• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۰ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 9009-12503
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

ناكامي يك گروه شكارچي متخلف در كاشمر

رييس اداره محيط زيست كاشمر گفت: يك گروه شكارچي متخلف كه در منطقه شكار ممنوع سيد مرتضي قصد شكار غيرمجاز داشتند که با حضور به موقع ماموران يگان حفاظت محيط زيست در منطقه، از انجام عمل غيرقانوني خود ناكام ماندند.

مهدي توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: در اين عمليات پنج نفر دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

وي در خصوص نحوه شناساسي و دستگيري متخلفان اظهار داشت: ماموران يگان حفاظت اداره محيط زيست کاشمر پس از اطلاع‌رساني همياران افتخاري مبني بر حضور يک گروه شکارچي مسلح در منطقه شکار و تيراندازي ممنوع سيد مرتضي واقع در بخش کوه‌سرخ، بلافاصله به محل مورد نظر مراجعه و متوجه حضور چند متخلف شکار و صيد شدند.

وي با اشاره به اينكه ماموران با کمين در ارتفاعات، افراد متخلف را غافلگير و دستگير کردند، ابراز داشت: اين در حالي است که افراد دستگير شده که اهل يکي از شهرستان‌هاي همجوار بوده‌اند، با ردزني وحوش منطقه قصد تيراندازي و شکار داشته که در اين راه ناکام مي‌مانند.

توكلي افزود: از ناحيه شکارچيان يک قبضه سلاح شکاري گلوله‌زني دوربين‌دار حرفه‌اي، يک قبضه سلاح ساچمه‌زني تک لول به همراه تير فشنگ پر دستکاري شده غيرمجاز، تعدادي فشنگ ساچمه‌اي غيرمجاز، دوربين چشمي و ديگر ادوات شکار و صيد کشف و ضبط گرديده است.

وي با اعلام اينكه متخلفان پس از تشکيل پرونده و معرفي به مراجع قضايي بر اساس حکم صادره به استناد قانون شکار و صيد، به جرم شروع به شکار در منطقه ممنوعه هر کدام به پرداخت مبلغ يك ميليون و 500 هزار ريال و جمعا هفت ميليون و 500 هزار ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محکوم و مهمات غيرمجاز نيز تحويل دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان کاشمر شدند.

رييس اداره محيط زيست كاشمر با ابراز رضايت اين اداره از دستگيري متخلفين شکار و صيد قبل از وقوع جرم، اظهار داشت: اين موضوع نشان از حضور به موقع محيط بانان در منطقه داشته و در حفاظت از نسل حيوانات وحشي و ذخاير باارزش ژنتيکي مثمر ثمر خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha