• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91030100136

ديدار با محسن وزيري مقدم در نمايشگاه بزرگداشتش

ديدار با محسن وزيري مقدم در نمايشگاه بزرگداشتش

نشست پرسش و پاسخ نمايشگاه بزرگداشت محسن وزيري مقدم همراه با ديدار علاقه‌مندان با اين هنرمند مدرنيست روز چهارشنبه ـ 3 خرداد ماه ـ در گالري «فروهر» برگزار مي‌شود.

نشست پرسش و پاسخ نمايشگاه بزرگداشت محسن وزيري مقدم همراه با ديدار علاقه‌مندان با اين هنرمند مدرنيست روز چهارشنبه ـ 3 خرداد ماه ـ در گالري «فروهر» برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نمايشگاه «محسن وزيري مقدم » ـ نقاش مدرنيست ـ با نمايش آثاري جديد و قديمي از اين هنرمند و پنج هنرمند ديگر اين روزها در گالري «فروهر» برپاست.

در اين نمايشگاه بابك اطميناني، هادي جمالي، رضا حسيني، رضا خدادادي و همايون سليمي براي پاسداشت مقام هنري وزيري مقدم نقاشي‌هاي خود را به روي ديوار برده‌اند. اين مجموعه دربرگيرنده هفت تابلو از وزيري مقدم و حدود شش تابلو از هر يك از اين پنج هنرمند است.

همچنين جلسه پرسش و پاسخ اين نمايشگاه با حضور هنرمندان و ديدار با محسن وزيري مقدم روز چهارشنبه - سوم خرداد ماه- از ساعت 16:30 تا 19 در اين گالري برگزار مي‌شود.

اين نمايشگاه تا دهم خرداد ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار به نشاني بلوار آفريقا، نبش خيابان گلستان، گالري فروهر، مراجعه كنند.

به گزارش ايسنا، محسن وزيري ‌مقدم سال 1303 در تهران به ‌دنيا آمد و حالا 17 سال است كه مركز تاريخي شهر رم، پايتخت ايتاليا را براي زندگي انتخاب كرده است. اين هنرمند مدرنيست در سال 1327 از دانشگاه تهران در رشته نقاشي فارغ‌التحصيل شد و پس از آن به ايتاليا رفت و در آكادمي‌ هنرهاي زيباي رم به تحصيل پرداخت و دانشنامه خود را از اين مركز معتبر هنري در سال 1338 دريافت كرد.

او در چند دوره از بينال ونيز حضور داشت و در طول بيش از شش دهه فعاليت هنري، جوايز بسياري نيز به دست‌آورده است كه آخرين آنها جايزه «شخصيت هنري اروپا» در سال 2005 بود.

وزيري‌مقدم كه با تابلوهاي شني خود در سال‌هاي 1960 ميلادي در اروپا به شهرت رسيد، در ايتاليا زندگي مي‌كند، اما هر سال مدتي را در ايران مي‌گذراند و گاه نمايشگاهي را در يكي از گالري‌هاي تهران و ديگر شهرهاي ايران برپا مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha