• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91030905873
  • منبع : نمایندگی یزد

جزييات نخستين پروژه فیبر نوري دريايي ایران

جزييات نخستين پروژه فیبر نوري دريايي ایران

پروژه فیبر نوری دریایی با مالکیت ایرانی در آب‌های آزاد توسط گروه تعاونی پیشگامان يزد آماده بهره‌برداری است.

پروژه فیبر نوری دریایی با مالکیت ایرانی در آب‌های آزاد توسط گروه تعاونی پیشگامان يزد آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه يزد، سیدامیرحسین حاتمی نسب - مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان - با اعلام این خبر، گفت: اجرای این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه زیرساختی گروه بوده است که خوشبختانه طبق برنامه زمانبندی به اتمام رسید و هم اکنون تمامی تست‌ها با موفقیت صورت گرفته است و فیبر آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: این فیبر نخستین فیبر نوری دریایی ایران است که توسط یک شرکت ایرانی و با مالکیت ایرانی در آب‌های بین‌الملل صورت می‌گیرد و توانایی کشور را در حوزه تبادل ترافیکی به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

مدیر روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان خاطر نشان کرد: تاکنون نزدیک به 40 میلیون دلار توسط گروه در این زمینه سرمايه‌گذاری مستقیم شده است و امیدواریم با حمایت شرکت ارتباطات زیرساخت بازگشت سرمایه به این گروه تعاونی در مدت زمان مشخص صورت بگیرد.

حاتمی نسب ابراز امیدواری کرد كه با عنایت به آمادگی کامل برای افتتاح و بهره‌برداری از فیبر، این مهم در تیرماه سال جاری با حضور مسوولان ارشد کشور انجام شود.

یوسف جوکار - مدیر عامل شرکت پیشگامان کویر آسیا - به عنوان شرکت مجری این پروژه در گروه تعاونی پیشگامان نيز با اشاره به بهره‌برداری از اولین پروژه فیبر دریایی متصل به کابل‌های بین‌الملل، اظهار کرد: پس از انجام مذاکراتی با شرکت ارتباطات زیرساخت موفق به دریافت مجوز مربوط به انجام این پروژه شدیم تا بر اساس آن، قادر به تبادل ترافیک بین‌المللی بین کشور و درگاه‌های بین‌المللی به میزان 200 گیگابیت بر ثانیه شویم.

وی افزود: این پروژه از نظر فنی پتانسیل برقراری ارتباط بین‌الملل با نرخ 4.2 ترابیت (42000 گیگابیت) را دارا خواهد بود که در فاز اول این اتصال از طریق درگاه چابهار و توسط 6 لینک 10 گیگابیتی برقرار می‌شود.

مدیرعامل پیشگامان کویر آسیا در ادامه گفت: این لینک‌ها دارای فناوری DWDM با ظرفیت 40 گیگابیت هستند که در صورت نیاز می‌توان ظرفیت تبادل ترافیک را تا 4 برابر افزایش داد.

این گروه در تلاش است تا مراسم افتتاحیه این پروژه ملی را در دومین سمینار تخصصی «انتقال پهنای باند بین‌الملل (ITS 2012)» در روز سه‌شنبه 20 تیرماه سال جاری برگزار كند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha