• شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91021608603
  • خبرنگار : 71021

دلالي‌ها در گردشگري سلامت تمام مي‌شود؟

دلالي‌ها در گردشگري سلامت تمام مي‌شود؟

مديركل دفتر امور مراكز و خدمات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: دستورالعمل چگونگي فعاليت در گردشگري سلامت تا دو هفته‌ي ديگر آماده مي‌شود.

مديركل دفتر امور مراكز و خدمات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: دستورالعمل چگونگي فعاليت در گردشگري سلامت تا دو هفته‌ي ديگر آماده مي‌شود.

مرتضي شريفي در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به فعاليت دوباره‌ي كميته‌ي گردشگري سلامت در سازمان به‌دنبال تفاهم جديدي كه ميان وزارتخانه‌هاي امور خارجه و بهداشت و درمان و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري حاصل شده است، يادآوري كرد: براساس اين تفاهم‌نامه وزارت امور خارجه شرايط صدور رواديد نوع «T» را براي افرادي كه به قصد درمان به ايران سفر مي‌كنند، فراهم كرده، البته هزينه‌ي اين رواديد 50 درصد كمتر از ديگر رواديدهاي ايران است.

او با تأكيد بر اين‌كه كميته‌ي گردشگري سلامت با توجه به موقعيت‌ها و ظرفيت‌هاي مناسب كشور در بخش درمان و همچنين با هدف جلوگيري از فعاليت‌هاي غيرمجاز و غيراصولي در اين حوزه تشكيل شده است، ادامه داد: اين كميته از سه ضلع اصلي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و وزارت‌خانه‌هاي امور خارجه و بهداشت و درمان تشكيل شده است و نمايندگاني از بخش خصوصي گردشگري، اتاق بازرگاني، انجمن گردشگري سلامت و نظام پزشكي نيز در سياست‌گذاري‌هاي اين حوزه مشاركت دارند.

وي با بيان اين‌كه شكل سفر گردشگران با افرادي كه قصد درمان دارند، كامل متفاوت است، اظهار كرد: گردشگراني كه با هدف درمان سفر مي‌كنند معمولا حساسيت‌هاي خاصي دارند. بنابراين در خدمات‌دهي به آن‌ها بايد بيشتر دقت كرد. بر اين اساس، كميته‌ي گردشگري سلامت در حال تنظيم دستورالعملي است تا در قالب آن، استاندارد آژانس‌هاي متقاضي فعاليت در اين حوزه و همچنين چگونگي ورود گردشگران سلامت به كشور را مشخص كند.

به گفته‌ي او، هدف از تدوين اين دستورالعمل و استانداردها، كنترل گردشگري سلامت و جلوگيري از فعاليت دلال‌ها در اين حوزه است. بر اساس اين دستورالعمل تمام فرآيند ورود گردشگر تا خروج آن كاملا رصد مي‌شود.

شريفي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به توسعه‌ي فعاليت دلال‌ها در حوزه‌ي گردشگري سلامت و ياد گرفتن راه چگونگي سفر به ايران براي درمان، اكنون چطور اين كميته مي‌تواند از انجام فعاليت‌هاي غيرمجاز جلوگيري يا آن‌ها را محدود كند؟ بيان كرد: دقيقا نحوه‌ي صدور رواديد طوري طراحي شده است كه جلوي اين كار گرفته شود و وزارت امور خارجه به اين موضوع رسيدگي مي‌كند، يعني بر اساس اين تفاهم‌نامه فقط به بيماران و گردشگراني كه از طريق آژانس‌ها اقدام كنند، رواديد نوع T (درمان) صادر مي‌شود و مي‌توانند از تخفيف در نظر گرفته‌شده استفاده كنند.

شريفي افزود: فكر مي‌كنم با توجه به تعاملات صورت‌گرفته در اين حوزه بتوان در گردشگري تحولي را ايجاد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha