• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 9012-04075
  • خبرنگار : 71133

رضا عطاران: حاضرم هر كاري بكنم تا مردم بخندند «ورود آقايان ممنوع» و «ساختمان پزشكان» برگزيده جشن «لبخند آفتاب»

رضا عطاران: حاضرم هر كاري بكنم تا مردم بخندند
«ورود آقايان ممنوع» و «ساختمان پزشكان» برگزيده جشن «لبخند آفتاب»

«ورود آقايان ممنوع»، بهاره رهنما، رضا عطاران، پيمان قاسم‌خاني و مجموعه «ساختمان پزشكان» به عنوان برگزيدگان دومين جشن «لبخند آفتاب» معرفي شدند.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين مراسم كه شب گذشته ـ 6 اسفند ماه ـ در تالار انديشه‌ي حوزه هنري برگزار شد، عليرضا خمسه به نمايندگي از هيات داوران از اميررضا خادم مدير موسسه نسل آفتاب به عنوان برگزار كننده اين جشن قدرداني كرد و گفت: برپايي چنين جشني در جامعه عبوس و جمع كردن بزرگان كمدي جاي تشكر دارد.

اولين بخش اهداي جوايز به بهترين فيلمنامه اختصاص داشت كه با حضور حميدرضا صدر، حبيب رضايي و محمد متوسلاني تنديس لبخند زرين جشن به پيمان قاسم خاني براي فيلم‌هاي «ورود آقايان ممنوع» و«سن‌پترزبورگ» اهدا شد.

قاسم‌خاني اظهار كرد: گرفتن جايزه از هيات داوران بي اما و اگر لذت دارد.

وي افزود: ما نويسندگان مي‌گوييم جايزه‌مان را از مردم مي‌گيريم اما گاهي وقت‌ها جايزه واقعي هم به آدم مي‌چسبد.

براي اهداي جايزه كارگردان برتر، هادي ايازي ـ معاون اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران ـ به همراه علي معلم و محمدرضا فروتن به روي سن آمدند كه اين جايزه به عبدالرضا كاهاني براي فيلم‌هاي «هيچ» و «اسب حيوان نجيبي است» تعلق گرفت.

محمدرضا فروتن قبل اعلام نام كاهاني اظهار كرد: لحظاتي است كه قرار است قدر عزيزاني دانسته شود و اي كاش آدم‌ها اگر نمي‌توانند همديگر را درك كنند، حداقل قدر خوبي‌هاي هم را اندازه بگيرند.

كاهاني هم با بيان اينكه حرف‌هاي زيادي است كه اين روزها همه براي هم داريم گفت: همه مي‌دانيم آن حرف‌ها چيست و نيازي ندارد تكرار كنيم.

وي با انتقاد از اظهار نظر جمال شورجه درباره فيلم اخيرش افزود: من افتخارم اين است كه در خانه فيلم مي‌سازم اما يك ميليارد مي‌فروشد.

كاهاني با دعوت از همسرش جايزه‌اش را به او تقديم كرد.

در ادامه اين جشن پس از پخش كليپي از درگذشتگان سينما، لوح تقديري توسط رضا رويگري، امير شهاب رضويان و فرزند دكتر حسابي به خانواده محمد ورشوچي كه در جشن سال گذشته مورد تقدير قرار گرفته بود اهدا شد.

رويگري درباره ورشوچي گفت: از سريال «دايي جان ناپلئون» ايشان را شناختم و با آن نقش ارزنده‌اي كه داشت به مردم شناخته شد و طي اين سال‌ها يكي دو كار هم با هم همكاري داشتيم.

وي ادامه داد: روزي نوبت ما هم مي‌رسد و اميدوارم آن قدر شايسته باشيم كه از ما هم تقدير شود.

نوه ورشوچي نيز كه شباهت ظاهري زيادي با پدربزرگش داشت از حاضران تشكر كرد.

پس از اجراي برنامه موسيقي به سرپرستي علي وكيلي نوبت به اهداي جايزه بهترين مجموعه تلويزيوني رسيد كه با حضور عليرضا خمسه و ماهايا پطروسيان اين جايزه به سروش صحت براي مجموعه «ساختمان پزشكان» تعلق گرفت.

پطروسيان قبل از اعلام نام صحت گفت: از همه شما كه سعي مي‌كنيد نگاه جدي به فضاي طنز و كمدي ايران داشته باشيد تشكر مي‌كنم.

صحت نيز اظهار كرد: وقتي گروه خوبي وجود دارد كار كه خوب مي‌شود آدم كار سختي نكرده است.

وي جايزه گرفتن از دست اين گروه داوري را افتخار دانست و با اشاره به كانديدا شدن در كنار مهران مديري افزود: كارم را با مهران مديري شروع كردم و حضور نامم در كنار او باعث افتخار است.

در ادامه مرضيه برومند، شقايق دهقان و مهراب قاسم‌خاني جايزه بازيگر زن را به بهاره رهنما براي فيلم‌هاي

«ورود آقايان ممنوع»، «پوپك و مش ماشاالله» و «سن پترزبورگ» اهدا كردند.

بهاره رهنما گفت: سينماي كمدي فرصت بازي كردن در بسياري از نقش‌هايي كه دوست دارم را از من گرفته است اما در تئاتر جبران مي‌كنم.

وي ادامه داد: من دو سال ديگر چهل سالم مي‌شود و دوست دارم جايزه سومم را پس از جشن دنياي تصوير و امروز، از يك جشن خصوصي ديگر، از جشن خانه سينماي ايران بگيرم.

براي معرفي فيلم برتر طنز؛ علي معلم، ويشكا آسايش و محمد متوسلاني به روي سن آمدند و آسايش با بيان اينكه در فيلمي بازي كرده كه اتفاق خوبي برايش افتاد گفت: من مديون كسي هستم كه تيم خوبي راه انداخت و آن را هدايت كرد.

وي سپس از رامبد جوان براي ساخت فيلم «ورود آقايان ممنوع» به عنوان برگزيده اين بخش نام برد.

جوان پس از گرفتن جايزه‌اش اظهار كرد: فيلم كار گروهي است و مديون تك تك كساني هستم كه كمك كردند تا به عنوان كارگردان چيزي را كه درست است انجام دهم.

وي افزود: به كمدي و خنداندن اعتقاد دارم و اين جايزه‌ها ما را اميدوار مي‌كند از جانب عده‌ي ديگري هم ديده شويم اما ديده شدن توسط مردم از همه چيز مهمتر است و ما در هر شرايطي براي شما فيلم مي‌سازيم.

آخرين جايزه دومين جشن لبخند آفتاب به بهترين بازيگر مرد اختصاص داشت كه با حضور رامبد جوان، حبيب رضايي و عبدالرضا كاهاني به رضا عطاران براي فيلم «اسب حيوان نجيبي است» و «ورود آقايان ممنوع» اهدا شد.

عطاران گفت: هر چه سنم بيشتر مي‌شود حس مي‌كنم خودم بيشتر به خنده احتياج دارم و اين نياز جمعي است چرا كه خنده خيلي ارزشمند است و حاضرم هر كاري بكنم تا مردم بخندند.

اين مراسم با عكس يادگاري برگزيدگان بر روي سن به پايان رسيد.

اجراي اين مراسم را كه با بيش از يك ساعت تاخير آغاز شد، شهرام شكيبا بر عهده داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha