• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 91022414051
  • منبع : نمایندگی کرمان

استاندار کرمان:پروژه ساماندهی"گودال خشت‌مال‌ها" طرح ماندگار کرمان است

استاندار کرمان:پروژه ساماندهی"گودال خشت‌مال‌ها" طرح ماندگار کرمان است

ایسنا/کرمان استاندار كرمان، پروژه ساماندهی منطقه تاریخی "گودال خشت‌مال‌ها" را طرحی ماندگار برای استان كرمان برشمرد و گفت: بر اساس مدارك موجود كش و قوس‌هایی در مورد این منطقه از 50 سال قبل وجود داشته است كه امروز به نتیجه رسید.

استاندار كرمان، پروژه ساماندهی منطقه تاریخی "گودال خشت‌مال‌ها" را طرحی ماندگار برای استان كرمان برشمرد و گفت: بر اساس مدارك موجود كش و قوس‌هایی در مورد این منطقه از 50 سال قبل وجود داشته است كه امروز به نتیجه رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "اسماعیل نجار" عصر شنبه در نشست بررسی پروژه سامان بخشی منطقه تاریخی " گودال خشت‌مال‌ها" كرمان افزود: تلاش‌های رییس شورای اسلامی شهر كرمان و اعضای این شورا و شهردار كرمان برای اجرای طرح گودال خشت‌مال‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاكید بر اینكه باید با نگاه مثبت و ویژه به پروژه گودال خشت‌مال‌های كرمان نگاه كرد، افزود: باید به حفظ آثار تاریخی موجود در منطقه در اجرای این طرح، توجه ویژه‌ای داشت.

وی احیای بازار تاریخی كرمان را ارزشمند خواند و تصریح كرد: با اجرای پروژه گودال خشت‌مال‌ها این بازار رونق می‌یابد.

استاندار كرمان بیان کرد: برای اجرای پروژه گودال خشت‌ مال‌های كرمان حدود 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

نجار، خواستار اجرای هرچه سریع‌تر پروژه گودال خشت ‌مال‌ها شد و گفت: اجرای طرح با نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود.

وی انجام این طرح را ضروی دانست و افزود: برای عملیاتی شدن این طرح حتی اگر نیاز به دستور رییس جمهور باشد، برای دریافت این دستور تلاش می‌كنم.

شهردار كرمان نیز در این نشست گفت: مردم كرمان از سال 46 خواستار اصلاح در منطقه گودال خشت‌ مال‌های این شهر بوده‌اند و در این زمینه شكایت‌هایی را به انجمن شهر قدیم كرمان ارائه كرده‌اند.

"ابوالقاسم سیف‌الهی" افزود: از دوران سلجوقیان افاغنه مقیم كرمان در گودال خشت ‌مال‌ها اقدام به تولید خشت می‌كرده‌اند و به همین علت این مكان به این نام معروف شده است.

وی از همكاری استاندار كرمان و معاون عمرانی استانداری، فرماندار كرمان، مدیران كل ثبت احوال و اسناد، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس شورای اسلامی شهر كرمان در زمینه انجام مقدمات اجرای پروژه گودال خشت‌ مال‌ها قدردانی كرد.

وی بیان کرد: 50 درصد از پاركینگ‌های پروژه گودال خشت‌مال‌های كرمان سهم شهرداری است كه از این پاركینگ‌ها به صورت عمومی استفاده می‌شود.

سیف‌الهی، گفت: اجرای پروژه گودال خشت‌ مال‌های كرمان از چهار سال قبل كلید خورد و مشاور بافت قدیم كرمان به عنوان مشاور این طرح انتخاب شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار كرمان نیز در این نشست اظهار کرد: عناصر تشكیل ‌دهنده طرح پروژه گودال خشت ‌مال‌های كرمان برگرفته از معماری قدیم ایرانی است. .

"غلامحسین زیوری" با بیان اینكه اجرای این طرح به بازار تاریخی كرمان صدمه‌ای وارد نمی‌كند، افزود: این مجموعه منظر زیبایی را به سوی سقف بازار تاریخی كرمان و قلعه اردشیر و قلعه دختر ایجاد می‌كند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha