• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91021105955
  • خبرنگار : 71368

دستگیری کودک‌ربا توسط ماموران راهور

دستگیری کودک‌ربا توسط ماموران راهور

ماموران پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ آدم‌ربايي را كه به علت مسائل و اختلافات خانوادگي كودك 10ساله‌اي را ربوده بود، دستگير كردند.

ماموران پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ آدم‌ربايي را كه به علت مسائل و اختلافات خانوادگي كودك 10ساله‌اي را ربوده بود، دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عوامل گشت راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مسیر بزرگراه شهید همت، ورودی خیابان آفریقا در 29 فروردين ماه سالجاري به سرنشينان یک دستگاه خودرو پراید نقره یا رنگ برخورد کردند که راننده آن در کنار خیابان ایستاده و از خودروهای عبوری تقاضای بنزین می‌كرد.با مشاهده صحنه درخواست راننده پراید برای دریافت بنزین، واحد گشت راهنمایی و رانندگی به منظور کمک در کنار اتوبان توقف و یکی از پرسنل پلیس راهنمایی و رانندگی به سمت خودرو و راننده پراید می‌رود که ناگهان راننده پراید، با مشاهده صحنه نزدیک‌شدن پلیس شروع به فرار از محل توقف پراید می‌كند كه مأمور گشت پلیس راهور با مشاهده این صحنه، بلافاصله با کمک یکی دیگر از همکاران خود به تعقیب راننده پراید رفته و نهایتا موفق می‌شوند تا راننده پراید به نام «سعید.خ» 24 ساله را دستگیر كند.

با دستگیری راننده خودرو پراید، مأموران راهنمایی و رانندگی به بررسی علت فرار راننده پراید پرداخته و در وارسی خودرو موفق به پیداکردن پسربچه 10 ساله‌ به نام «علی . الف» می‌شوند که در صندلی عقب پراید به حالت نیمه بیهوش قرار داشت كه در تحقیقات مقدماتی انجام شده از راننده پراید مشخص شد که اين پسربچه به علت خورانده شدن آبمیوه مسموم، دچار مسمومیت شدید و بیهوشی شده است که بلافاصله به دلیل نامناسب بودن وضعیت جسمانی به بیمارستان منتقل و متهم به همراه خودرو توقیف شده به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.متهم در اظهارات اولیه صراحتا به کودک‌ربایی اعتراف و در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که به همراه پسرخاله‌اش اقدام به کودک‌ربایی کرده است.

به گزارش ايسنا، در ادامه تحقیقات، متهم درباره علت و انگیزه کودک‌ربایی نیز مدعی شد که دخترخاله‌اش به نام «مهناز» قصد داشته تا از همسرش متارکه كند اما همسرش او را به اجبار از خانه پدری‌اش برده و از آن زمان نیز اطلاعی از او ندارند و او به همراه برادر مهناز، اقدام به کودک‌ربایی کرده است.

متهم درباره نحوه کودک‌ربایی به کارآگاهان اداره یازدهم گفت كه در روز حادثه به در منزل یکی از بستگان علیرضا (همسر مهناز) رفتیم كه پسربچه 10 ساله‌ای در را باز کرد و ما نیز بلافاصله او را ربودیم تا در قبال آزادی پسربچه 10 ساله، علیرضا نیز مجبور شود تا مهناز را به خانه پدرش بازگرداند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به اعترافات صریح متهم درمورد همدستی و مشارکت پسرخاله‌اش (برادر مهناز) در این کودک‌ربایی، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت «جواد . ق» 18 ساله، دومین متهم پرونده را نیز در خیابان پاسداران ـ خیابان دولت دستگیر کردند که این متهم نیز ضمن اعتراف صریح به جرم آدم‌ربایی، انگیزه اصلی خود را رهایی خواهرش از دست همسرش عنوان داشت.

در ادامه تحقیقات انجام شده از خانواده‌ی پسربچه ربوده شده مشخص شد که این خانواده از بستگان دور خانواده علیرضا (همسر مهناز) بوده و به هیچ عنوان هیچ اطلاع یا دخالتی در اختلافات شخصی یا خانوادگی علیرضا و خانواده مهناز ندارند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به جرم کودک‌ربایی و با توجه به انجام تحقیقات تکمیلی، متهمات تحت قرار روانه زندان شده اند. انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha