• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91022616038
  • خبرنگار : 71368

فروش مواد به همسرصيغه‌اي دردسرساز شد

فروش مواد به همسرصيغه‌اي دردسرساز شد

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ عاملان حريق عمدي مغازه ضايعات پارچه را دستگير كردند.

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ عاملان حريق عمدي مغازه ضايعات پارچه را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در 28 اسفندماه سال گدشته از طريق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، وقوع يک فقره آتش‌سوزي درجاده قديم ـ کيلومتر7 به کلانتري150 تهرانسر اعلام شد. در بررسي‌هاي اولیه مشخص شد که يک مغازه ضايعات پارچه و گوني در آتش‌سوزي به طور کامل سوخته و در طبقه دوم آن نیز، جنازه مردي ناشناس به صورت کاملا سوخته، کشف شد.

با حضور قاضی کشیک ویژه قتل، عوامل بررسی صحنه جرم و عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ درمحل، به دستور بازپرس شعبه اول ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان در اولین مرحله رسیدگی به پرونده با انجام تحقیقات و شناسایی کارگر مغازه، موفق به شناسایی جسد کشف‌شده «مهدی.غ» 45 ساله شدند. با شناسایی هویت جسد، در تحقیقات از اعضای خانواده مقتول آنان از چگونگی آتش‌سوزی اظهار بی‌اطلاعی کرده و عنوان داشتند که از طریق تماس تلفنی کارگر مغازه، متوجه آتش‌سوزی شده پس از آن و با وجود تماس مکرر با تلفن همراه مقتول، فردی جوابگوی تماس‌های آنان نبوده است.

به گزارش ايسنا، در ادامه تحقیقات از اعضای خانواده مقتول مشخص شد که خودرو سمند متعلق به مقتول که در مقابل در مغازه پارک بوده، به سرقت رفته که هماهنگی‌های لازم انجام و دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری کلیه سرنشینان آن به کلیه مراکز انتظامی اعلام شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به شدت آتش‌سوزی و همچنین سرقت خودرو سمند، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که مقتول به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته و با افراد زیادی در ارتباط بوده است.با توجه به اطلاعات بدست آمده و با قوت گرفتن فرضیه ارتکاب جنایت با انگیزه خرید و فروش موادمخدر، کارآگاهان با شناسایی تعدادی از افراد مرتبط با مقتول موفق به شناسایی و دستگیری یکی از فروشندگان موادمخدر به نام «مرجان.د» 32 ساله شدند.

با دستگیری مرجان، وی در تحقیقات اولیه درباره چگونگی مرگ مقتول اظهار بی‌اطلاعی کرده اما در ادامه تحقیقات و با توجه به تناقضات موجود در اظهارات، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات اولیه خود به کارآگاهان گفت: همسر یکی از دوستانم به نام «مینا . ج» 21 ساله که به مصرف شیشه اعتیاد دارد، به من وعده داد که اگر بتوانم با دادن اطلاعات نادرست و اشتباه، مسیر تحقیقات پلیس را منحرف كنم، پس از آزادی از زندان مبلغ 12 میلیون تومان به من خواهد داد.

با اعترافات بدست آمده از مرجان و شناسایی همسر مینا به نام «رامین . خ» 41 ساله، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت آنان در بلوار فردوس، هر دو نفر دستگیر شدند و در تحقیقات اولیه، رامین صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف اما به علت برخی تناقضات موجود میان اظهارات متهم با جزئیات صحنه جنایت، بررسی «فرضیه حضور و مشارکت افراد دیگر در جنایت» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

مينا به کارآگاهان گفت: من همسر صیغه‌ای رامين هستم و چند وقت پیش رامین با بررسی گوشی تلفن همراه من به شماره تلفن مقتول که در داخل گوشی تلفن همراه من ذخیره شده بود، مشکوک شد و درباره آن از من بازخواست کرد که من نیز به ناچرا به او عنوان کردم که از این شخص (صاحب شماره تلفن) شیشه تهیه می‌کنم.

مینا در ادامه اعترافات خود درمورد شب حادثه نیز به کارآگاهان گفت: با وجود این که به رامین گفته بودم که من تنها از مقتول شیشه خریداری می‌کنم اما او قانع نشد و مرا مجبور کرد تا برای تهیه شیشه با وی قرار بگذارم؛ شب حادثه من به همراه رامین و دو نفر از دوستانش به اسامی «مهدی» و «علیرضا» به جلوی مغازه مقتول رفتیم و رامین به همراه دوستانش وارد مغازه شد و با تهدید اسلحه و بستن دستان مقتول بوسیله دستبند او را به طبقه دوم مغازه برده اما در طول این مدت من در داخل ماشین باقی ماندم؛ بعد از گذشت حدود 20 دقیقه مرا به داخل مغازه برده و با مقتول مواجه کردند و او نیز به فروش شیشه به من اعتراف کرد که پس از آن من پایین آمدم و چیز دیگری مشاهده نکردم.

با توجه به اطلاعات بدست آمده درباره نقش و حضور اشخاص دیگر در محل ارتکاب جنایت، کارآگاهان با شناسایی هویت دقیق این دو نفر به اسامی علیرضا و مهدی، آنان را دستگير كردند. در ادامه تحقیقات رامین به قتل مقتول بوسیله خفگی ناشی از کشیدن پلاستیک روی سر مقتول و همچنین وارد كردن شوک بوسیله شوکربرقی و سرقت خودرو سمند متعلق به مقتول اعتراف کرد.

متهمان (سه متهم اصلی پرونده) درباره نحوه به آتش‌کشیدن مغازه نیز به کارآگاهان عنوان كردند که پس از کشته‌شدن مقتول و برای از میان بردن هرگونه آثار جنایت، همزنان دو کپسول گاز موجود در طبقه دوم مغازه را باز کرده و در طبقه اول ساختمان نیز اقدام به آتش‌زدن ضایعات پارچه و گونی کرده‌اند که پس از دقایقی و با تجمیع گاز داخل مغازه، مغازه منفجر و به آتش کشیده شد و متهمان نیز دقایقی قبل از انفجار گاز، از محل متواری می‌شوند.

به گزارش ايسنا،‌ سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان درباره ارتکاب جنایت و همچنین تهیه غیرقانونی سلاح گرم، به دستور مقام قضایی قرار بازداشت موقت برای متهمان پرونده صادر و تحقیقات تکمیلی براي شناسایی دقیق نقش و میزان مشارکت هر یک از متهمان در ارتکاب جنایت، در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha