• جمعه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9012-06929
  • خبرنگار : 71431

سارق اينترنت دستگير شد

سارق اينترنت دستگير شد

رييس پليس فتاي استان گيلان از شناسايي و دستگيري فردي به اتهام سرقت حجم دانلود اينترنت پرسرعت يك شركت بيمه در شهر رشت خبرداد.

سرهنگ ايرج محمدخاني در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي ارجاع يك فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهي مديرعامل يك شركت بيمه با هويت معلوم مبني بر اين كه از حجم دانلود اينترنت پرسرعت شركت‌اش، به طور غيرمجاز بهره‌برداري شده، بررسي موضوع در دستوركار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

رييس پليس فتاي گيلان ادامه داد: با تحقيقات از شاكي در تحقيقات مشخص شد سارق شخصي ميانسال با تحصيلات ديپلم است و با به دست آوردن شناسه‌ كاربري و رمز عبور اينترنت پرسرعت اين شركت، به طور مداوم از حجم غيرمجاز بدست آمده، براي وب‌گردي و دانلود استفاده كرده است.

وي با بيان اينكه متهم به تصور اين كه هويت وي در فضاي مجازي مخفي مانده و قابل شناسايي نخواهد بود، به عمل مجرمانه خود ادامه داده است، گفت: با توجه به مستندات به دست آمده و دستور مقام قضايي، متهم به مقر پليس فتا احضار و در بازجويي‌هاي به عمل آمده به بزه انتسابي اعتراف كرده است.

به گفته محمدخاني، متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت معرفي شده است.

رييس پليس فتاي گيلان از مديران شركت‌ها خواست به امنيت رمز عبور سرويس‌هاي اينترنتي كه از مراكز ISP دريافت مي‌كنند حساس بوده و به صورت دوره‌اي نسبت به تغيير و تعويض آن اقدام كنند و پسوردي با حداقل هشت كاراكتر و تركيبي از حروف بزرگ و كوچك، اعداد، علائم و كليدهاي تلفيقي ايجاد كنند.

محمدخاني اضافه كرد: مديران مراكز ISP هم بايد در واگذاري سرويس اينترنت بي‌سيم به مشتريان علاوه بر شناسه كاربري و رمز عبور اوليه، رمز عبور ثانويه‌اي را نيز به منظور جلوگيري از نفوذ و استفاده غيرمجاز افراد از حجم دانلود مشتريان خود تعبيه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha