• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91021709847
  • خبرنگار : 71038

شيخان خبر داد:برگزاري جشنواره خدمت در راستاي پاسداشت يكصدمين سفر رييس جمهور

 شيخان خبر داد:برگزاري جشنواره خدمت در راستاي پاسداشت يكصدمين سفر رييس جمهور

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور خبر داد كه جشنواره خدمت به منظور پاسداشت يكصدمين سفر استاني رييس‌جمهور از تاريخ 21 تا 29 ارديبهشت‌ماه در سراسر كشور با موضوع سفرهاي استاني برگزار مي‌شود.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور خبر داد كه جشنواره خدمت به منظور پاسداشت يكصدمين سفر استاني رييس‌جمهور از تاريخ 21 تا 29 ارديبهشت‌ماه در سراسر كشور با موضوع سفرهاي استاني برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد شيخان در نشستي خبري با اشاره به يكصدمين سفر استاني رييس‌جمهور گفت: رييس‌جمهور در راستاي يكصدمين سفر استاني به استان خراسان رضوي سفر خواهد كرد و در اين استان نيز به پاسداشت يكصدمين سفر استاني هيات دولت، در كنار برنامه‌هاي عادي سفرهاي استاني، برنامه‌هاي ويژه‌اي نيز به اين مناسبت برگزار خواهد شد.

شيخان در ادامه به دستاوردهاي سفرهاي استاني در دولت نهم و دهم و استقبال مردم و تاكيدات مقام معظم رهبري در اين راستا اشاره كرد و افزود: اولين سفر استاني هيات دولت در هجدهم آبان سال 84 به استان خراسان رضوي انجام گرفت و در طول فعاليت دولت نهم و دهم اين سفرهاي استاني كه در راستاي پيشرفت و آباداني هرچه بيشتر ايران اسلامي صورت مي‌گيرد، ادامه داشته است.

وي ادامه داد: در راستاي پاسداشت يكصدمين سفر استاني هيات دولت و به پاسداشت زحمات حضور مردم و مشاركت آنها در مسير خدمت و پيشرفت كشور، جشنواره خدمت در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

شيخان در ادامه با بيان اين‌كه «ارتباط مستمر دولتمردان با مردم موضوعي است كه در مباحث ديني و اعتقادي ما مورد تاكيد قرار گرفته و همواره مقام معظم رهبري و امام خميني (ره) بر آن تاكيد داشته‌اند»، گفت: سفرهاي استاني دستاوردهاي مهمي داشته است كه يكي از اين دستاوردها ايجاد ارتباط مستمر بين دولتمردان و مردم است. سفرهاي استاني باعث شكسته شدن بروكراسي اداري شده و با حضور مسوولان در بين مردم آنها مشكلات را از نزديك مي‌بينند و از زبان خود مردم مي‌شنوند و در پي اين ارتباط راه‌حل‌هاي مناسب تري براي حل مشكلات انديشيده مي شود.

وي يكي ديگر از دستاوردهاي سفرهاي استاني را توسعه متوازن عدالت اجتماعي عنوان كرد و گفت: رييس‌جمهور و اعضاي دولت در جريان سفرهاي استاني به بسياري از مناطق محروم سفر كرده و با حضور در كنار آنها مشكلات مردم را مي‌بينند و براي رفع آن اقدام مي‌كنند.

وي همچنين يكي ديگر از محورهاي مهم سفرهاي استاني را بحث مهرورزي، خدمتگذاري و گره‌گشايي از مشكلات مردم عنوان كرد و اظهارداشت: سفرهاي استاني جلوه بي‌بديلي از مهرورزي است. وي در ادامه با بيان اين‌كه الگوي مديريتي كشور ما در بحث سفرهاي استاني در حال تبديل شدن به يك الگوي مديريت جهاني است، گفت: در راستاي برگزاري جشنواره خدمت ما فراخوان جشنواره مقاله‌نويسي با شش محور خواهيم داشت كه اين محورها به شرح زير است: 1- جايگاه سفرهاي استاني از منظر مباني گفتماني، 2- نقش سفرهاي استاني در يكپارچگي ملي، 3- كليد تحول در حكومت‌داري، 4- تحقق ركن عدالت اسلامي در سفرهاي استاني، 5- تحقق عملي شعار مهرورزي و تكريم مردم، 6- ابعاد بين المللي سفرهاي استاني.

وي همچنين با بيان اين‌كه جشنواره ادبي و هنري نيز در طول برگزاري جشنواره خدمت با موضوع سفرهاي استاني نيز برگزار مي‌شود، گفت: همچنين در اين راستا، جشنواره وبلاگ‌نويسي نيز برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: اولين روز آغاز اين جشنواره پنجشنبه بيست‌ويكم ارديبهشت‌ماه همزمان با اولين روز سفرهاي استاني به مشهد مقدس خواهد بود و اين جشنواره از بيست و يكم تا بيست‌ونهم ارديبهشت‌ماه برگزار مي‌شود.

وي تصريح كرد: نمايشگاه دستاوردهاي سفرهاي استاني در تمام استان‌هاي كشور در طول زمان برگزاري اين جشنواره برگزار خواهد شد و همچنين نمايشگاه بزرگي از دستاوردهاي سفرهاي استاني با حضور كليه استان‌ها و وزارتخانه‌ها در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و در اولين روز سفر رييس‌جمهور به مشهد مقدس اين نمايشگاه افتتاح مي‌شود.

شيخان در ادامه با اعلام اين موضوع كه مشهد مقدس محل اصلي برگزاري جشنواره خدمت خواهد بود، از اهالي رسانه خواست تا در عرصه اطلاع‌رساني، دستاوردهاي فرهنگي، سياسي، اجتماعي و ابعاد مختلف بين‌المللي سفرهاي استاني را مورد توجه قرار دهند و از جامعه دانشگاهيان، علما و صاحبنظران نيز خواست با حضور فكري و انديشه‌اي خود در اين ارتباط همكاري‌هاي لازم را داشته باشند. شيخان ادامه داد: به مناسبت برگزاري جشنواره خدمت در مشهد مقدس نيز برنامه ويژه‌اي در يكي از شب‌هاي سفر استاني هيات دولت به مشهد با حضور رييس‌جمهور برگزار خواهد شد و دو اتفاق مهم نيز در اين شب رخ خواهد داد. وي همچنين با بيان اين‌كه فراخوان ارسال مقاله و آثار فرهنگي و هنري براي اين جشنواره اطلاع‌رساني خواهد شد، تاكيد كرد كه سفرهاي استاني به ذائقه مردم شيرين آمده و دستاوردهاي خوبي به همراه خود داشت و اين علت استقبال مردم از اين سفرهاي استاني است. سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور همچنين گفت: رييس‌جمهور در طول سفر استاني خود به مشهد مقدس، به تمام شهرستان‌هاي استان خراسان رضوي و برخي از مناطق محروم آن سفر خواهد كرد و ديگر برنامه‌هاي سفرهاي استاني نيز در طول اين سفر، انجام خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha