• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۰ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9010-09188
  • خبرنگار : 71368

انهدام باند سارقان خشن در اسلامشهر

انهدام باند سارقان خشن در اسلامشهر

دستور انتشار تصوير بدون پوشش سارقان زورگير غرب تهران صادر شد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مأموران کلانتري کهريزک در 22مهرماه سالجاري از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان وقوع يك فقره زورگيري در منطقه کهريزک قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل و انجام تحقيقات مقدماتي از مالباختگان مشخص شد که سه مرد به همراه يک خانم، اقدام به ضرب و شتم و زورگيري وجوهات نقد چندين کارگر کرده و پس از سرقت با يک دستگاه پيکان سفيد رنگ از محل متواري شدند.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور رييس شعبه 102 دادگاه کهريزک پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان پس از حضور در پايگاه نهم درباره نحوه زورگيري به کارآگاهان گفتند كه در حال استراحت داخل چادر بودند که ناگهان خانم جواني به بهانه درخواست کمک وارد چادر شد و پس از آن چندين نفر مرد با چاقو و قمه وارد چادر شده و ضمن ضرب و شتم به همراه همان خانم جوان اقدام به سرقت وجوهات نقد و ديگر اموال همراه ما کردند.

با بدست آمدن شماره پلاک خودرو پيکان، کارآگاهان اقدام به شناسايي هويت مالک 50ساله خودرو به نام «حسين» كردند. کارآگاهان در بررسي سوابق وي دريافتند كه وي از مجرمان سابقه‌داري است که پيش از اين نيز به اتهام حمل و نگهداري موادمخدر و سرقت دستگير و روانه زندان شده است.

با شناسايي حسين و اطمينان از نقش و مشارکت وي در ارتکاب زورگيري، کارآگاهان ضمن شناسايي محل سکونت وي در اسلامشهر با اخذ دستور قضايي به اين محل رفته و متهم را به همراه جوان ديگري به نام «محمد» 20 ساله دستگير کردند.

با دستگيري متهمان و در ادامه مواجهه حضوري با مالباختگان، هر دو متهم از سوي مالباختگان مورد شناسايي قرار گرفته و آنها نيز به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف صريح به نقش و مشارکت خود در اين سرقت و همچنين سرقت‌هاي مشابه ديگر ساير اعضاي گروه را نيز معرفي کردند.

«حسين» در اظهارات خود با اشاره به اعتيادش به موادمخدر «شيشه» به کارآگاهان گفت كه

به واسطه مصرف شيشه با «افسانه»، «محمد . چ» و «محمد . ع» آشنا شده و گاهي اوقات همگي براي مصرف مواد به خانه افسانه مي‌رفتيم که در آنجا تصميم به تشکيل گروه سرقت گرفتيم.

«محمد . چ» نيز در اعترافات خود، با توضيح شيوه و شگرد خود در سرقت‌ها به کارآگاهان گفت: ابتدا افسانه به بهانه‌هاي مختلف درخواست کمک يا طرح دوستي به سراغ افراد مي‌رفت و پس از دقايقي ما با تهديد چاقو و سلاح سرد اقدام به سرقت مي‌کرديم.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از متهمان درباره مخفي‌گاه افسانه، کارآگاهان وي را دستگير و در بازرسي از محل اختفاي وي نيز تعدادي مدارک شناسايي متعلق به افراد غير و همچنين مدارک شناسايي چندين دستگاه خودرو سواري كشف شد.

در تحقيقات انجام شده از «افسانه» مشخص شد که وي کارمند اخراجي يکي از سازمان‌هاي نيمه‌دولتي است که دو سال پيش به خاطر اعتياد شديد به مصرف موادمخدر شيشه از محل کار خود اخراج و پس از گذشت مدت زماني با ديگر اعضاي گروه و به واسطه مصرف مشترک مواد آشنا شده است.

با دستگيري افسانه، کارآگاهان «محمد . ع» 20 ساله را نيز دستگير كه وي نيز به نقش و حضور خود در سرقت‌هاي به عنف اعتراف کرد.

کارآگاهان در ادامه رسيدگي به اين پرونده، با تجميع پرونده‌هاي سرقت و زورگيري به شيوه‌هاي مشابه موفق به شناسايي تعدادي از مالباختگان از جمله مالکان دو دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌اي و پرايد سفيدرنگ شدند که متهمان تحت عنوان مسافر اقدام به سرقت خودروي آنها کرده بودند.

به گزارش ايسنا،سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به تحت تعقيب قرار داشتن متهمان از سوي پليس آگاهي شهرستان اسلامشهر گفت: با جمع‌بندي پرونده‌هاي مشابه درباره زورگيري و سرقت‌هاي به عنف در اسلامشهر، ده‌ها فقره از سرقت‌هاي متهمان در اين شهرستان نيز مورد شناسايي قرار گرفته است که هماهنگي‌هاي لازم با پليس آگاهي اين شهرستان نيز، در خصوص پيگيري اين پرونده انجام شده است.

وي با اشاره به سوابق متعدد متهمان پرونده در ارتکاب سرقت، زورگيري، سرقت خودرو و نگهداري و مصرف موادمخدر گفت: با توجه به احتمال افزايش تعداد شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش چهره هر چهار متهم پرونده از سوي مقام قضايي صادر شده است.

محمديان از کليه مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهمان شدند خواست تا براي طرح شکايات خود به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha