• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۰ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9009-17208
  • خبرنگار : 71368

آدم‌كشي براي هيچ

آدم‌كشي براي هيچ

كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت مردي را كه در حين مستي، معتادي را با ضربه چاقو كشت، دستگير كردند.

به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مأموران کلانتري 108 نواب در ساعات پاياني 19شهريور ماه سالجاري از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان يک فقره درگيري منجر به جرح در ساختماني نيمه کاره در حوالي خيابان دامپزشکي قرار گرفتند.

مأموران کلانتري با حضور در محل و انجام اقدامات اوليه دريافتند که شخصي 40ساله به نام «جواد» به شدت مجروح و به بيمارستان انتقال پيدا کرده است اما به علت شدت جراحات وارد شده به سر، جان خود را از دست داده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

كارآگاهان در تحقيقات مقدماتي مشخص شد که جواد به همراه تعدادي از دوستان که همگي به مصرف موادمخدر اعتياد دارند، غالبا شب‌ها را در ساختمان‌هاي نيمه‌کاره محل حادثه گذرانده و در آنجا اقدام به مصرف موادمخدر مي‌كردند.

با توجه به آن که دوستان مقتول داراي هويت مشخص نبودند هيچ‌گونه اطلاعاتي در خصوص هويت و نشاني محل دوستان مقتول در اختيار کارآگاهان اداره دهم قرار نگرفت تا آن که در ادامه تحقيقات کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که در شب حادثه يکي از بستگان مقتول به نام «احمد» نيز به همراه جواد در محل حادثه حضور داشته است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، محل سکونت اين فرد 42 ساله، در خيابان قصرالدشت شناسايي و اين فرد در آخرين روز آبان ماه دستگير و براي انجام تحقيقات به اداره دهم منتقل شد.

«احمد» پس از انتقال به اداره دهم ضمن اعتراف به حضور با مقتول، درباره شب حادثه به کارآگاهان گفت: در شب حادثه به همراه «حسن»، «عليرضا»، «مسعود»، «عليرضا» و مقتول در ساختمان نيمه‌کاره در حال استعمال موادمخدر شيشه بوديم که ناگهان «تورج» به همراه تعدادي از دوستانش که همگي قمه داشتند، وارد ساختمان شدند و به طرف ما حمله کردند. در اين زمان هر کدام به سمتي فرار کرده و آنها نيز به تعقيب ما پرداختند و چند ساعتي زمان برد تا توانستيم از دست آنان فرار کنيم و پس از آن متوجه شديم که جواد به قتل رسيده است.

با توجه به اطلاعات جديد بدست آمده، کارآگاهان هويت افراد مهاجم به اسامي «تورج» 24 ساله، «اميد» 23 ساله، «اميد» 22 ساله، «سعيد» 24 ساله و «بهنام» 24 ساله راشناسايي كرده

و محل سکونت همگي آنها را در مناطق خيابان جيحون، شهران و قصرالدشت مورد شناسايي قرارگرفت و همگي متهمان در 22 آذرماه دستگير و به اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي منتقل شدند.

با توجه به سابقه‌دار بودن کليه متهمان دستگيرشده، در تحقيقات اوليه تمامي متهمان منکر هرگونه حضور خود در محل حادثه شده اما در تحقيقات تکميلي و انجام مواجهه حضوري با دوستان مقتول که آنها نيز به اداره دهم انتقال پيدا کرده بودند، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به حضور خود در محل حادثه اعتراف کردند اما درباره هويت عامل قتل جواد اظهار بي‌اطلاعي کردند.

به گزارش ايسنا، با توجه به آن که کليه متهمان منکر هرگونه اطلاع خود از موضوع جنايت شده بودند، کارآگاهان در ادامه تحقيقات پليسي، به اطلاعاتي درباره نقش احتمالي «تورج» در ارتکاب قتل دست پيدا کردند. اطلاعات بدست آمده حکايت از آن داشت که در شب حادثه تورج پس از آن که مقتول اقدام به فرار از دست آنها به سمت پشت بام ساختمان نيمه کاره کرده، مقتول را تعقيب و پس از دقايقي نيز به سرعت از ساختمان خارج شده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، تحقيقات بر روي «تورج» متمرکز شد كه سرانجام با ارائه مستندات و مدارک لازم و غيرقابل انکار به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنايت اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت كه من به همراه دوستانم در محل مشروب مي‌خورديم و مردم را اذيت و آزار مي‌کرديم كه اطلاع يافتيم هميشه افرادي در ساختمان نيمه‌کاره موادمخدر مصرف مي‌کنند. در شب حادثه پس از آن که مشروب خورده بودم، تصميم گرفتيم تا به آن ساختمان رفته و در حالي که همگي چاقو و قمه داشتيم بدون هيچ انگيزه‌اي به آن ساختمان حمله کرده و در اين بين هر کدام از ما يک نفر را کتک مي‌زد. من به طرف مقتول رفتم و او نيز به سمت پشت بام فرار کرد به تعقيب او تا پشت بام پرداخته و زماني که به پشت بام رسيدم مقتول که در لبه ساختمان ايستاده بود مرتبا التماس مي‌کرد تا با او کاري نداشته باشم اما من در حالي که به همراه خود يک قمه داشتم به او نزديک شده و با ضربه‌اي که به پاي او زدم، او را به پائين ساختمان پرتاب کرده و به سرعت از ساختمان فرار کردم.

به گزارش ايسنا،‌ سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با تحقيقات انجام‌شده و شناسايي قاتل و اعتراف صريح متهم، تشديد قرار بازداشت موقت براي متهم اصلي پرونده صادر و به دستور مقام‌قضايي تمامي متهمان پرونده براي بازسازي صحنه قتل و انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha