• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91022011756
  • خبرنگار : 71439

/موافق كليات لايحه بودجه/

اخوان‌بيطرف:در بخش هدفمندي لايحه بودجه، در تمام بخش ها تفكيك درآمدها را شاهديم

يك عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در موافقت با كليات لايحه بودجه سال 1391 اظهار كرد: در كليات لايحه بودجه توجه ويژه‌اي به بخش كشاورزي، امور ايثارگران و بخش فرهنگ شده است.

يك عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در موافقت با كليات لايحه بودجه سال 1391 اظهار كرد: در كليات لايحه بودجه توجه ويژه‌اي به بخش كشاورزي، امور ايثارگران و بخش فرهنگ شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) نيره اخوان بيطرف، در موافقت با كليات لايحه بودجه 91 گفت: در اين لايحه توجه خوبي به طرح‌هاي بالادستي از جمله نفت و گاز كه هم‌اكنون اهميت بالايي دارند شده است و مي‌توان توجه خاص به بنيان دفاعي و صنعت دفاعي را كه از مازاد درآمد نفت كه 3/5 ميليارد اختصاص داده شده در اين لايحه مشاهده كرد.

وي ادامه داد: در بحث هدفمندي يارانه‌ها در تمامي بخش‌ها با عدد و رقم مشخص مي‌توان تفكيك درآمدها را شاهد بود كه براي مبالغ دريافتي، تمامي اعداد مشخص شده است و دولت از اين‌كه مبالغ دريافتي را در جاي ديگري صرف كند منع شده است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان كرد: واگذاري سهام شركت‌ها در بند 8 براي مطالبات قانوني كاركنان دولت و ايثارگران تعيين تكليف شده است كه از فروش اين سهام براي مهار آب‌هاي مرزي، وزارت دفاع و وزارت نيرو و هم‌چنين براي صندوق‌هاي حمايت از كشاورزي از اين مبالغ تخصيص داده شده است.

اخوان بيطرف با تاكيد بر توجه ويژه به بحث كشاورزي، تصريح كرد: براي زه‌كشي و احداث آب‌بندها در بخش كشاورزي، سهم دولت 85 درصد و سهم كشاورز 15 درصد در نظر گرفته شده است كه كمك بلاعوض در دادن نهاده‌هاي كشاورزي نيز از جمله موارد مورد توجه به اين بخش است.

اين عضو فراكسيون زنان مجلس با اشاره به در نظر گرفتن امور مربوط به زنان و بحث خانواده در لايحه بودجه، اظهار كرد: توجه خوبي به زنان و موضوع خانواده در لايحه بودجه سال 91 شده كه از آن جمله وام خانواده ايثارگران و شهدا كه به 4 درصد رسيده است.

وي افزود: بحث بعدي مورد توجه بخش فرهنگ است كه نيم درصد از سهم هر نهاد و دستگاه دولتي به بخش فرهنگ، آموزش، مسائل ديني و عفاف و حجاب مي‌پردازد، هم‌چنين توجه به ورزش همگاني نيز از جمله مسائل مورد توجه در اين لايحه است.

اين عضو كميسيون قضايي و حقوقي با اشاره به رسيدگي به امور فرهنگي، كتابخانه‌ها، كميته امداد و حوزه‌هاي علميه در لايحه بودجه گفت: از جمله مسائل مورد توجه، تاكيد بر بيمه به‌خصوص بيمه كشاورزان است، هم‌چنين بيمه‌اي براي آقايان 60 ساله با 10 سال پرداخت است كه مي‌توانند بازنشسته شوند و در مورد مشابه، خانم‌ها با 55 سال و با 10 سال پرداخت اجازه بازنشستته شدن پيدا خواهند كرد.

اخوان بيطرف، حذف جريمه‌هاي بيمه‌هاي صنعتي و صنفي را از جمله موارد مناسب مورد توجه دانست و اظهار داشت: توجه به امور پژوهشي كه نيم تا 3 درصد اعتبار دستگاه‌ها را براي اين امور اختصاص داده از جمله موارد مورد توجه در اين لايحه است.

وي در پايان يادآور شد: توجه به مساجد و حسينيه‌ها و دارالقرآن‌ها از جمله مباحث مورد توجه است كه آنها را از هزينه‌هاي مصرفي معاف كرده است، بنابراين تقاضا مي‌شود با توجه به نكات مثبت در اين لايحه، نمايندگان راي خود را در جهت مثبت به اين لايحه تعلق دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha