• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91012910199
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرمانده پدافند هوایی استان سمنان: رهنامه ارتش برپایه نیروی انسانی متعهد پایه‌گذاري شده است

فرمانده مرکز آموزش وظیفه و میدان تیر پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) سمنان گفت: سربازان غیور این مرز و بوم توانایی شکست و انهدام نیروهای استکبار را با قدرت تمام خواهند داشت.

فرمانده مرکز آموزش وظیفه و میدان تیر پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) سمنان گفت: سربازان غیور این مرز و بوم توانایی شکست و انهدام نیروهای استکبار را با قدرت تمام خواهند داشت.

سرهنگ جواد معنوی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: استکبار جهانی به خیال خام خود فکر می‌کرد می‌تواند با تشویش اذهان عمومی و تخریب جایگاه ارتش، زمینه انحلال آن را فراهم آورد، غافل از آن‌که تدابیر حکیمانه امام خمینی (ره) در خنثی سازی این جریان به گونه‌ای رقم خورد که افتخار و احترام را برای ارتشیان غیور به ارمغان آورد و معظم‌له با نام گذاری روز 29 فروردین به عنوان روز نیروی زمینی و ارتش، خط بطلان بر تمام نقشه‌های شوم آنان کشید.

وي با اشاره به نقش بی‌بدیل ارتش در تسریع پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با حضور چهره‌های اثرگذاري همچون سپهبد صیاد شیرازی در اوایل انقلاب در فرو نشاندن انواع غائله‌های قومی و قبیله‌ای در اکثر نقاط کشور، بخصوص نقاط مرزی، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، دژ غیر قابل نفوذی را در مقابل خود دید.

وی در پاسخ به این سؤال که برخي در اوایل انقلاب با چه نیتی پیشنهاد انحلال ارتش را داده بودند و اگر این پیشنهاد عملی می‌شد، چه عواقبی برای انقلاب اسلامی ایران در پی داشت، تصریح کرد: این افراد کسانی بودند که به دلایل مختلف نمی‌خواستند نظام نوپای انقلاب اسلامی پا بگیرد و با کلیه حیله‌های شناخته شده و شناخته نشده سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کردند.

فرمانده پدافند هوایی سمنان اضافه کرد: در همان اوایل انقلاب اسلامی تنها و قدرتمندترین نیروی منسجم نظامی که مجهز به آخرین سیستم‌های دفاعی در منطقه و حتی جهان بود و می‌توانست نقطه اتکاي موثری برای حفظ نظام و انقلاب در مقابل دشمنان داخلی و خارجی باشد، ارتش بود و لاجرم حذف ارتش به هر عنوان می‌توانست تهدید جدی برای انقلاب باشد که به لطف خدا و تدابیر رهبری انقلاب امام (ره) در آن زمان خنثی گردید.

فرمانده مرکز آموزش وظیفه و میدان تیر پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) سمنان همچنین تأکید کرد: ارتش ایران در قبل از انقلاب یکی از قدرتمندترین ارتش‌های منطقه بود و آمریکا فکر می‌کرد با رفتن مستشارانش اکثر تجهیزات ارتش زمین گیر و قادر به استفاده از آن نخواهد بود که دیدیم در تمام عرصه‌ها چه هوایی - دریایی و تجهیزات زمینی نه تنها هیچ وقفه‌ای حاصل نشد بلکه کم کم و در بحبوحه جنگ تحمیلی نوآوری‌ها در استفاده از سامانه‌های مختلف و ارتقاء و نگهداری و ساخت برخی قطعات، کشورهای سازنده را نیز به حیرت وا داشت.

معنوی‌خواه یادآور شد: پس از اتمام جنگ تحمیلی و با توجه به نیاز کشور به امور سازندگی و احیای اقتصاد کشور، ارتش نیز گام در این عرصه گذاشت و ضمن مشارکت در امور سازندگی پس از جنگ، در کارهای مهمی مثل راهسازی - احداثات عمده در جنوب و غرب کشور و پاکسازی میادین وسیع مین گام گذاشت و به موفقیت‌های مهمی نیز دست پیدا کرد. وی گفت: در کنار این فعالیت‌ها ضمن سازماندهی منظم و منسجم نیروهای تحت امر فعالیت فشرده و فزاینده‌ای را در زمینه ساخت قطعات یدکی انواع سامانه‌ها، ساخت انواع مهمات، تعمیرات اساسی و اورهال کلیه هواپیماها و جنگنده‌ها، طراحی و ساخت ردارهای با برد بلند، ناوشکن جماران، تانک ذوالفقار، هواپیماهای جنگنده صاعقه و آذرخش، موشک و راکت، سامانه ضد هوایی مرصاد و صیاد و خیلی از ابداعات که می‌توان گفت به درصد بالایی از موفقیت دست پیدا کرده است. فرمانده مرکز آموزش پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) سمنان همچنین در خصوص توانایی نیروهای مسلح و به ویژه ارتش در دفاع از خاک کشور و پاسخگویی به تهدیدها، گفت: دکترین یا رهنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران بر پایه نیروی انسانی متعهد پایه‌گذاری شده است و ضمن دارا بودن ادوات و تجهیزات پیشرفته در زمین، هوا و دریا با تلفیقی از این دو یعنی نیروی متعهد و کارامد بر تجهیزات، دشمن قطعاً چاره‌ای جز شکست نخواهد داشت و مطمئن باشید چنانچه دشمن کوچکترین رخنه‌ای در سد دفاعی کشور عزیزمان می‌دید در حمله تردید نمی‌کرد. معنوی‌خواه ادامه داد: با توکل به خداوند متعال و با رهبری‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب و مقام معظم رهبری، همواره در مسیر اقتدار و سربلندی گام برداشته‌ایم و ایمان داریم حق پا برجا و باطل محکوم به فنا و شکست است و سربازان غیور این مرز و بوم توانایی شکست و انهدام نیروهای استکبار را با قدرت تمام خواهند داشت.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha