• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 90122203716
  • خبرنگار : 71078

رييس دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي تهران تاكيد كرد: لزوم هم گامي طب سنتي با علم روز

رييس دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: لازم است طب سنتي را با علم و فناوري روز همگام كنيم چرا كه در غير اين صورت كمتر به اين علم توجه مي‌شود و به وضعيت سابق برمي‌گرديم.

رييس دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: لازم است طب سنتي را با علم و فناوري روز همگام كنيم چرا كه در غير اين صورت كمتر به اين علم توجه مي‌شود و به وضعيت سابق برمي‌گرديم.

به گزارش خبرنگار سرويس سلامت ايسنا، دكتر محمدرضا شمس اردكاني در مراسم رونمايي از سايت مرجع طب سنتي ايران كه امروز در دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد، افزود: به‌تدريج مي‌توانيم طب سنتي را با علم و فناوري روز همراه كنيم، البته مكتب طب ايراني آنقدر غني است كه فراتر از دستاوردهاي كنوني به فناوري نياز دارد.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: لازم است كارهاي بسيار زيادي در زمينه طب سنتي انجام شود كه انجام آنها به صورت فردي امكان‌پذير نيست و كار تيمي را مي‌طلبد. در واقع پيشبرد طب سنتي عزم ملي مي‌طلبد.

رييس دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به ضرورت اطلاع‌رساني در طب سنتي گفت: شايد به منظور اطلاع‌رساني در اين زمينه نياز به صدها سال داشته باشيم و اگر فرهيختگان طب سنتي در اين زمينه مشاركت كنند، نتايج كار بسيار بهتر خواهد بود.

شمس اردكاني در پايان گفت: مشاركت نكردن افراد متخصص در زمينه پيشبرد طب سنتي جايز نيست، علاوه بر آن لازم است تصميم‌گيران و تصميم‌سازان در اين زمينه مشاركت كنند. در بيشتر كشورهاي دنيا دولت‌ها با اعطاي وام‌هاي كلان از طب سنتي حمايت مي‌كنند، بنابراين تصميم‌گيران و تصميم‌سازان در كشورمان نيز مي‌توانند در زمينه پيشرفت طب سنتي بيشتر همكاري و همراهي كنند.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم از سايت مرجع طب سنتي با نام تندرستان رونمايي شد. اين سايت شامل بخش‌هايي مانند آشنايي با طب سنتي، طب تلفيقي، طب اسلامي، واژه‌نامه طب سنتي و اخبار طب سنتي است.

براساس اين گزارش، در اين مراسم از دكتر حسن تاج‌بخش پيشكسوت طب سنتي و جمعي از فارغ‌التحصيلان و فعالان در اين زمينه تقدير شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha