• جمعه / ۱۱ آذر ۱۳۹۰ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 9009-07404

با برتري در مسابقات منطقه‌يي غرب آسيا دو تيم‌ ايراني به مسابقات جهاني برنامه‌نويسي دانشجويي ACM راه يافتند

با برتري در مسابقات منطقه‌يي غرب آسيا 
دو تيم‌ ايراني به مسابقات جهاني برنامه‌نويسي دانشجويي ACM راه يافتند

تيم‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي صنعتي شريف و تهران با برتري در سيزدهمين دوره مسابقات منطقه‌يي برنامه‌نويسي دانشجويي ACM در منطقه غرب آسيا به مرحله نهايي مسابقات كه ارديبهشت ماه سال آينده در لهستان برگزار مي‌شود، راه يافتند.

دكتر رامتين خسروي، عضو هيأت علمي دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه تهران و سرپرست مسابقات منطقه‌يي برنامه‌نويسي دانشجويي ACM غرب آسيا در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: سيزدهمين دوره مسابقات منطقه‌يي برنامه‌نويسي دانشجويي ACM غرب آسيا با شركت حدود 78 تيم از 50 دانشگاه كشور و بدون حضور تيم خارجي روز جمعه در دانشكده مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه تهران برگزار شد.

وي خاطرنشان كرد: تيم‌هاي حاضر، طي پنج ساعت در حل 11 مسأله برنامه‌نويسي رقابت كردند كه در پايان تيمي از دانشگاه صنعتي شريف با حل هفت مساله رتبه اول و تيمي از دانشگاه تهران با حل شش مساله رتبه دوم را كسب كردند. تيمي از دانشگاه صنعتي اميركبير با حل شش مساله در زمان بيشتر در جايگاه سوم قرار گرفت و پس از آن تيم ديگري از دانشگاه صنعتي اميركبير و تيمي از دانشگاه فردوسي مشهد در رده‌هاي چهارم و پنجم قرار گرفتند.

خسروي افزود: با توجه به سهميه تعيين شده براي سايت تهران مسابقات منطقه‌يي غرب آسيا، دو تيم اول مسابقات كه از دانشگاه‌هاي صنعتي شريف و تهران هستند به سي و ششمين دوره مسابقات جهاني برنامه‌نويسي دانشجويي كه ارديبهشت ماه سال آينده در كشور لهستان برگزار مي‌شود، اعزام خواهند شد.

سرپرست جديد مسابقات منطقه‌يي برنامه نويسي دانشجويي ACM كه در 12 دوره قبلي اين رقابت‌ها كه به ميزباني دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي‌شد به عنوان رييس كميته داوران و در چهار مسابقه‌ نخست به عنوان مربي تيم اعزامي دانشگاه صنعتي شريف به مسابقات جهاني فعاليت داشته است، تركيب متفاوت و متنوع تيم‌هاي برتر مسابقات امسال را نشان‌دهنده توجه روزافزون دانشگاه‌هاي مختلف كشور به مسابقات برنامه نويسي و فعال شدن آنها در اين حوزه دانست.

وي در ادامه درباره دلايل عدم حضور كشورهاي غرب آسيا در مسابقات برنامه‌نويسي تهران گفت: بر اساس سيستم برنامه‌ريزي مسابقات، تيم‌ها ملزم به حضور در مسابقات منطقه‌يي نيستند. از سوي ديگر اكثر كشورهاي عربي و آفريقايي به دليل نزديكي زبان‌ها در منطقه‌اي غير از غرب آسيا و در خاورميانه و آفريقا شركت مي‌كنند. زمان‌بندي مسابقات هم مي‌تواند يكي از دلايل عدم حضور تيم‌هاي خارجي در مسابقات تهران باشد.

گفتني است، مسابقه برنامه نويسي دانشجويي از سال 1976 به همت انجمن بين‌المللي ماشين‌هاي محاسباتي (ACM) كه معتبرترين انجمن علوم كامپيوتر در سطح جهان است، همه ساله به صورت دو مرحله‌يي برگزار مي‌شود. در مرحله مقدماتي كه در مناطق مختلف جهان برگزار مي‌شود، چند هزار تيم از دانشگاه‌هاي مختلف به رقابت مي‌پردازند و از هر منطقه چند تيم برتر به مرحله نهايي راه پيدا مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha