• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91022011701
  • خبرنگار : 90089

/موافق كليات لايحه بودجه/

ادياني‌راد: با اجراي بودجه 91، درمان در سال جاري نيمه رايگان مي‌شود

ادياني‌راد: با اجراي بودجه 91، درمان در سال جاري نيمه رايگان مي‌شود

نماينده مردم قائمشهر در موافقت با كليات لايحه بودجه 91،‌ از اختصاص 60 هزار ميليارد ريال درآمد براي بخش بهداشت و درمان سخن گفت و افزود:‌ با اجراي اين بند، درمان در سال 91 به صورت نيمه رايگان انجام خواهد شد.

نماينده مردم قائمشهر در موافقت با كليات لايحه بودجه 91،‌ از اختصاص 60 هزار ميليارد ريال درآمد براي بخش بهداشت و درمان سخن گفت و افزود:‌ با اجراي اين بند، درمان در سال 91 به صورت نيمه رايگان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي ادياني‌راد در موافقت با كليات لايحه بودجه 91 گفت: در لايحه بودجه درآمد مربوط به هدفمندسازي يارانه‌ها بر اساس پيشنهاد دولت 135 هزار ميليارد تومان بود كه با تدبير كميسيون تلفيق اين مبلغ به 66 هزار ميليارد تومان تقليل داده شد.

وي از تصويب 45 حكم و 85 رديف مربوط به برنامه پنجم توسعه در لايحه بودجه سال جاري سخن گفت و افزود: براي مقاوم‌سازي مدارس خارج از كشور 100 ميليارد تومان، براي هوشمندسازي مدارس نيز مبلغ اختصاص داده شد.

نماينده مردم قائمشهر افزود: توجه جدي به توليد ملي در لايحه بودجه مورد تاكيد دولت قرار داشت كه همين موضوع در مصوبات كميسيون تلفيق نيز مدنظر قرار گرفت.

اين عضو كميسيون انرژي گفت: تقويت زيربنايي در نفت و اختصاص 18 درصد از منابع توسعه ملي به اين بخش از مصوبات خوب كميسيون تلفيق است. همچنين 23 درصد از درآمدهاي نفتي به صندوق توسعه ملي اختصاص يافت كه اين مبلغ به وزارت نفت تخصيص داده شد.

وي منابع اختصاص يافته به بخش صنعت، معدن و كشاورزي را خوب توصيف كرد و افزود: 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملي به صورت ريالي در اختيار بخش‌هاي صنعت و معدن و 10 درصد از اين منابع به بخش كشاورزي اختصاص داده شد. همچنين اسناد روستايي به عنوان وثيقه ملي قابل قبول براي بانك‌ها جهت پرداخت تسهيلات به كشاورزان قرار گرفت.

ادياني‌راد توجه جدي به تشكل‌هاي بخش كشاورزي از جمله سازمان نظام مهندسي و تعاون روستايي را از ديگر نقاط قوت لايحه بودجه سال جاري برشمرد و افزود: توجه به صندوق بيمه بيكاري و اختصاص 20 هزار ميليارد ريال به بيكاران از نكات برجسته مصوبه كميسيون تلفيق است. حمايت از كشاورزي و صنعت از طريق درآمدهاي هدفمندسازي يارانه‌ها و منابع صندوق توسعه ملي انجام گرفت لذا با تخصيص منابع درآمدي مربوط به هدفمندسازي يارانه‌ها، كمك خوبي به صنعت انجام خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha