• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91020200585
  • منبع : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

فرمانده دافوس سپاه: سپاه پاسداران سدی مستحکم در برابر دشمنان است

فرمانده دافوس سپاه: سپاه پاسداران سدی مستحکم در برابر دشمنان است

فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران (دافوس) گفت: سپاه پاسداران با دامنه وسیع ماموریتی طی این سال‌ها با عمل به تدابیر و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به عنوان بازویی توانمند برای ولایت بوده و در برابر هجمه‌های دشمنان همچون سدی استوار ایستاده است.

فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران (دافوس) گفت: سپاه پاسداران با دامنه وسیع ماموریتی طی این سال‌ها با عمل به تدابیر و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به عنوان بازویی توانمند برای ولایت بوده و در برابر هجمه‌های دشمنان همچون سدی استوار ایستاده است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرتیپ دوم پاسدارعباس نیلفروشان، به مناسبت فرار رسیدن سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را نهادی انقلابی و جوشیده از متن مردم دانست و اظهار كرد: بعد از به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی با خواست مردم و رهبری معمار انقلاب - امام خمینی (ره)- با توجه به تجربه تاریخی از اتفاقات گذشته لزوم تشکیل نهادی به منظور حفظ و صیانت از این انقلاب نو پا احساس شد.

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلابی بزرگ با خصوصیات منحصر به فرد خواند و تصریح کرد: این انقلاب معادلات جهانی را بر هم زد و راهبردهای اساسی استکبار را مختل نمود، همچنین مهمترین پایگاه آمریکا در منطقه نیز از دست رفت از این رو طبیعی بود که دشمنان بسیاری داشته باشد و برای جلوگیری از هرگونه آسیب به نهادی مستحکم نیاز بود و سپاه پاسداران به عنوان نهادی انقلابی، برخاسته از مردم برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی با تدبیر امام راحل تاسیس شد.

نیلفروشان با اشاره به نقش حساس و تعیین کننده سپاه پاسداران از بدو تاسیس در مقاطع مختلف پیش رو تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدا با بحران‌ها، توطئه‌ها و غائله‌های مختلف رو به روشد، در زمانی که هنوز ساختار نظامی خود را به طور کامل تشکیل نداده بود جنگ تحمیلی را پیش روی خود دید که عرصه‌‌ای سخت، حساس و تعیین کننده بود.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت از شخصیت‌ها، برقراری امنیت پرواز، مقابله با گروهک‌ها و ایادی استکبار و خنثی سازی نقشه‌های شوم آنان را بر عهده گرفت تا انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن مورد خدشه و آسیب قرار نگیرد و به حق توانست در تمامی این صحنه‌ها برگ زرینی را از خود به جای بگذارد.

به گزارش ايسنا به نقل از سپاه‌نيوز،‌ فرمانده دافوس سپاه ورود به عرصه سازندگی و آبادانی کشور را از جمله دستاوردهای سپاه پاسداران دانست و اظهار كرد: با پایان یافتن 8 سال دفاع مقدس جانانه و بازگشت امنیت نسبی به کشور، سپاه پاسداران سازندگی و عمران را در دستور کار قرار داد و ده‌ها پروژه‌ عمرانی همچون سدسازی، راه، جاده، فرودگاه و طرح‌های بزرگی چون آب رسانی‌ و گاز رسانی را دنبال کرد تا امنیت و آسایش را در این صحنه نیز برای مردم به ارمغان آورد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگی و زمانی که دشمن با ناامید شدن از تهدیدات سخت و نیمه سخت محور نبرد خود را به سمت جنگ نرم برد و از این راه به کارزار وارد شد و سپاه پاسداران با هوشمندی به صحنه آمد و موقعیت‌های چشم گیری را بدست آورد.

نیلفروشان در پایان با بیان این‌که «سپاه بر اساس ماموریت خود که پاسدارای و حفاظت از انقلاب و دستاوردها است موظف به دفاع در حوزه تهدیدات سخت - مقابله با تجاوزات خارجی - نیمه سخت و امنیتی و در حوزه جنگ نرم می‌باشد» تاکید کرد: با دامنه وسیع ماموریتی سپاه پاسداران و به دلیل این‌که طی این سال‌ها با عمل به فرامین، تدابیر و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا- امام خامنه‌ای (‌مدظله العالی) به عنوان بازویی توانمند برای ولایت بوده و در برابر دشمنان همچون کوهی استوار ایستاده است همواره مورد آماج تهدیدها، تحریم‌ها و توطئه‌ها قرار می‌گیرد که دستاوردی جز شکست را برای دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به همراه نخواهد داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha