• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91011502867
  • خبرنگار : 71368

هواخواهي در دعوا، دستان جواني را به خون آغشته كرد

هواخواهي در دعوا، دستان جواني را به خون آغشته كرد

پسري كه در يك نزاع و به هواخواهي پسران همسايه دست به جنايت زده بود، هنگامي كه متوجه شد پدرش به اتهام «مبادرت به فرار قاتل» دستگیرشده است خود را به پليس معرفي كرد.

پسري كه در يك نزاع و به هواخواهي پسران همسايه دست به جنايت زده بود، هنگامي كه متوجه شد پدرش به اتهام «مبادرت به فرار قاتل» دستگیرشده است خود را به پليس معرفي كرد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مأموران کلانتری 132 نبرد در اولين ساعت بامداد 29 اسفندماه سال گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یک فقره نزاع دسته‌جمعی منجر به قتل در خیابان خاوران – خیابان هاشم‌آباد قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد که شخصی به نام «بهروز. پ» 16 ساله در یک نزاع دسته‌جمعی، بر اثر اصابت ضربه چاقو از ناحیه پشت مجروح و به بیمارستان منتقل شده و به علت شدت جراحت فوت کرده است که ضمن انجام هماهنگی‌های قضایی، تمامی افراد حاضر در درگیری دستگیر و به کلانتری انتقال داده شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و اعلام آن به قاضی کشیک ویژه قتل، به دستور بازپرس شعبه اول ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از طرفین درگیری مشخص شد؛ مقتول به همراه دو برادر خود به اسامی بهمن 19 ساله و مجتبی 30 ساله، با مراجعه به در منزل فردی به نام «جواد . ب» 32 ساله قصد درگیری با او را داشتند که با دخالت پدر و برادر دیگر جواد در درگیری، نزاع دسته جمعی در مقابل منزل آنان ایجاد شده است.

بهمن (یکی از برادران مقتول) در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: برادرم (بهروز) در یک کارگاه صحافی در خیابان هاشم‌آباد کار می‌کرد. شب حادثه، زمانی که متوجه دیرآمدن او به خانه شدم و از سوی دیگر نیز جوابگوی تماس‌های تلفنی خود نبود، به قصد آوردن برادرم به خانه به سمت کارگاه صحافی حرکت کردم که با فرد درگیری لفظی پيدا كردم. پس از بازگشت به خانه بود که متوجه شدم، بهروز نیز به خانه بازگشته است؛ زمانی که موضوع درگیری خودم را با جواد برای او و برادر دیگرم (مجتبی) تعریف کردم، هر سه نفر به در منزل جواد بازگشته و در آنجا بود که با دخالت برادر دیگر «جواد» به نام «محمد» بین ما سه نفر و آنان درگیری ایجاد شد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که در زمان درگیری ، مجتبی (برادر بزرگ مقتول) با استفاده از سلاح سرد شروع به قدرت نمایی در انظار عمومی کرده و در زمان درگیری اقدام به مجروح کردن محمد و جواد کرده است؛ در همین زمان، یکی از همسایه‌ها به نام «مهدی . ک» 28 ساله با مشاهده صحنه درگیری، با تهیه چاقو از داخل منزل به طرفداری از محمد و جواد (بچه محل‌های خود) به داخل کوچه آمده و با مقتول درگیر می‌شود که در حین درگیری، با چاقو ضربه‌ای را از ناحیه پشت به بهروز وارد و پس از آن نیز از محل متواری شده است.

به گزارش ايسنا، با شناسایی عامل اصلی جنایت و با توجه به نظریه پزشکی قانونی که علت اصلی مرگ را "پارگی مجاری تنفسی به علت ضربه وارد شده از ناحیه پشت" اعلام کرده بود، دستگیری «مهدی» در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت. کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده با مراجعه به محل سکونت متهم به تحقیق از اعضای خانواده وی پرداخته اما پدر متهم در اظهارات اولیه مدعی شده بود که پس از درگیری هیچ اطلاعی از پسرش ندارد؛ این در حالی بود که کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع داشتند که «مهدی» در زمان درگیری از ناحیه کتف و سینه مجروح شده و توسط پدر خود به بیمارستان منتقل شده و زمانی که پدر وی از طریق تماس تلفنی متوجه مرگ بهروز شده، در مسیر بازگشت به منزل مهدی را متواري كرد.

با توجه به اظهارات ضد و نقیض پدر متهم و همچنین اطلاعات بدست آمده از تحقیقات، به دستور بازپرس پدر متهم به اتهام "مبادرت به فرار قاتل" دستگیر و در ادامه تحقیقات صراحتا به این موضوع اعتراف كرد و پس از گذشت چند روز، «مهدی» نیز درهفت فروردين ماه با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی خود را معرفی كرد.

متهم پس از حضور در اداره دهم، درباره زمان حادثه و درگیری منجر به قتل به کارآگاهان گفت: در شب حادثه، با شنیدن سر و صدای زیاد از جلوی در منزل بیدار شدم. من نیز به هواخواهی از بچه محل‌ها (پسران‌همسایه)، با برداشتن یک قبضه چاقو از منزل خارج و با افراد حاضر در آنجا درگیر شدم که در یک لحظه با چاقو یک ضربه محکم به پشت یکی از طرفین مقابل زدم و با افتادن وی بر روی زمین از محل متواری شدم. چون از ناحیه قفسه سینه احساس درد می‌کردم با پدرم تماس گرفتم و او نیز مرا به بیمارستان برده و پس از معاینه ترخیص شدم و پس از ترخیص‌شدن از بیمارستان، مدتی را در منزل یکی از بستگان مخفی شدم و از ترس به شمال رفتم که پس از چند روز متوجه شدم که پلیس پدرم را به اتهام فراری دادن من دستگیر کرده است كه خودم را به پليس معرفی كردم.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پليس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و به دستور بازپرس براي انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha