• چهارشنبه / ۹ آذر ۱۳۹۰ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 9009-05725
  • خبرنگار : 71133

گلايه‌هاي مجتبي راعي: متاسفم محرم امسال هم «عصر روز دهم» به تلويزيون نمي‌رسد

گلايه‌هاي مجتبي راعي:
متاسفم محرم امسال هم «عصر روز دهم» به تلويزيون نمي‌رسد

مجتبي راعي گفت:‌ بسيار متاسفم كه در محرم امسال فيلم «عصر روز دهم» در پيچ خم‌هايي گير كرده و به پخش تلويزيوني نمي‌رسد.

اين كارگردان كه «عصر روز دهم» را سال گذشته در حال اكران داشت در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي‌ خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اين فيلم وقتي در اكران نابود شد احساس كردم اين سينما مسير درستي ندارد چون فيلم هنري نبود كه كسي به ديدن آن نرود. كار جذابي محسوب مي‌شد بنابراين بايد پرسيد اين سينما به كجا مي‌رود كه در آن «عصر روز دهم» هم مي‌سازي، جايگاهي ندارد.

راعي خاطرنشان كرد:‌ با شرايطي كه براي اين فيلم در اكران به وجود آمد نگران پخش تلويزيوني‌اش هستم كه ناگهان و بدون زمينه چيني پخش شود و در واقع يك بار ديگر در تلويزيون به آن بي مهري شود.

وي درباره پخش اين فيلم از تلويزيون در اين ايام گفت:‌ آنجور كه مطلع شدم هنوز اين فيلم توسط تلويزيون خريداري نشده است اما تلويزيون مي‌توانست بخش‌هايي از اين فيلم را كه در ظهر عاشورا در حرم امام حسين(ع) فيلم‌برداري شده را بگيرد و آنها را پخش كند و براي پخش كامل اين فيلم زمينه‌سازي مي‌كرد.

اين كارگردان كه در دو عاشوراي گذشته در كربلا حضور داشته است، خاطر نشان كرد: خيلي دوست داشتم امسال هم به آنجا بروم اما قسمت نشد. آنجا حال غريبي دارد كه در هيچ جاي جهان نيست.

وي درباره ساخت اثري مرتبط با اين ايام گفت:‌ طرح مستند شاعرانه‌اي در خصوص عاشورا دارم كه اميدوارم به زودي بتوانم آن را بسازم.

راعي ادامه داد:‌ البته عبدالرسول گلبن مستندي درباره مراسم اربعين عراق در حال ساخت دارد كه من هم با آنها رفته بودم و كمكشان كردم.

به گزارش ايسنا،فيلم سينمايي «عصر روز دهم» نخستين پروژه سينمايي است که براي اولين‌بار در شهرهاي مقدس کربلا و نجف توليد شده است. در اين فيلم از منظر تازه و متفاوتي به مفهوم دوستي دو ملت شيعه‌ي ايران وعراق نگاه شده است.

داستان اين فيلم از خرمشهر و در دوران جنگ ايران و عراق آغاز مي‌شود و زندگي يك خانواده را به تصوير مي‌كشد، جنگ باعث جدايي آن‌ها مي‌شود و بعد از وقايع ديگري از جمله سقوط صدام و جنگ آمريكا و عراق آن‌ها همديگر را پيدا مي‌كنند.

در اين فيلم هانيه توسلي، احمد مهران‌فر، صغري عبيسي، سليمه رنگزن و الهام حميدي به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha