• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 91020301131
  • خبرنگار : 90000

شكايت رسمي علي دايي؛ تويوتا و يك چالش بزرگ....

شكايت رسمي علي دايي؛ تويوتا و يك چالش بزرگ....

علی دایی «رسما» از شرکت بین‌المللی تویوتا شکایت می‌کند؛ شکایتی که از سوی وکیل بین‌المللی او به جریان افتاده است.

علی دایی «رسما» از شرکت بین‌المللی تویوتا شکایت می‌کند؛ شکایتی که از سوی وکیل بین‌المللی او به جریان افتاده است.

به گزارش ايسنا ستاره فوتبال ایران، در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید کرد به دلیل بازنشدن کیسه هوای پرادوی سفیدش در تصادف شب عید از این شرکت معتبر خودروسازی شکایت می‌کند؛ حادثه‌ای که چیزی نمانده بود بین‌المللی‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران را درست در شب عید از فوتبال‌مان بگیرد.

سرمربی راه‌آهن که پس از یک ماه تقریبا بهبود پیدا کرده ، از دو هفته قبل به دنبال پی‌گیری این اتفاق است که چرا در زمان سانحه رانندگی، کیسه‌های هوای خودروی او باز نشده است.

این خبری بود که اولین بار از سوی محمد دایی ، برادر مربی راه آهن که در سانحه رانندگی به همراهش بوده ، رسانه‌ای شد؛ جمله ای که سبب شد یکی از سخنگوهای شرکت بین‌المللی تويوتا در گفت‌وگویی اعلاام کند: « آنچه در این سانحه رخ داده شاید ناشی از این باشد که آقای دایی دکمه فعال‌سازی را فعال نکرده باشد و در این صورت ، شرکت سازنده خودرو ، تقصیری در این سانحه ندارد.»

این جمله اما سبب شده تا کاپیتان دایی برای پیگیری شکایتش از این شرکت خودروساز ژاپنی مصمم‌تر شود. او در این باره به خبرنگار ما می‌گوید:« ببینید ، سئوال من این است که چرا هر دو کیسه هوا به صورت همزمان در این تصادف فعال نبودند. جالب است که این آقای سخنگو که درباره ماشین من حرف زده ، اسمش اعلام نشده و این برای شرکت معتبری مثل تویوتا عجیب است که کسی به عنوان منبع آگاه درباره مسائلش صحبت کند.»

او سپس درباره توضیحات «آقای سخنگوی ناشناس» می‌گوید:« واقعا این گفته‌ها هم عجیب است؛ چون اصلا من حاضرم به این آقا و شرکت تویوتا پرادو هم جایزه بدهم اگر بیایند نشان بدهند این دکمه ، کجای ماشین است. تا جایی که من می‌دانم فقط ماشین هایی مثل 206 و سوناتا برای سرنشین جلو ، آن هم نه برای راننده بلکه برای صندلی کنار راننده ، دکمه‌ای دارند که اگر فعالش کنی ، کیسه هوای ماشین به کار می‌افتد اما سایر ماشینها مثل بنز و همین تویوتا دکمه فعال‌سازی ندارند. اصلا من حاضرم 100 تا پرادو به شرکت تویوتا جایزه بدهم اگر بیایند نشان بدهند دکمه‌ای که می‌گویند کجای ماشین است.»

دایی تاکید دارد این نقص فنی را از طریق شکایت بین‌المللی از شرکت تویوتا پیگیری می‌کند؛ اقامه دعوایی که ممکن است به نام علی دایی در کشوری مثل سوئیس طرح شود.

او می‌گوید:« از وکیل بین‌المللی‌ام خواسته‌ام به دلیل این اشکال فنی که باعث شد شدت تصادف افزایش پیدا کند از شرکت تویوتا شکایت کند و در مراجع بین‌المللی هم این شکایت را ( پي مي‌گيرم) .»

دایی در تصادف اسفند ماه گذشته به شدت از ناحیه سر و گوش آسیب دید و چند هفته‌ای را در بیمارستان بستری بود. این شکایت می‌تواند یکی از بزرگترین دعاوی بین‌المللی علیه شرکت تویوتا باشد؛ چون آقای گل فوتبال جهان می‌تواند یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های تاریخ باشد که اين شرکت ژاپنی را به دلیل بازنشدن کیسه‌های هوای اتوموبیل بیش از 100 میلیون تومانی‌اش به دادگاه می‌کشاند؛ خودرویی که تولیدش از سال 1982 آغاز شده و هر شش سال یکبار بدنه و موتورش تغییراتی اساسی داشته است. خودروی علی دایی اما مدل 2006 است؛ مدلی که ساخت آن در پایان سال 2009 به پایان رسیده و كارخانه اتاق جدیدی را جایگزینش کرده؛ خودرویی که ایربگ سمت راننده‌اش باید به طور اتوماتیک عمل می‌کرده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha