• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 91012005235
  • منبع : نمایندگی گلستان

بر اثر طغیان رودخانه گرگان‌رود؛

بخشهایی از شهرک صنعتی آق‌قلا دچار سیلاب شد

بخشهایی از شهرک صنعتی آق‌قلا دچار سیلاب شد

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان گفت: بر اثر طغیان رودخانه گرگان‌رود، بخشهایی از روستاهای شهرستان آق‌قلا و فاز 3 شهرک صنعتی آق‌قلا دچار سیلاب شد و خساراتی را به تاسیسات زیربنایی شهرک و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی آق قلا وارد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان گفت: بر اثر طغیان رودخانه گرگان‌رود، بخشهایی از روستاهای شهرستان آق‌قلا و فاز 3 شهرک صنعتی آق‌قلا دچار سیلاب شد و خساراتی را به تاسیسات زیربنایی شهرک و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی آق قلا وارد کرد.

نیما بیرودیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: بر اثر بارشهای زیاد و مداوم زمستانی و چند بارش در ایام نوروز، آب رودخانه گرگان‌رود بالا آمده و پس از گذر از اراضی کشاورزی وارد فاز 3 شهرک صنعتی آق قلا شد.

وي افزود: این طغیان در کنار سرریز شدن آب سدهای گلستان و کوثر در شمال شرقی شهرستان آق‌قلا بر شدت آب افزوده و سیلابی در روستاهای شهرستان آق‌قلا و بخشهایی از شهرک صنعتی آق‌قلا به راه انداخته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان ادامه داد: گزارشها حاکی از آن است که تعدادی از واحدهای تولیدی مستقر در فاز 3 شهرک صنعتی آق‌قلا برای انتقال کارکنان و همچنین تجهیزات و امکانات مورد نیاز با مشکلات متعددی مواجه هستند، به طوری که مدیران برخی از واحدهای تولیدی برای انجام امورات خود، ناگزیر به استفاده از قایقهای صیادی شدند.

وی اظهار كرد: اقدامات اولیه برای کاهش میزان آب‌گرفتگی در چند مرحله صورت گرفته است، ولی به دلیل گستردگی آب‌گرفتگی، این مشکل هنوز به صورت کامل رفع نشده است.

بیرودیان تصریح کرد: همه تلاشها برای این بوده که آب‌گرفتگی وسیعی در سطح شهرک صنعتی رخ ندهد که برای این منظور، شرکت تمام امکانات خود را به کار گرفته است.

به گفته وی، تمامی تدابیر برای هدایت آب از فاز 3 شهرک صنعتی به خارج صورت گرفته، ولی به دلیل وجود آب‌گرفتگی شدید در اراضی بالادست، این مساله به زمان کافی نیاز دارد.

بیرودیان با اشاره به اینکه آب‌گرفتگی شدید در این محدوده موجب بروز خسارات و مشکلات عدیده‌ای برای واحدهای تولیدی شده است، افزود: برآوردهای اولیه حاکی از آن است که خسارات وارد شده به برخی از واحدهای تولیدی قابل توجه است.

وی گفت: هم اکنون تمامی پرسنل این شرکت به صورت آماده باش درآمده و به صورت شیفتی در ستاد مدیریت بحران شهرک صنعتی آق‌قلا مستقر شده و خدمات مورد نیاز را به واحدهای تولیدی ارایه داده و از سوی دیگر از نزدیک در جریان اقدامات در حال انجام برای رفع مشکل آب‌گرفتگی در شهرک صنعتی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان تاکید کرد: برآورد میزان خسارات وارد به تاسیسات زیربنایی شرکت و همچنین واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی آق‌قلا در دست بررسی است.

وی خواستار تخصیص اعتبارات ویژه به منظور جبران خسارتهای وارد شده به تاسیسات زیربنایی شهرک صنعتی آق‌قلا و حمایت از واحدهای تولیدی خسارت دیده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha