• شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91020904129
  • خبرنگار : 71404

براي آموزش مهارت‌هاي اجتماعي

«دختر من» به تلويزيون مي‌آيد

«دختر من» به تلويزيون مي‌آيد

تهيه‌كننده برنامه «دختر من» ـ برنامه‌اي كه قرار است به زودي روي آنتن شبكه دو سيما برود ـ گفت: هدف اصلي اين برنامه آموزش مهارت‌هاي اجتماعي به دختران 9 تا 11 ساله است.

تهيه‌كننده برنامه «دختر من» ـ برنامه‌اي كه قرار است به زودي روي آنتن شبكه دو سيما برود ـ گفت: هدف اصلي اين برنامه آموزش مهارت‌هاي اجتماعي به دختران 9 تا 11 ساله است.

سهيلا جدلي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: «دختر من» يك درام نمايشي است كه صرفا براي دختران گروه سني بين 9 تا 11 سال تهيه شده است كه شش موضوع كلي اعم از صبر و شكيبايي، انجام كارهاي معوقه، نظافت درخانه و ... كه مربوط به دختران است و لازم است كه براي ورود به جامعه از آنها مطلع شوند را مطرح مي‌كند.

وي ادامه داد: يك نمايش كوتاه ديگر با عنوان «جشن تكليف» در برنامه «دختر من» گنجانده شده است و قصد دارد دختراني كه در شرف سن تكليف هستند و يا سن تكليف را گذراندند را بيشتر با مسائل و قوانين آشنا كند.

جدلي درباره‌ي نحوه پخش برنامه «دختر من» گفت: 50 درصد برنامه‌ها به صورت انيميشن و 50 درصد باقي مانده‌ي ديگر هم به شكل نمايشي پخش مي‌شوند؛ چرا كه كليت برنامه به گونه‌اي است كه بايد در قالب نمايش مطرح شود و قصد ما در تهيه‌ي اين برنامه اين است كه با ساختاري جذاب موضوعات را ارائه دهيم تا كودكان را به خود جذب كند.

تهيه‌كننده برنامه «دختر من» در ادامه‌ي صحبت‌هاي خود با ايسنا در پاسخ به اينكه ساخت اين برنامه چقدر زمان برد؟ خاطر نشان كرد: طرح ابتدايي اين برنامه در سال 89 در گروه كودك به تصويب رسيد و از سال 90 كارهاي برآورد آن را انجام داديم تا اينكه در حال حاضر هم در مرحله مونتاژ به سر مي‌برد و قرار است از يكم خرداد ماه پخش آن آغاز شود.

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه با توجه به اينكه گفته مي‌شود، «دختر من» اولين برنامه تخصصي دختران است فكر مي‌كنيد تا چه حد اين برنامه بتواند پاسخگوي اين گروه سني از مخاطبان باشد؟ گفت: ما حدود يك سال از لحاظ محتوايي روي اين برنامه كار كرديم ولي اينكه چقدر پاسخگو باشد زماني مشخص مي‌شود كه چهار الي پنج قسمت از آن به روي آنتن برود تا ببينيم چقدر مورد پسند كودكان بوده است، ما تمام تلاش خودمان را در راستاي جذاب كردن اين برنامه به كار گرفتيم.

او درباره‌ي شخصيت‌هايي كه قرار است در برنامه «دختر من» حضور داشته باشند، يادآور شد: يكسري بازيگران به صورت شخصيت‌هاي اصلي در اين برنامه حضور دارند كه مليكا شعبان نقش كودك، شيوا بلوريان نقش مادر، محمدرضا رهبري نقش پدر، محمد الهي نقش پدربزرگ و مهناز رضازاده نقش مادر بزرگ را ايفا مي‌كند.

اين تهيه‌كننده در پاسخ به اينكه آيا در برنامه‌ي «دختر من» از حضور كارشناس هم بهره مي‌بريد؟ خاطرنشان كرد: دكتر فريد ترابي ميلاني ـ متخصص روانشناسي كودك و يكي از اساتيد دانشگاه الزهرا ـ به عنوان كارشناس با برنامه‌ي با ما همكاري دارد؛ او در برنامه حاضر نمي‌شود بلكه فقط راهنمايي مي‌كند چرا كه اين برنامه نمايشي است.

جدلي در پايان به خبرنگار ايسنا گفت: برنامه «دختر من» در 26 قسمت 10 دقيقه‌اي از يكم خرداد ماه امسال به روي آنتن شبكه دو سيما مي‌رود و قرار است به صورت هفتگي پخش شود.

به گزارش ايسنا، برنامه «دختر من» به تهيه‌كنندگي سهيلا جدلي، كارگرداني اسماعيل جعفري و نويسندگي لاله خسروي براي پخش از شبكه دو سيما تهيه شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha