• جمعه / ۲۵ آذر ۱۳۹۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9009-15235
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

دومين «شير» لويزان به دام افتاد

دومين «شير» لويزان به دام افتاد

يك شير رها شده در منطقه لويزان تهران توسط آتش‌نشانان به دام افتاد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير مهدياني، مدير عمليات منطقه 3 سازمان آتش نشاني افزود: راننده يک خودرو سواري به هنگام گذر از بزرگراه «شهيد زين الدين» ناگهان در حاشيه جنگل لويزان حيوان بزرگي را مشاهده کرد که در لابلاي درختان در حال حرکت بود.

مهدياني ادامه داد: راننده كه به شدت متعجب شده بود در ساعت 6:25 صبح روز پنجشنبه با سامانه 125 تماس گرفته و از وجود يک جانور گربه‌سان در اين منطقه خبر داد.

مدير عمليات منطقه 3 سازمان آتش نشاني با بيان اينكه ستاد فرماندهي، آتش‌نشانان ايستگاه 54 به محل اعزام كرده است، گفت: اما چون امکان داشت شير به داخل جنگل گريخته و به‌دام انداختن آن به‌سختي انجام شود، آتش نشانان ايستگاه 17 و هم چنين گروه امداد و نجات 10 سازمان هم فراخوانده شدند.

وي مدت عمليات نيروها براي گرفتار کردن اين جانور را حدود 50 دقيقه ذکرکرد و افزود: آتش نشانان از ضلع‌هاي شمال و جنوب به داخل جنگل لويزان وارد شدند و سرانجام شير را که به محل انباشت چوب‌ها در حاشيه جنوبي جنگل پناه برده بود بدون اين که صدمه‌اي ببيند، به‌دام انداختند.

مدير منطقه 3 آتش نشاني، در مورد مشخصات اين حيوان گفت: اين شير با وزن بين 40 تا 50 کيلوگرم، بيش از دو برابر بچه شيري که دو روز قبل در همين منطقه توسط آتش نشانان گرفته شده بود جثه و وزن دارد.

مهدياني با بيان اينكه هنوز علت پيدا شدن اين جانوران روشن نشده، خاطرنشان كرد: تحقيقات همچنان توسط مسئولان ادامه دارد.

به گفته وي، در حال حاضر اين شير در يکي از ايستگاه‌هاي آتش نشاني نگهداري مي‌شود تا پس از انجام هماهنگي لازم همانند شير قبلي به اداره محيط زيست پارک پرديسان تحويل داده شود.

به گزارش ايسنا، در روز سه‌شنبه گذشته نيز يك قلاده بچه شير در مسير شرق به غرب بزرگراه همت رها شده بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha