• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91011904419
  • منبع : مطبوعات

نقاشی‌های «حسین صدری» در گالري ساربان

نقاشی‌های «حسین صدری» در گالري ساربان

نمایشگاهی از نقاشی‌های حسین صدری با عنوان «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» از 25 فروردین تا 4 اردیبهشت به مدت 10 روز در گالری« ساربان» برپا می‌شود.

نمایشگاهی از نقاشی‌های حسین صدری با عنوان «خروش از خم چرخ چاچی بخاست» از 25 فروردین تا 4 اردیبهشت به مدت 10 روز در گالری« ساربان» برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،نمایشگاه نقاشی‌های «حسین صدری » شامل حدود 30 اثر با تکنیک ترکیب مواد روی بوم است.

دلیل انتخاب عنوان نمایشگاه نيز مصراعی از فردوسی است كه صدري درباره آن توضيح داد: «در گذشته چنین چیزی در آثارم موضوعیت نداشت. موضوعاتی که قبلا از آن الهام می‌گرفتم بیشتر جنبه آسمانی و غیر ملموس داشت و در بیشتر آنها رنگ و بویی از ادبیات معنوی همچون شعر حافظ به چشم مي‌خورد. اما در کارهای اخیر اگر چه سوژه‌ها زمینی و ساده‌اند، گاهی آثار بدست آمده عجیب، ناشناحته و حتی عارفانه است.»

او ادامه داد: «این اتفاق به معني هم‌نشینی با نوآوری که رکن هنر مدرن است. البته اینکه می‌گویند در هنر مدرن، اندیشه و بیان احساس جای خود را به اتفاق و نوآوری می‌دهداین گمان را پدید می‌آورد که این تعریف با آثار من مغایرت دارد، زیرا من هنوز در هنگام نقاشی کردن تابع احساسی هستم که مایلم با نقاشی کردنم خود را از آن سرشار کنم.پس آنچه در من تغییر یافته در اصل توجهی است که به سوژه‌های جدید پیدا کرده‌ام.»

حسين صدري

صدري معتقد است: «عبور پیاده‌ای از خیابان، نقشی بر روی دیوار ترک خورده، صدای جیغ لاستیک اتومبیل و جایی که در اثر عبور چرخ‌های آن روی زمین نقش می‌بندد، صدای خش خش علف‌ها و برگ‌ها در زیر پا و صدای ناله درب قدیمی هنگام باز و بسته شدن ،به ساده‌ترین موضوعاتي می‌ماند که برانگیزاننده سبک بعضی از آثار اخیر من هستند.»

به گفته اين هنرمند نقاش، بدون چنین سوژه‌هایی قبلا به دنبال در خواست دوستی بزرگوار که همه این آثارم را مدیون او هستم مدرن کار کردم اما هرگز نتوانستم کاری انجام دهم که مورد رضایت او و حتی خودم باشد،تا زمانی که سوژه‌های حسی من تغییر کرد و آثارم را متغیر ساخت. در طول زمان زیادی که از اجتماع هنری غایب بوده‌ام در خلوت خود بر این سیاق کار کرده و به نوعی رضایت رسیده‌ام و این خود به تنهایی برای من بسیار خوشنود کننده و کافی بود. چندان که اگر سفارش مکرر و مصرانه دوستانم نبود مبادرت به برپایی این نمایشگاه نمی‌کردم. حسین صدری متولد 1337 و فارغ‌التحصیل از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

حسين صدري

او نمایشگاه‌های بیشمار فردی و گروهی در داخل و خارج از کشور تا دهه 60 داشته است و در كنار آن کارگردانی سه فیلم کوتاه، تالیف 5 کتاب از نقاشی‌هایش،تاسيس و مدیريت فرهنگسرای امیرکبیر را برای 6 سال در کارنامه هنری خود دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند از 25 فروردین تا 4 اردیبهشت همه روزه غیر از سه‌شنبه‌ها ازساعت 16 تا 20 برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha