• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91022011654
  • خبرنگار : 71234

لاريجاني در پاسخ به اخطار خباز:مشخص نشدن سقف لايحه بودجه از سوي كميسيون تلفيق يك نقص است

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس در استناد به اصل 52 قانون اساسي گفت: در حالي تاكنون دو مخالف و يك موافق كليات لايحه بودجه صحبت كرده‌اند كه هنوز مبلغ پيشنهادي كميسيون تلفيق براي بودجه سال 91 مشخص نشده و به مجلس ارائه نگرديده است.

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس در استناد به اصل 52 قانون اساسي گفت: در حالي تاكنون دو مخالف و يك موافق كليات لايحه بودجه صحبت كرده‌اند كه هنوز مبلغ پيشنهادي كميسيون تلفيق براي بودجه سال 91 مشخص نشده و به مجلس ارائه نگرديده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا خباز در اخطاري در صحن علني امروز (چهارشنبه) با طرح اين پرسش كه مجلس بايد به لايحه بودجه به چه مبلغي راي دهد؟ گفت: ما قرار است در حالي بر اساس اظهارات موافقان و مخالفان به كليات لايحه بودجه راي دهيم كه هنوز كميسيون تلفيق جمع‌بندي خود را در مورد ميزان نهايي بودجه اعلام نكرده است و ما هنوز نمي‌توانيم كه سقف بودجه چقدر است.

رييس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين اخطار گفت: شما براي راي دادن به كليات لايحه بودجه به تغييرات اعمال شده از سوي كميسيون در اين لايحه توجه كنيد كه مهمترين آن اختصاص درآمدي بالغ بر 66 هزار ميليارد تومان به دولت از محل اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها است.

وي افزود: يكي ديگر از تفاوت‌هاي عظيم ايجاد شده دربودجه، محاسبه مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتي با نرخ ارز در بازار به عنوان يك درآمد است. همچنين در لايحه بودجه پيش‌بيني شده است كه در صورت افزايش درآمد نفت اين ميزان به كارهاي بالادستي، امور مربوط به دفاعي و ... اختصاص يايد.

رييس قوه مقننه افزود: نمايندگان مي‌توانند بر اساس اين تغييرات عمده، راي خود را به كليات بدهند البته اينكه تاكنون كميسيون تلفيق ماده واحده و رقم سقف بودجه را به مجلس نداده است يك نقص است و بنده نيز آن را مي‌پذيرم ولي مطمئن باشيد كه آنها تا ظهر اين رقم را به شما خواهند رساند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha