• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91022413789
  • منبع : مطبوعات

به بهانه يكصدمين سفر استاني؛

در دولت‌هاي نهم و دهم هر 23 روز يک سفر استاني انجام شد

در دولت‌هاي نهم و دهم هر 23 روز يک سفر استاني انجام شد

يكصدمين سفر هيات دولت با آغاز چهارمين دور از سفرهاي استاني از روز پنج‌شنبه گذشته با سفر به مشهد مقدس آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

يكصدمين سفر هيات دولت با آغاز چهارمين دور از سفرهاي استاني از روز پنج‌شنبه گذشته با سفر به مشهد مقدس آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) همراه با سفر رييس جمهور 19 عضو كابينه نيز به شهرستان‌هاي استان خراسان سفر كرده‌اند كه البته برخي از وزرا به دو شهرستان مي‌روند و ضمن ملاقات‌هاي مردمي در جلسه شوراي اداري شركت خواهند كرد و به عنوان نماينده هيات دولت موضوعات را جمع‌بندي نموده و در جلسه هيات دولت مطرح مي‌كنند.

از سال 1384 تاکنون(دولت هاي نهم و دهم) به طور متوسط هر 23 روز يک سفر استاني با ميانگين 3.5 روز در استان‌ها انجام شده و در مجموع حدود يک سال از هفت سال عمر کاري دولت در استان‌ها گذشته است.

تمرکززدايي امکانات از تهران و کلان شهرها، پرهيز از اتخاذ تصميم‌ها صرفا در تهران، از بين بردن فاصله ايجاد شده بين حاکمان و مردم از جمله هدف‌هايي است كه با حضور بالاترين مقام‌هاي اجرايي کشور در استان‌ها و شهرستان‌ها پيگيري شده است.

اين سفرها در افزايش سرعت تصميم‌گيري با حضور بالاترين مسوولان اجرايي کشور در يک استان، شتاب گرفتن کارهاي عمراني و زيربنايي خصوصاً در مناطق محروم و نظارت مستمر بر کارِ نهادها و ادارت کل استان‌ها موثر بوده است.

هم‌چنين حضورِ عالي‌ترين مقامات اجراييِ کشور در ميان مردم و ديدار چهره‌به‌چهره با آن‌ها، موجب دلگرمي، خوشحالي و زنده شدن اميد در دل مردمِ سراسر کشور شده است.

در طول اين سفرها از ساعات اوليه صبح تا نيمه‌هاي شب شخص رييس‌جمهور و اعضاي کابينه علاوه بر ديدار با اقشار مختلف، در کارگروه ها و جلسات از جمله کارگروه اشتغالِ استان شرکت مي‌کنند كه نتيجه آن تاکنون 3006 مصوبه (در 20483 بند) تصويب شده که در برگيرنده 73400 پروژه يا اقدام بوده است.

طي 100 سفر هيات دولت به مراکز استان‌ها، حدود 1750 سفر توسط اعضاء دولت به شهرستان‌ها انجام شده است؛ علاوه بر سفرهاي استاني، شخص رييس‌جمهور ، معاون اول و اعضاء کابينه حدود 900 سفر موردي‌وپروژه‌اي براي پيگيري مصوبات به استان‌ها و شهرستان‌ها داشته‌اند.

ديدار با نخبگان و ايثارگران، تشكيل جلسه كارگروه استان‌ها به رياست دكتر احمدي‌نژاد و همچنين جلسه هيات وزيران كه مصوبات آن توسط معاون اول رييس‌جمهور اعلام مي‌شود از جمله برنامه‌هاي معمول اين سفرها بوده است.

در يكصدمين سفر و همزمان با سفر دكتر احمدي‌نژاد جشنواره يكصدمين سفر هيات دولت در نمايشگاه بين‌المللي مشهد در فضاي 15 هزار متر تشكيل شد كه همه وزارخانه‌ها عملكرد خودشان را به نمايش گذاشتند.

در اين نمايشگاه دستاوردهاي سفرهاي استاني، وزارتخانه‌ها و استانداري‌هاي سراسر كشور به ميزباني استانداري خراسان رضوي عرضه شد.

هدف اصلي چهارمين سفر دكتر احمدي‌نژاد به مشهد بررسي آخرين مصوبات سه سفر قبلي هيات دولت مي‌باشد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha