاور فروشگاه ابزار و يراق که از آن به عنوان انبار فروشگاه استفاده مي‌شد، رخ داده بود.

وي با بيان اينكه در اين مکان انواع کالاي قابل اشتعال به صورت ناايمن در فضاهايي فشرده کنار هم چيده شده و نگهداري مي‌شد، افزود: شعله آتش در حال سرايت به طبقات مسكوني بالاي ساختمان بود که آتش‌نشانان با استفاده از تجهيزات ايمني و خاموش‌کننده همزمان با ايمن‌سازي محل حادثه و مهار شعله‌هاي آتش 10 شهروند ساکن ساختمان را از خطر آتش‌سوزي دور کردند و به مکان ايمن انتقال دادند.

سميعي با اعلام اينکه در جريان اين آتش‌سوزي خوشبختانه به فردي آسيب نرسيد گفت: آتش‌نشانان با مهار كامل آتش‌ از افزايش خسارت مالي پيشگيري کردند.

جمشيد ترکاشوند رييس کارشناسان منطقه 2 عمليات آتش‌نشاني تهران نيز در مورد علت رخداد آتش‌سوزي گفت: مالک فروشگاه که بدون توجه به هشدارهاي ايمني و با بي‌احتياطي، پس از انداختن ته سيگار خود به ميان کارتن‌هاي کالا از محل آتش‌سوزي خارج شده بود اندکي بعد متوجه ايجاد دود و شعله فراوان در انبار فروشگاه شده و براي خاموش‌کردن آتش تلاش مي‌کند.

وي افزود: مالک فروشگاه هنگامي که در تلاش خود براي مهار آتش موفق نمي‌شود بدون توجه به خطرات احتمالي که او و انبار فروشگاه را تهديد مي‌کند پس از شکستن شيشه‌ها براي خارج شدن دود با سامانه 125 تماس مي‌گيرد.

ترکاشوند علت گسترش سريع آتش‌سوزي را اقدام نابجا و ناايمن مالک در شکستن شيشه‌ها اعلام کرد و گفت: ورود هوا موجب شعله‌وري بيشتر و گسترش آتش‌سوزي شده بود.

وي افزود: مقدار زيادي کالاي صنعتي از جمله لوازم يدکي خودرو و روغن موتور در اثر رخداد اين آتش‌سوزي از بين رفت و خسارت زيادي به ساختمان وارد شد.

اين کارشناس ايمني با تصريح اين نکته که تبديل واحد مسکوني به انبار کالا آن هم از نوع قابل اشتعال خلاف مقررات و بسيار خطرناک است توصيه کرد: هنگام بروز آتش‌سوزي يا هر حادثه ديگري اولين اقدام تماس با سامانه 125 و در مرحله بعد در صورت داشتن خاموش‌کننده مناسب اقدام براي خاموش کردن آتش است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha