• شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9011-17783
  • خبرنگار : 71368

انهدام باند خانوادگي جيب‌بري در BRT

انهدام باند خانوادگي جيب‌بري در BRT

دوربين مداربسته طلافروشي دست عروس و خواهرشوهر جيب‌بر را برملا كرد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي وقوع سرقت‌هاي متعدد در اتوبوس‌هاي خطوط BRT و خطوط مترو سطح شهر تهران در سال‌جاري، با تجميع پرونده‌هاي مطرح‌شده در سطح کلانتري‌هاي شهر تهران، موضوع براي رسيدگي تخصصي در دستور کار اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقيقات پليسي کارآگاهان اداره هفدهم نشان داد که دو خانم با تردد در ايستگاه‌هاي شلوغ مترو و اتوبوس سطح شهر تهران با استفاده از شلوغي داخل ايستگاه‌ها و در زمان سوار يا پياده‌شدن مسافران، اقدام به سرقت وجوه نقد و ديگر اموال با ارزش همراه مسافران کرده‌اند.

در ادامه تحقيقات و با بهره‌گيري از اطلاعات بدست آمده از پرونده مالباختگان مشخص شد که در تعدادي از سرقت‌ها، سارقان با استفاده از رمز همراه عابربانک‌ها با مراجعه به تعدادي از طلافروشي‌هاي سطح شهر تهران اقدام به خريد مقاديري طلا و جواهر کردند كه محل‌هاي خريد طلا مورد شناسايي قرار گرفت و کارآگاهان با بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين‌هاي مداربسته تعدادي از طلافروشي توانستند كه يکي از مجرمان سابقه‌دار زن در زمينه جيب‌بري به نام «نعيمه» را شناسايي كنند که پيش از اين نيز در اسفندماه سال گذشته به اتهام جيب‌بري در خطوط اتوبوس BRT و مترو دستگير شده بود.

با بدست آمدن هويت دقيق يکي از سارقان، کارآگاهان با بهره‌گيري از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار مخفي‌گاه نعميه را در خيابان مولوي شناسايي و او را دستگير كردند.

در زمان بازرسي از مخفي‌گاه متهمه کارآگاهان تعدادي گوشي‌هاي تلفن همراه مسروقه و ديگر اموال متعلق به افراد غير، مقاديري موادمخدر از نوع شيشه و همچنين آلات و ادوات تهيه وسايل استعمال شيشه نيز از اين محل کشف شد که با انجام تحقيقات مقدماتي مشخص شد که مخفي‌گاه متهمه، توسط همسر وي به محل خريد و فروش موادمخدر و همچنين تهيه آلات و ادوات استعمال شيشه تبديل شده است که اين فرد نيز به نام «داوود» دستگير و تحويل پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ داده شد.

با انتقال «نعميه» به اداره هفدهم و آغاز تحقيقات، وي منکرهرگونه ارتکاب سرقت و جيب‌بري شد اما پس از آن که تصاوير بدست آمده از دوربين‌هاي مداربسته در برابر وي گذاشته شد وي به ناچار لب به اعتراف گشود و اين بار «خواهر شوهر» خود به نام «زهره» را به عنوان همدست معرفي کرد که مخفي‌گاه وي شناسايي و دستگير شد.

به گزارش ايسنا، نعيمه در اعترافات خود به ده‌ها فقره جيب‌بري در ايستگاه اتوبوس و مترو و همچنين بازارچه‌هاي محلي اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با جرايم خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شيوه جيب‌بري در ايستگاه‌هاي اتوبوس و مترو سطح شهر تهران و کشف مقاديري از مدارک شناسايي و اموال متعلق به افراد غير، تاکنون تعدادي از مالباختگان که همگي آنان از مسافران زن خطوط اتوبوس و مترو بودند، شناسايي و به اداره هفدهم دعوت شدند.

وي از ساير مالباختگاني که در سال‌جاري بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفتند، خواست تا براي طرح شکايات و شناسايي متهمان به اداره هفدهم پليس آگاهي واقع درخيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha