• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۰ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9010-06592

دريادار موسوي در گفت‌وگو با ايسنا: به دنبال ايجاد ممانعت در تنگه هرمز نيستيم ولي از حق خود غفلت نمي‌كنيم

دريادار موسوي در گفت‌وگو با ايسنا:
به دنبال ايجاد ممانعت در تنگه هرمز نيستيم ولي از حق خود غفلت نمي‌كنيم

معاون عمليات نيروي دريايي ارتش با تاكيد بر اينكه "ايران از حق خود در مورد تنگه هرمز غفلت نخواهد كرد"، گفت: براي تردد از تنگه هرمز ممانعتي ايجاد نمي‌كنيم و به دنبال اين مساله نيستيم.

امير دريادار دوم سيدمحمود موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به منطقه عمومي رزمايش، به اجراي آرايش تاكتيكي جديد در تنگه هرمز در فاز پاياني رزمايش ولايت 90 و توانايي غيرممكن شدن عبور هرگونه شناور از اين تنگه در صورت اراده ارتش، اشاره و تصريح كرد: استفاده از تنگه هرمز به كشورهاي حاشيه‌اي اين تنگه مربوط مي‌شود و ايران به عنوان كشوري كه وسعت ساحلي زيادي در اين منطقه دارد، سهم ويژه‌اي از تنگه هرمز خواهد داشت و در بهره‌برداري از حق خود در اين مورد غفلت نخواهد كرد.

منافع ما خدشه‌دار شود، منافع سايرين نيز خدشه‌دار خواهد شد

سخنگوي رزمايش ولايت 90 همچنين خاطرنشان كرد: اگر مواردي پيش‌آيد كه منافع ما را خدشه‌دار كند، بدون شك منافع سايرين نيز خدشه‌دار خواهد شد. ما به دنبال ايجاد امنيتي پايدار در اين محدوده (تنگه هرمز) هستيم و ترددها اعم از انتقال انرژي يا عبور كشتي‌هاي تجاري بدون هيچ مانعي براي همه كشورها برقرار است.

وي با مقتدرانه خواندن حضور نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي آزاد، اظهار كرد: حضور ما در آب‌هاي آزاد بيانگر اين واقعيت است كه وقتي در وسعت بسيار زياد حضوري چشمگير داشته‌ايم، مطمئنا قابليت‌هاي ما در يك محدوده بسته‌تر صد‌چندان خواهد بود.

مطالعات براي دستيابي به سامانه‌هاي پيشرفته‌تر از "محراب" در حال انجام است

موسوي در ادامه درباره پرتاب سامانه موشكي "محراب" كه قرار است براي نخستين بار در نهمين روز از رزمايش ولايت 90 انجام شود، گفت: "محراب"، موشكي سطح به هوا در برد متوسط و متناسب با تهديدهاي هوايي است كه يگان‌هاي مجهز مي‌توانند از آن براي شناسايي و رهگيري و مورد اصابت قرار دادن اهداف استفاده كنند.

سخنگوي رزمايش ولايت 90 افزود: قابليت‌هاي محراب بسيار بالاست و توان رقابت با نمونه‌هاي مشابه در كشورهاي ديگر را دارد و نياز ما در بحث مقابله با تهديدات هوايي را به طور كامل برطرف مي‌كند.

معاون عمليات نيروي دريايي ارتش در پايان تاكيد كرد: ما به سامانه موشكي محراب اكتفا نكرده و نمي‌كنيم، بلكه به دنبال دستيابي به سامانه‌هاي به‌روزتر هستيم و كارهاي مطالعاتي براي دستيابي به سامانه‌هاي پيشرفته‌تر در حال انجام است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha