• دوشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 91030100283
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مظفر در گفت‌وگو با ايسنا: براي فوتسال نيازي به مربي خارجي نداريم/ ايران قهرمان آسيا مي‌شود

مظفر در گفت‌وگو با ايسنا: براي فوتسال نيازي به مربي خارجي نداريم/ ايران قهرمان آسيا مي‌شود

سرمربي تيم ملي فوتسال بانوان گفت: اگر اوضاع به همين شکل باشد قهرماني ايران در آسيا قطعي است.

سرمربي تيم ملي فوتسال بانوان گفت: اگر اوضاع به همين شکل باشد قهرماني ايران در آسيا قطعي است.

شهرزاد مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، اظهار کرد: فوتسال در كشور ما پتاسيل بسيار بالايي دارد و تنها ورزش گروهي در بخش بانوان است كه در آسيا توان قهرماني دارد و در جهان مي‌تواند جزء 6 تيم برتر باشد بنابراين نيازمند نگاه ويژه مسوولان است.

وي ادامه داد: در فوتسال جام‌جهاني رسمي برگزار نمي‌شود و به همين دليل رنكينگ رسمي هم وجود ندارد ولي جام جهاني كوچك كه در برزيل برگزار شد، نشان‌دهنده برتري برزيل در دنيا و پس از آن تيم‌هايي چون اسپانيا، پرتغال و روسيه و سپس تيم‌هايي مثل ايران، اوكراين و ژاپن است.

مظفر افزود: البته باتوجه به پتانسيل بسيار خوبي که در دختران ايراني مي‌بينم اين جايگاه مي‌تواند خيلي بهتر شود و در اولين دوره مسابقات قهرماني آسيا كه قرار است در آينده‌اي نزديك برگزار شود، اگر شرايط به همين منوال پيش رود بدون شك قهرمان خواهيم شد.

سرمربي تيم فوتسال بانوان در پاسخ به اين سوال كه آيا مربي خارجي مي‌تواند اطلاعات جديد را به فوتسال كشورمان تزريق كند يا خير، عنوان كرد: به نظر من در رشته‌هايي كه خودمان صاحب سبك هستيم و حرف براي گفتن داريم نيازي به گرفتن مربي خارجي نداريم ولي من با مربي خارجي هم كار كرده‌ام و به نظرم دليلي ندارد كه از آن‌ها براي خودمان بت بسازيم زيرا مربي خوب، خوب است و مربي معمولي، معمولي كه هم مي‌تواند داخلي باشد هم خارجي! اگر فكر كنيم مربي خارجي حتما مفيد است و يا مي‌تواند معجزه كند، سخت در اشتباهيم.

وي تاكيد كرد: با توجه به وضعيت فوتسال كشور هم در بخش آقايان و هم بانوان به اعتقاد من، ديگر كشورها بايد از ما مربي بگيرند چون دانش مربيان ما بسيار خوب است و آن‌ها مي‌دانند كه هيچ گاه اطلاعات كافي نيست و هميشه بايد به فكر ارتقاي دانش بود اما به هر صورت در ايران مي‌توانيم به مربي داخلي بسنده كنيم.

مظفر خاطرنشان كرد: توجه فدراسيون به فوتسال بانوان نسبت به چند سال گذشته قابل مقايسه نيست و اوضاع خيلي بهتر شده ولي همچنان با شرايط مطلوب و آرماني فاصله داريم که مي‌تواند خيلي بهتر از اين حالت شود.در هر رشته‌اي اگر رشد و موفقيت بخواهيم بايد به آن توجه و رسيدگي شود و اين رسيدگي شامل موارد زيادي همچون تجهيزات، امكانات، مسائل مالي و ... است كه بايد همه چيز دست به دست هم دهد تا پيشرفت را شاهد باشيم.

سرمربي تيم ملي در خصوص فاطمه ارژنگي فوتباليست مشهدي تيم ملي فوتسال تصريح كرد: فاطمه ارژنگي در مقطعي شاگرد من بوده که بازيكن با شخصيتي است ولي با توجه به قولي كه به فدراسيون داده‌ايم، بازيكنان فوتبال و فوتسال بايد از هم تفكيك شوند و تيم ملي فوتسال نمي‌تواند بازيكن فوتباليست بگيرد در غير اين صورت حتما ارژنگي در تيم ملي فوتسال هم جاي داشت.

مظفر همچنين در خصوص تيم فوتسال فردوسي مشهد ابراز كرد: تيم فردوسي تيم بسيار خوبي است ولي تيمي كه از ابتدا درست بسته نشود و امتيازات را از دست بدهد در انتها تاوانش را پس مي‌دهد متاسفانه اين تيم خيلي دير تقويت شد ولي پس از اضافه شدن بازيكناني چون ارژنگي، نتايج خوبي گرفت و بايد گفت بازيكنان اين تيم بسيار خوب مي‌دوند و بازي مي‌كنند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha