• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91021911383
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

جزئيات برنامه صدمين سفر استاني رييس جمهور اعلام شد؛احمدي نژادپنجشنبه وارد مشهد مي‌شود

استاندار خراسان رضوي گفت : صدمین سفر هیات دولت با سخنرانی رییس جمهور در حرم مطهر رضوی آغاز مي‌شود.

استاندار خراسان رضوي گفت : صدمین سفر هیات دولت با سخنرانی رییس جمهور در حرم مطهر رضوی آغاز مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه خراسان، استاندار خراسان رضوي در نشست خبري با موضوع سفر هيات دولت كه در محل استانداري خراسان رضوي برگزار شد، با تبريك ايام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: از روز پنج‌شنبه چهارمين سفر رييس جمهور محترم و هيات وزيران شروع خواهد شد.

وي تصريح كرد: هيات محترم دولت صبح روز پنج‌شنبه ساعت هشت صبح وارد فرودگاه بين‌المللي شهيد هاشمي‌نژاد مشهد خواهند شد و سعي مي‌كنيم تا ساعت 8:30 از فرودگاه خارج شويم و در مسير استقبال مردمي از ميدان بسيج به سمت حرم رضوي حركت ‌كنيم.

صلاحي افزود: در ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه دكتر احمدي‌نژاد در آخرين سفر به استان خراسان رضوي و آغاز يكصدمين سفر استاني در يكي از صحن‌هاي حرم مطهر رضوي به ايران سخن مي‌پردازد.

استاندار خراسان رضوي خاطر نشان كرد: بعدازظهر روز پنج شنبه 21 ارديبهشت سفر رئيس جمهور به شهرستان‌هاي استان آغاز مي‌شود و هر روز كه از سفرهاي شهرستان برمي‌گردند يك برنامه متمركز در مشهد خواهند داشت.

وي گفت: همراه با سفر رييس جمهور 19 عضو كابينه ايشان به شهرستان‌ها سفر مي‌كنند كه البته برخي از وزرا به دو شهرستان مي‌روند و ضمن ملاقات‌هاي مردمي در جلسه شوراي اداري شركت خواهند كرد و به عنوان نماينده هيات دولت موضوعات را جمع‌بندي نموده و در جلسه هيات دولت مطرح مي‌كنند.

وي با اشاره به ديگر برنامه‌هاي رييس جمهور در چهارمين سفر استاني‌اش به مشهد يادآور شد: ديدار با نخبگان و ايثارگران، شركت در جشنواره روز زن، حضور در شهر تاريخي طوس و همايش بزرگداشت فردوسي، تشكيل جلسه كارگروه استان به رياست دكتر احمدي نژاد و همچنين جلسه هيات وزيران روز سه‌شنبه در مشهد برگزار مي شود كه مصوبات آن توسط معاون اول رييس جمهور اعلام خواهد شد.

صلاحي گفت: همزمان با سفر دكتر احمدي‌نژاد جشنواره يكصدمين سفر هيئت دولت در نمايشگاه بين‌المللي مشهد در فضاي 15 هزار متر تشكيل خواهد شد كه همه وزارخانه‌ها عملكرد خودشان را به نمايش خواهند گذاشت و از جمعه 22 ارديبهشت صبح‌ها از ساعت 9:30 تا نماز ظهر و عصر و بعدازظهرها از ساعت 7:30 الي 22:30 در معرض ديد عموم خواهد بود.

وي تصريح كرد: در اين نمايشگاه دستاوردهاي سفرهاي استاني، وزارتخانه‌ها و استانداري‌هاي سراسر كشور به ميزباني استانداري خراسان رضوي عرضه خواهد شد.

وي افزود: صدمين نمايشگاه سفرهاي استاني پنج‌شنبه بعدازظهر توسط وزير كشور افتتاح خواهد شد و تا سه‌شنبه آينده ادامه دارد.

وي ابراز داشت: چهارمين سفر دكتر احمدي‌نژاد به مشهد بررسي آخرين مصوبات سه سفر قبلي ايشان مي‌باشد كه وزرا به شهرستان‌ها مي‌روند و مصوبات سفرهاي قبلي را پيگيري مي‌كنند ؛در صورت عدم اتمام مصوبات در جلسه هيات دولت مطرح خواهد شد.

استاندار خراسان رضوي اظهار داشت:از مردم عزيزمان دعوت مي‌كنم كه هنگام حضور رييس جمهور در مراسم ديدار با ايشان از ميدان برق تا حرم رضوي شور و نشاط هميشگي خود را به نمايش گذارند و ساعت 10 صبح در حرم حضور به هم رسانند.

وي خاطر نشان كرد: هنگام ملاقات دكتر احمدي‌نژاد وزرا به شهرستان‌ها سفر مي‌كنند و اميدواريم با همراهي مردم استان اين سفر همانند سفرهاي گذشته موجب پيشرفت استان باشد و بخشي از مشكلات اقتصادي استان برطرف گردد.

وي تصريح كرد: دولت نهم امتيازات خوبي در بحث كشاورزي به استان خراسان رضوي اختصاص داده است كه حدود 28 برابر سال گذشته آبياري كشاورزي را افزايش داديم .

وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين‌كه عملكرد شاخص دولت در استان چطور بوده است، اظهار داشت: اگر بخواهيم عملكرد دولت محترم و حتي بخش خصوصي استان را نگاه كنيم با توجه به اينكه استاني صنعتي و معدني هستيم شش هزار واحد صنعتي داريم كه به عنوان مثال در اول دولت نهم 1.5 ميليون تن ظرفيت سيمان بود و امروز به هفت ميليون تن رسيده است كه اواخر سال 92 به نه ميليون تن خواهد رسيد.

وي تصريح كرد: بعد از تهران مقام اول صادرات كشور را داريم و دو ميليارد و 160 ميليون دلار از مرز خراسان رضوي صادرات انجام شده است.

وي افزود: در زمينه خدمات رساني به روستاها چند برابر سنوات گذشته كار شده است و در سال 89 اوج گازرساني به روستاها را داشتيم.

استاندار خراسان رضوي يادآور شد: با توجه به اينكه سال 90 كم آبي بسياري در استان وجود داشت 7.5 ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در شش گروه توليد شده است.

وي با اشاره به اين‌كه سال گذشته توليدات استان به 81 كشور صورت گرفت ،گفت: ارتباط ما با كشورهاي GIS رو به گسترش است كه از مصوبات دولت مي‌باشد.

وي در خصوص بودجه زيارت ابراز داشت: يكي از مصوبات سفر سوم دولت بودجه زيارت بود كه سال 89 هشتاد ميليارد تومان و سال 90 معادل 85 ميليارد تومان اختصاص پيدا كرد و مسووليت كارگروه زيارت به معاون اول رييس جمهور واگذار شد.

وي تصريح كرد: همچنين 48 جلد كتاب در اين خصوص منتشر شده است و يك كار عظيم تحقيقاتي صورت گرفته كه مي‌تواند مبناي علمي براي زيارت قراربگيرد.

گفتني است اين سفر از صبح پنج‌شنبه تا شب چهارشنبه آينده به طول خواهد انجاميد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha