• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9012-05033
  • خبرنگار : 71368

قتل با توهم كار گذاشتن دستگاه در مغز

قتل با توهم كار گذاشتن دستگاه در مغز

مرد معتادي با ادعاي اينكه يكي از دوستانش در مغز او دستگاهي كار گذاشته است تا آرامش او را از بين ببرد، براي انتقام از اين مرد پدر او را كشت.

به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مأموران کلانتري 138 جنت‌آباد در آخرين روز بهمن‌ماه از طريق دريافت پيام از مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان يک فقره درگيري منجر به قتل در طبقه چهارم يک مجتمع مسکوني در خيابان 35 متري گلستان قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتري 111 در محل، مأموران با جسد پيرمردي 75 ساله به نام«محمد» روبرو شدند که براثر ضربات چاقوي وارد شده به ناحيه سينه و شکم، در مقابل در ورودي واحد مسکوني خود ـ در طبقه چهارم يک مجتمع مسکوني ـ به قتل رسيده است.

بلافاصله موضوع به قاضي کشيک ويژه قتل و پليس آگاهي اعلام و به دستوربازپرس شعبه چهارم ويژه قتل دادسراي امور جنايي، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، با حضور کارآگاهان در محل وقوع جنايت و انجام تحقيقات مقدماتي مشخص شد که پسر مقتول در زمان جنايت داخل اتاق خود بوده است بگونه‌اي كه حتي متوجه درگيري و قتل پدرش نشده و پس از چند دقيقه، با مراجعه به اتاق با جسد پدرش مواجه شده است.

پسر مقتول كه «پيمان» نام داشت در اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه ساعتي قبل، مادر يکي از دوستان 40 ساله‌ام به نام «علي» در تماس تلفني عنوان كرد که علي به قصد درگيري با من به در خانه آمده است و از من خواست تا در خانه را براي علي باز نکنم.

در ادامه تحقيقات، پيمان درباره اختلاف ميان خود و علي به کارآگاهان گفت كه من و علي با يکديگر شيشه مصرف مي‌كرديم تا اين که پس از مدتي علي به خاطر توهم ناشي از مصرف شيشه دائما اين موضوع را مطرح مي‌کرد که من دستگاهي را در مغز او کار گذاشته‌ام که ايجاد سر و صدا کرده و آرامشش از ميان برده است.

در ادامه تحقيقات، کارآگاهان اداره دهم در اولين مرحله از تحقيقات خود به بررسي صحت اظهارات پيمان پرداخته و اطمينان پيدا کردند که «علي» قصد داشت تا در روز حادثه به در منزل پيمان مراجعه و با او درگير شود، همزنان با تحقيقات انجام شده کارآگاهان در بررسي‌هاي خود از مجتمع مسکوني محل ارتکاب جنايت اطلاع يافتند که درهاي ورودي و پارکينگ مجتمع مجهز به سيستم دوربين‌هاي مداربسته بوده كه کليه ورود و خروج افراد و وسايط نقليه در ساعات شبانه‌روز توسط اين دوربين‌ها ضبط مي‌شود، بلافاصله تصاوير دوربين‌هاي مداربسته مورد بررسي قرار گرفت و تصوير «علي» در حين ورود و همچنين خروج از مجتمع مورد شناسايي قرار گرفت.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، دستگيري «علي» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در حالي که پس از وقوع جنايت علي از محل زندگي خود واقع در منطقه حکيميه متواري شده بود اما پس از انجام اقدامات پليسي سرانجام اين متهم به قتل چهار روز از وقوع قتل در منزل پدريش دستگير شد.

با وجود دلايل و مدارک بدست آمده درباره ارتکاب جنايت توسط «علي»، وي در روزهاي اوليه دستگيري و در حالي که همچنان تحت‌تأثير آثار سوء مصرف موادمخدر شيشه قرار داشت، منکر هرگونه ارتکاب جنايتي مي‌شد تا اين كه سرانجام پس از سه روز از دستگيري لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنايت و قتل «محمد» اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود با بيان اينكه در روز حادثه من چاقو را براي زدن پيمان تهيه کرده بودم و اصلا قصد اين که فرد ديگري را با چاقو بزنم نداشتم و براي اين كه از پيمان انتقام بگيرم به در خانه آنان رفتم و پدر پيمان را در مقابل در واحد مسکوني ديدم و او در پاسخ به سوال من مبني بر اين كه پيمان كجاست؟ گفت كه او به آمريكا رفته است و به خاطرجواب دادن‌هاي سربالا از سوي پدر پيمان، ناگهان عصباني شده و با چاقو به او حمله کرده و پس از زدن چند ضربه چاقو از مجتمع فرار کردم.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعترافات صريح متهم به ارتکاب جنايت، متهم به دستور قاضي پرونده و براي انجام تحقيقات تکميلي، با قرار بازداشت موقت دراختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha