• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9011-09430
  • خبرنگار : 71368

انهدام باند نوجوانان زورگير

انهدام باند نوجوانان زورگير

پنج عضو نوجوان باند سارقان زورگير خشن در تهران دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ماموران کلانتري 130 نازي‌آباد در 24 آبان ماه سال جاري در جريان وقوع زورگيري در خيابان سردار جنگل قرار گرفتند.

آنان با حضور در صحنه حادثه دريافتند دو برادر به اسامي «ميلاد» و «ميعاد» به همراه مادر و برادر کوچکشان، داخل خودرو شخصي توقف کرده بودند كه مشاهده مي‌كنند كه چند جوان با کمک يکديگر در حال ضرب و شتم يک نفر هستند كه اين دو برادر براي پايان‌دادن به درگيري و وساطت از خودرو پياده شده و به سمت آنان رفته اما افراد مهاجم با ديدن اين دو برادر به آنان نيز حمله‌ور شده و در اين درگيري «ميلاد» از ناحيه صورت و «ميعاد» از ناحيه سر با ضربات چاقو زخمي شدند و مادر آنان نيز هنگامي كه به دادخواهي پسرانش وارد درگيري مي‌شود از سوي چند جوان مهاجم مورد حمله با سلاح‌سرد قرار مي‌گيرد كه مهاجمان پس از سرقت اموال اين خانواده با چند دستگاه موتورسيکلت متواري شدند.

با تشکيل پرونده مقدماتي در کلانتري و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه 16 تهران پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات، کارآگاهان با مراجعه به محل درگيري هويت يکي از افراد مهاجم به نام «وحيد» 21ساله را شناسايي كردند.

با شناسايي هويت «وحيد» کارآگاهان محل‌هاي تردد وي را در منطقه نازي‌آباد مورد شناسايي و مراقبت قرار داده و سرانجام در 30 آبان ماه سال جاري، او را به همراه جوان ديگري به نام «آرمين» 18 ساله، داخل يک آرايشگاه در خيابان سردار جنگل نازي‌آباد دستگير و به پايگاه هفتم پليس آگاهي منتقل کردند.

با دستگيري «وحيد» و «آرمين» کارآگاهان در اولين مرحله از شکات پرونده براي شناسايي متهمان دعوت به عمل آورده و آنان نيز هر دو متهم را به عنوان افراد مهاجم مورد شناسايي قرار دادند كه متهمان ضمن اعتراف به بزه انتسابي، ديگر اعضاي گروه و همدستان خود را به اسامي «محمدجواد»، «ميلاد» و «مرتضي» و «علي» معرفي کردند.

به گزارش ايسنا، کارآگاهان براي شناسايي مخفي‌گاه ديگر متهمان اين گروه از سارقان‌خشن، مالباخته نوجوان را که توسط متهمان مورد ضرب و شتم شديد قرار گرفته بود را شناسايي كردند.

کارآگاهان در ادامه رسيدگي به اين پرونده شناسايي محل‌هاي تردد و مخفي‌گاه‌هاي متهمان متواري را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام در 12 آذرماه «محمدجواد» 21 ساله را که در خانه پدربزرگ خود مخفي شده بود، دستگير کردند.

محمدجواد بلافاصله پس از دستگيري و در مراحل اوليه تحقيقات به نقش خود در سرقت‌هاي خشن با استفاده از سلاح سرد اعتراف کرد.

در ادامه دستگيري ساير متهمان و در شرايطي که کليه محل‌هاي تردد متهمان تحت مراقبت‌هاي نامحسوس قرار داشت «ميلاد» 17 ساله و «مرتضي» 17 ساله در اولين روز دي ماه دستگير و به پايگاه هفتم پليس آگاهي منتقل شدند.

با دستگيري تمامي اعضاي گروه و آغاز تحقيقات، متهمان به ده‌ها فقره زورگيري همراه با ضرب و جرح افراد در قالب گروه‌هاي چند نفره و با استفاده از موتورسيکلت‌هاي طرح هوندا 125 اعتراف و اظهار داشتند که تمامي اقدامات مجرمانه خود را در تاريکي شب انجام داده‌اند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه علي غياثوند، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره سرقت و زورگيري در مناطق مختلف سطح شهر تهران و با توجه به احتمال افزايش تعداد مالباختگاني که توسط متهمان مورد سرقت اموال و زورگيري قرار گرفته باشند، از کليه مالباختگاني که بدين شيوه مورد سرقت يا ضرب و جرح قرار گرفتند دعوت مي‌شود تا براي شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شکايات خود به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان 15 خرداد مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha