• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 91030906303
  • منبع : نمایندگی فارس

فرماندار شيراز:

طرح الحاق ميدان احمدي به صحن شاهچراغ(ع) آغاز شده است

طرح الحاق ميدان احمدي به صحن شاهچراغ(ع) آغاز شده است

ایسنا/فارس فرماندار شيراز گفت: با اتمام كار تملك و تخريب كنارگذر 9 دي و ورود اين طرح به فاز احداث معبر، عمليات اجرايي براي الحاق ميدان احمدي به صحن مطهر شاهچراغ(ع) آغاز شده است.

فرماندار شيراز گفت: با اتمام كار تملك و تخريب كنارگذر 9 دي و ورود اين طرح به فاز احداث معبر، عمليات اجرايي براي الحاق ميدان احمدي به صحن مطهر شاهچراغ(ع) آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) از شيراز جواد زرين‌كلاه در حاشيه جلسه شوراي اداري شهرستان شيراز در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: كار اجراي پروژه توسعه حرمين مطهر احمدي و محمدي(ع) با همكاري خوب همه دستگاه‌ها، سرعت مطلوبي داشته و با جديت ادامه دارد.

زرين‌كلاه با تصريح اينكه كنار گذر 9 دي به‌عنوان زيرساخت اصلي طرح توسعه حرم، در زمان مشخص شده توسط استاندار فارس يعني تيرماه امسال، به بهره‌برداري خواهد رسيد، گفت: همكاري خوب مردم در اجراي اين طرح تاثير بسزايي داشته و همين‌جا از صبر و بردباري ساكنان اين منطقه و تمام شهروندان سپاسگزاري مي‌كنم.

فرماندار شيراز خاطرنشان كرد: ميدان احمدي در قالب اين طرح به صحن حرم الحاق شده و با ايجاد يك رواق سرپوشيده، مسيري پياده براي زائران ايجاد در حدفاصل مصلاي نمازجمعه و صحن، ايجاد مي‌شود.

زرين‌كلاه گفت: در اجراي هر پروژه عمراني در مسير توسعه شهر و ارتقاء سطح رفاه اجتماعي، موضوع تخريب هم وجود دارد و ممكن است برخي املاك تخريب شده و افرادي كه در آن املاك مشغول به زندگي يا كار هستند، مجبور به جابه‌جايي شوند و اين اجتناب‌ ناپذير است.

فرماندار شيراز تاكيد كرد: تمام مالكان املاك قرار گرفته در اين مسير از گذشته مي‌دانستند كه احتمال عبور معبر و تخريب املاك آنها وجود دارد.

رييس شوراي اداري شهرستان شيراز هم‌چنين گفت: طرح بين‌الحرمين در گذشته مصوب و ا جرايي شده و ما نيز مي‌دانيم كه بين محل اجراي اين طرح و ديوار جنوبي حرم مطهر شاهچراغ(ع) معبر باريكي وجود دارد كه تردد را دچار اشكال مي‌كند، اما اكنون راهكاري به نظر نمي‌رسد.

رييس شوراي تامين شهرستان شيراز در خصوص تامين امنيت اطراف حرم مطهر شاه‌چراغ و بافت قديمي شهر، گفت: در طرح توسعه ايجاد يك كلانتري در اطراف حرم ديده شده كه آن را دنبال و اجرا خواهيم كرد.

زرين‌كلاه همچنين در خصوص املاك و خانه‌هاي ميراثي موجود در مسير طرح نيز گفت: در مسير اين طرح خانه‌هايي وجود دارد كه مربوط به ميراث بوده، سعي كرده‌ايم براي اين خانه‌ها مشكلي ايجاد نشود اما برخي خانه‌ها نيز ميراثي نبوده و تنها ممكن است قديمي باشد كه با همراهي و همكاري ميراث فرهنگي، مجوز تخريب خواهيم گرفت تا طرح معطل نماند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha