• جمعه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91012508129
  • منبع : شهرداری تهران

عملیات نجات كوهنورد زن در عمق 100 متری دره «وردیج»

عملیات نجات كوهنورد زن در عمق 100 متری دره «وردیج»

دختر جوانی که در اعماق دره «وردیج» واقع در ارتفاعات کوهستانی غرب تهران گرفتار شده بود با تلاش آتش‌نشانان از مرگ حتمی نجات یافت.

دختر جوانی که در اعماق دره «وردیج» واقع در ارتفاعات کوهستانی غرب تهران گرفتار شده بود با تلاش آتش‌نشانان از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بهرام علی‌بكی ريیس گروه نجات‌گران ایستگاه 76 با بيان اينكه در پی درخواست کمک برای نجات یک کوهنورد ازسامانه 125 آتش‌نشانی تهران، گروه امداد و نجات 8 این سازمان در ساعت 20:30 شب گذشته به محل حادثه در کوه‌های اطراف روستای «وردیج» اعزام شدند گفت: به گفته اهالی روستا و شاهدان، زن جواني از ساعت 17 بعداز ظهرروز گذشته در اثر آسیب‌دیدگی مچ پا در اواسط یکی از دره‌ها به هنگام صعود، دچار آسیب دیدگی شد.

وی افزود: وقتی که این دختر نتوانست به مسیر خود ادامه دهد و همراهان وی هم قادر به بالا كشیدن وی نشدند، همراهان وی در تماس با سامانه 125 از عمق دره، سازمان آتش‌نشانی تهران را از این حادثه مطلع کرده و استمداد طلبیدند.

علی‌بكی با بيان جزئیات عملیات نجات گفت كه نجات‌گران آتش‌نشانی با راهنمایی اهالی روستا در تاریکی هوا به جستجوي دره‌های اطراف پرداختند و سرانجام فرد حادثه‌دیده را در عمق دره یافتند.

وی افزود: گروه امداد و نجات آتش‌نشانی به عمق 100 متری دره رفته و این کوهنورد جوان را که به علت آسیب‌دیدگی از قسمت مچ پا قادر به حرکت نبود با استفاده از تجهیزات ویژه نجات از جمله طناب و برانکارد مخصوص به بالای دره منتقل کردند.

این فرمانده آتش‌نشانی همچنین اظهارداشت: مصدوم با کمک نجات‌گران پس ازعبور از مسیرهای سخت و صعب العبور کوهستان و انتقال به سطح جاده توسط آمبولانس به مرکز درمانی اعزام شد.

علی‌بكی درمورد علت این حادثه گفت: نا آشنایی و بی‌احتیاطی شخص درهنگام حركت در مسیر صعب‌العبور دره از عوامل اصلی گرفتارشدن این دخترجوان بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha