• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۰ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9010-08119.1932448
  • خبرنگار : 71290

كوثري: تنگه هرمز، تنگه صلح و امنيت است مگر آنكه عليه ايران استفاده شود

كوثري:
تنگه هرمز، تنگه صلح و امنيت است مگر آنكه عليه ايران استفاده شود

به گفته نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، تنگه هرمز تنگه صلح و امنيت براي جهانيان است، ‌مگر آنكه آمريكا و غرب يا هر كشور ديگري بخواهند از اين تنگه عليه ملت ايران استفاده كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران امروز (سه‌شنبه) در نطق ميان دستور خود گفت: تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامي با تداوم گفتمان امام (ره) و رهبري و بر پايه اصولگرايي و اسلام ناب محمدي (ص) ادامه دارد.

وي با اشاره به سالگرد شهادت ياران نواب صفوي اظهار داشت: 26 دي ماه 57 روز تاريخي فرار شاه معدوم و جشن بزرگ ملي ملت ماست.

وي افزود: اين روز درس عبرتي براي تمام ديكتاتورهاست، ديكتاتوري كه با سرنوشت ملت خود عمري را در نوكري استكبار و نظام سلطه سپري كرد و نهايتا با دربه دري به لقاء شيطان در جهنم رفت و حتي آمريكا حاضر نشد به او پناه دهد.

نماينده مردم تهران خاطرنشان كرد: آمريكا نشان داده كه در سياست خارجي خود نه دوست و نه دشمن هميشگي دارد، هر كسي براي او يك تاريخ مصرف دارد كه پس از پايان تاريخ مصرف هيچ حمايتي از او نخواهد كرد؛ بنابراين اين درس عبرتي براي همه‌ي ديكتاتورها و به ويژه امير قطر و عربستان سعودي است كه اين روزها براي خوش‌خدمتي نظام سلطه به شديدترين وجهي ملت‌هاي خود را سركوب مي‌كنند.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به تحريم نفتي ايران، اظهار كرد: تحريم نفتي ايران به بازي بزرگ و بي‌خاصيت نظام سلطه غرب تبديل شده و جنگ رواني و رسانه‌اي آمريكا و غرب نمايانگر استيصال و شكست بزرگ از ملت ايران است.

وي با بيان اينكه بازي از پيش شكست خورده دشمنان ملت ايران، اخبار تهوع‌آوري براي ملت‌ها و دولت‌هاي مستقل دنيا شده است، يادآور شد: ايران بارها اعلام كرده كه تنگه هرمز، تنگه صلح و امنيت براي جهانيان خواهد بود، مگر آنكه آمريكا و غرب يا هر كشور ديگري بخواهند از تنگه عليه ملت ايران استفاده كنند، لذا اگر دشمنان ملت ايران، نفت را وارد معادلات سياسي كنند، بايد بدانند كه منطق ايران امنيت براي همه و ناامني ايران منجر به ناامني براي دشمنان خواهد شد.

نماينده مردم تهران در ادامه نطق خود بيان كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با توسعه توانمندي‌هاي دفاعي قادرند در كمترين زمان ممكن تنگه را بر روي دشمنان ملت ايران مسدود كنند و اين يعني فلج شدن توليد و اقتصاد استكبار جهاني.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: ترور، منطق دشمنان ايران و خفاشان شب‌پرست است لذا ملت ايران با منطق متين خود بزرگترين قرباني تروريسم در دنيا است.

كوثري با اشاره به اينكه پيشرفت غيرقابل توقف هسته‌اي ايران، نويد ايراني سرافراز و الگو در دنيا را به ملت مي‌دهد گفت: لذا مزدوران نظام سلطه كه تحمل منطق وزين ملت ما و چشم ديدن ايران پيشرفته در اوج تحريم‌ها را ندارند، با توسل به ترور تلاش دارند كه موتور تحرك اين پيشرفت خيره‌كننده را با حذف دانشمندان و نخبگان كشور مانند شهيد احمدي‌روشن بگيرند، زهي خيال باطل.

وي خاطر نشان كرد: امروز پيشرفت ايران مبتني بر جريان است، نه افراد؛ آمريكا بداند زمان زورگويي و زياده‌خواهي آنان به سر آمده و اكنون شاهد خروج گسترده‌ كشورهاي دنيا از زير يوغ استعمار به ملت‌هاي آزاده است و اين يعني توسعه‌ي عمل گفتمان انقلاب و بيداري اسلامي در شعار نه شرقي و نه غربي است.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: نمونه اين موضوع را امروز در خاورميانه و شمال آفريقا و حتي آمريكاي لاتين كه حيات خلوت آنها محسوب مي‌شود، مي‌توان به خوبي مشاهده كرد.

كوثري توضيح داد: در واقع تنفر از كاپيتاليسم و سرمايه‌داري تا قلب دولت آمريكا در جنبش وال‌استريت تجلي يافته است لذا دنيا بداند ملت ايران يك لحظه از حق مسلم هسته‌يي خود عقب‌نشيني نخواهد كرد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در بخش پاپاني سخنان خود به برخي مسائل داخلي اشاره و خطاب به نمايندگان گفت: آيا نشسته‌ايد و كلاه خود را قاضي كرده‌ايد كه در اين سه سال و هفت ماه چقدر موثر بوده‌ايد؟! و آيا مي‌توانستيم بهتر و بيشتر از اين اقدامات انجام شده موثر باشيم.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: نمايندگي يك امانت از سوي مردم است كه به ما واگذار شده و بايد شكر آن را بجا آوريم كه مردم به ما اطمينان كرده و راي داده‌اند و بر همين اساس نيز با آن حساسيت و مسئوليت بزرگ بايد كار را دنبال كرد.

اين نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به ضرورت به وحدت رسيدن اصولگرايان گفت: پيشبرد و رسيدن به اهداف بلند انقلاب اسلامي فقط با گفتمان امام (ره) و رهبري و بر پايه اصولگرايي كه بر اساس اسلام ناب محمدي (ص) است، ادامه پيدا مي‌كند و با طي اين مسير مي‌توان به سرعت به سمت قله‌هاي بلند حركت كرد والا با تفكر اصلاح‌طلبي و جريان انحرافي و يا هر تفكر ديگري نمي‌شود به سوي اهداف نظام جمهوري اسلامي ايران حركت كرد.

وي تصريح كرد: رقابت سالم بسيار خوب است اما بايد نگراني‌هاي امت حزب‌الله را نيز در نظر گرفت تا مردم با خيال راحت به كانديداهاي خود راي دهند.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: دشمنان اين نظام و انقلاب از شكاف‌ها و روزنه‌ها عبور مي‌كنند تا به خواسته‌هاي نابحق خود برسند و ان‌شاءالله كه مردم با حضور ميليوني خود در صحنه انتخابات 12 اسفند جاري نشان مي‌دهند كه هنوز گوش به فرمان مقام معظم رهبري هستند.

كوثري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت واگذاري تخصيص بودجه متروي تهران اظهار كرد: صورت هزينه اين موضوع از سال گذشته در جلسه‌اي به رييس‌جمهور داده شد و وي دستور رسيدگي و پيگيري را داد، اما متاسفانه با گذشت يك سال هنوز نه اعلام نظري شده و نه از مصوبه چيزي واگذار شده كه انتظار مي‌رفت حداقل عكس‌العمل نشان داده شود لذا اين بي‌توجهي نمي‌تواند مورد قبول مردم تهران باشد.

نماينده مردم تهران با اشاره به لايحه خدمات رساني به ايثارگران گفت: اين لايحه سه سال و هفت ماه در مجمع تشخيص مصلحت نظام باقي مانده و هنوز به نتيجه‌اي نرسيده است و سوال اينجاست كه چرا يك لايحه چندين سال در مجمع بماند و نتيجه‌اي نگيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha