• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91030805061
  • خبرنگار : 71061

مسووليت اجراي "طرح نمايندگان" به بهروز مرادي واگذار شد

مسووليت اجراي "طرح نمايندگان" به بهروز مرادي واگذار شد

20 مرداد سال 1389 همزمان با اجراي فاز اول قانون هدفمندسازي يارانه ها براساس تصميم اتخاذ شده در جلسه كارگروه طرح تحول اقتصادي بهروز مرادي به عنوان رييس سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها انتخاب شد.

20 مرداد سال 1389 همزمان با اجراي فاز اول قانون هدفمندسازي يارانه ها براساس تصميم اتخاذ شده در جلسه كارگروه طرح تحول اقتصادي بهروز مرادي به عنوان رييس سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همزمان با تصويب اساسنامه سازمان هدفمند كردن يارانه ها در شوراي نگهبان در راستاي جراحي بزرگ سيستم اقتصادي ايران توسط دولت ، وزارت رفاه و تامين اجتماعي مكلف شد نسبت به تشكيل سازمان هدفمندسازي يارانه ها اقدام كند.

صادق محصولي وزير رفاه و تامين اجتماعي وقت در اين جلسه بهروز مرادي معاون هدفمندسازي يارانه‌ها در اين وزارتخانه را براي تصدي مسووليت مديرعاملي سازمان هدفمند كردن يارانه‌ها پيشنهاد كرد كه ضمن تاييد رييس‌جمهور قرار شد اقدامات لازم جهت تشكيل اين سازمان بهروز مرادي كه يك دوره اجراي موفقيت‌آميز قانون هدفمندسازي يارانه‌ها در كارنامه خود دارد دي ماه سال 90 حين ارائه گزارش از عملكرد دولت در اجراي اين قانون به نمايندگان مجلس با سيدحسين حسيني نماينده فرامين درگيري لفظي و فيزيكي پيدا كرد كه به گفته برخي نمايندگان مجلس ابتدا نماينده فريمان دست خود را به قصد سيلي زدن به صورت مرادي بلند كرده بود كه دست وي به گردن مرادي برخورد كرده و موجب جراحت سطحي وي شد.

در پي اين درگيري در حالي كه گفته مي‌شد قوه مقننه شكايتي را عليه مرادي تنظيم و تقديم مقامات قضايي كرده است بهروز مرادي نيز به صورت مستقيم از علي لاريجاني شكايت كرد اما در نهايت با پا در مياني حجت‌الاسلام ابوترابي فرد طرفين از شكايت خود برگشتند و نامه‌اي نيز از طرف مرادي و البته با تنظيم ابوترابي تحويل مجلس شد تا اين مساله ختم به خير شود.لاريجاني نيز ضمن تقدير از مرادي از مختومه شدن اين ماجرا خبر داد.

اواخر هفته گذشته همزمان با ابلاغ متاخر بودجه 91 و انتقاد رياست جمهوري از تغييرات اجرا شده توسط نمايندگان در لايحه پيشنهادي دولت كه به گفته احمدي‌نژاد كه آن را از حالت لايحه خارج و به حالت طرح تبديل نمود وزير اقتصاد و امور دارايي اعلام كرد كه فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها كه دولت نسبت به اجراي آن از اوايل سال 91 اعلام آمادگي كرده بود با تاخير انجام مي‌شود.

روز گذشته نيز رييس‌جمهور در پي جابجايي برخي معاونت‌هاي خود بهروز مرادي رييس سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها راجايگزين ابراهيم عزيزي معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور كرد. اين اقدام رييس‌جمهور در آستانه روزهايي كه همه در انتظار زمان اعلام اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها در فاز دوم هستند مي تواند از تغييرات بنيادين در اين قانون به نسبت آنچه در دور اول شاهدش بوديم خبردهد تغييراتي كه براي پيدا كردن درك اوليه نسبت به آن بايد به احكامي چشم دوخت كه در روزهاي آينده خبر آن از پاستور منتشر مي‌شود. احكامي كه رييس سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها را مشخص مي‌كند.

اما مرادي مسووليت سنگين‌تري را بر عهده گرفته است اجراي بودجه 91 كه رييس‌جمهور در هنگام ابلاغ آن نارضايتي خود را از نحوه تصويب آن اعلام وآن را طرح نمايندگان خواند به عهده اوست، بودجه‌اي كه در سال آخر دولت دهم مي‌باست هم اجراي 850 طرح مهر ماندگار و هم اجراي مرحله دوم هدفمند كردن يارانه‌ها را در بر گيرد.

بهروز مرادي مردي كه از اين به بعد مسوليت اجراي "طرح نمايندگان"(بودجه 91) را بر عهده دارد، متولد كرمانشاه داراي مدرك دكتراي مديريت دولتي است، مرادي در دوران دفاع مقدس معاون هماهنگ كننده نيروي مقاومت بسيج كشور بود ، فرماندهي تيپ نبي اكرم (ص) كرمانشاه ، فرماندهي لشگر 19 فجر و معاونت آموزش دانشكده سپاه، ريايت هيات مديره بنياد فرهنگي روايت فتح و نائب رييسي هيات مديره تعاون بسيج كشور از جمله سوابق اوست، وي در سال 84 استاندارهمدان شد و تا 18 بهمن 88 استاندار اين استان بود، تا آنكه جاي خود را به كرم‌رضا پيريايي داد و خود به معاونت هدفمندي يارانه‌ها در وزارت رفاه وتامين اجتماعي سابق رفت و پس از اندك زماني رييس سازمان هدفمندي يارانه‌ها شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha