• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 91031006879
  • خبرنگار : 71402

با راي دادگاه انگليس؛

موسس ویکی‌لیکس به سوئد مسترد می‌شود

موسس ویکی‌لیکس به سوئد مسترد می‌شود

دادگاه عالی انگليس كه عالی‌ترین مرجع قضایی اين كشور است، امروز(چهارشنبه) به استرداد موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به سوئد رای مثبت داد.

دادگاه عالی انگليس كه عالی‌ترین مرجع قضایی اين كشور است، امروز(چهارشنبه) به استرداد موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به سوئد رای مثبت داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اکثر قضات این دادگاه، رای دادگاه عالی انگليس مبنی بر استرداد جولیان آسانژ، موسس سايت افشاگر ويكي‌ليكس به سوئد را برای بازجویی درباره شکایاتی در مورد تجاوز و تعرض جنسی تائید کردند.

به گزارش شبكه خبري بي.بي.سي، رای دادگاه عالی با رای مثبت پنج قاضی و رای منفی دو قاضی دیگر رو به‌ رو شد و به آسانژ اجازه داده شده تا پيش از خروج از انگليس، دو هفته در اين كشور بماند.

دو قاضی در دادگاه عالی انگليس نوامبر سال 2011 حکم قاضی انگليسي درباره موسس ویکی‌لیکس را تائید کرده و رای دادند که آسانژ را می‌توان به سوئد مسترد کرد. پس از این رای، وکلای آسانژ درخواست تجدیدنظر خود را در دادگاه عالی انگليس مطرح کردند.

دادستانی سوئد از مدت‌ها پیش خواهان آن بوده که انگليس، جولیان آسانژ را در ارتباط با شکایتی در مورد تجاوز و تعرض جنسی در اختیار آن کشور قرار دهد. آسانژ همواره اتهامات وارده به خود را رد کرده و طرح این ادعاها را به انگیزه‌های سیاسی ربط داده است.

جولیان آسانژ ضمن مخالفت با درخواست استرداد خود به سوئد، برای پاسخگویی به این اتهام بدون خروج از انگليس ابراز آمادگی کرده است.

ویکی‌لیکس هزاران سند حاوی مکاتبات دیپلمات‌های آمریکایی در نقاط مختلف جهان را در سایت خود منتشر کرده است. انتشار این اسناد و مدارک موجب خشم و سرافکندگی دولت آمریکا شد.

طرفداران آسانژ نگران هستند که در صورت استرداد به سوئد، وی با خطر استرداد به آمريكا و پیگرد قانونی به دلیل انتشار اسناد محرمانه دولتی آن کشور در وب‌سایت ویکی‌لیکس روبرو شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha