• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91031006935
  • منبع : مطبوعات

ايران درودي: تابلوهايم متعلق به مردم ايران است،نه من

ايران درودي: تابلوهايم متعلق به مردم ايران است،نه من

پنجاه و هفتمین نمایشگاه آثار نقاشی ایران درودی پس از 20 روز به کار خود پایان داد.

پنجاه و هفتمین نمایشگاه آثار نقاشی ایران درودی پس از 20 روز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،ایران درودی که در این اختتامیه حضور داشت، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هنوز هم پس از برگزاری 57 نمایشگاه انفرادی و بیش از 200 نمایشگاه گروهی، از برگزاری نمایشگاه و ارتباط با مردم، همانند نخستین نمایشگاهم به وجد می‌آیم و خستگی‌ها را فراموش می‌کنم. گرچه برای اولین‌بار مسئولیت برگزاری این نمایشگاه را به بنیادم سپردم و خیلی هم از نتیجه‌ی کارشان راضی هستم. انعکاس پر رنگ این نمایشگاه در رسانه‌ها و نیز نوع سؤالات و حرف‌هایی که توسط بازدیدکنندگان بیان می‌شد، برای من نشان از آن داشت که تلاش پنجاه و هفت ساله‌ام برای اشاعه‌ی فرهنگ نقاشی در ایران نتیجه بخش بوده است و این برای من بسیار شادی آفرین است.

او با تأکید بر لزوم حمایت از هنرمندان با استعداد و جوان كشور افزود: روز سه شنبه به معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران آقای ایازی که برای بازدید از خانه هنرمندان و نمایشگاه آمده بودند، گفتم که بازسازی خانه هنرمندان به این شکل و افزودن به تعداد گالری‌ها و حمایت ایشان از این مکان فرهنگی ـ هنری و نیز حسن نیت آقای سرسنگی و دعوت ایشان از من برای برپایی این نمایشگاه، موجب شد که من هم بتوانم 84 اثرم را بر دیوارهای آن بیاویزم.

درودي ادامه داد: به او یادآور كردم، که امروز مهم ترین اتفاقی که در دوره‌ی مدیریت شما می‌تواند رخ دهد، ایجاد زمینه‌های رشد و به نمایش گذاردن آثار نسل جوان ایران است. اما متأسفانه سخن‌های من در رسانه‌ها به گونه‌ای انعکاس یافت که انگار من چشمداشتی به حمایت دارم و حال آنکه موقعیت و جایگاه کنونی من نشان دهنده‌ی مسیری است که تاکنون به دشواری، اما به تنهایی پیموده‌ام و اکنون با بخشیدن بیش از 190 تابلوی مهمم به ملت ایران می‌خواهم حق شناسی خودم را به تاریخ پر افتخار فرهنگ و هنر بشر دوستانه‌ی مملکتم ابراز کنم.

درّودی در پاسخ به خبرنگاری که در خصوص خرید تابلو توسط شهرداری از او پرسید، گفت: تا این لحظه هیچ اطلاعی از اینکه آیا تابلویی توسط شهرداری خریداری شده است، ندارم و چنین چیزی به من اعلام نشده است. همانطور که همه‌ی بازدیدکنندگان در طول نمایشگاه دیدند، در زیر تابلوها نوشته شده بود (متعلق به گنجینه‌ی بنیاد ایران درّودی) این تابلوها را به صورت رسمی به بنیاد اهداء کرده‌ام و حضورش در گنجینه‌ی بنیاد یا گنجینه‌ی خانه‌ی هنرمندان ایران از نظر نتیجه‌ی کار برایم تفاوتی ندارد. چرا که از چند ماه پیش، این تابلوها دیگر متعلق به ملت ایران است نه من. برای من مهم این است که در جایی حفظ و نگهداری و در معرض دید مردم هنردوست ایران قرار داده شوند. تصمیم گیری برای سرنوشت آنها برعهده‌ی هیئت امناء بنیاد است که همگی از میان فرهیختگان عرصه‌ی فرهنگ و هنر هستند.

او در پایان از حضور کم نظیر هموطنان هنردوست، هنرمندان، فرهیختگان و هنرجویان جوان در این نمایشگاه تشکر کرده و به عوامل و دست اندرکاران «خانه هنرمندان ایران» برای عزم جدی شان در خدمت به فرهنگ و هنر ایران تبریک گفت.

به گزارش ايسنا، این نمایشگاه نخستین فعالیت رسمی «بنیاد ایران درّودی» بود که با مشارکت «خانه هنرمندان ایران» از 20 اردیبهشت تا 9 خرداد به مدت بیست روز برگزار شد.

در این نمایشگاه 83 تابلو از آثار این نقاش نام آور بر دیوارهای گالری های خانه ی هنرمندان قرار گرفت.

بر اساس اعلام روابط عمومی خانه ی هنرمندان ایران، بیش از 15 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کردند که در میان آنها، جمع بسیاری از هنرمندان عرصه ی ادبیات، تجسمی، سینما و چهره‌هایي همچون عزت الله انتظامی، سیمین بهبهانی، محمد علی سپانلو، حافظ موسوی، تاها بهبهانی، پژمان بازغی، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، بهزاد فراهانی، محمد یعقوبی، نظام کیایی، احمد وثوق احمدی، مستانه مهاجر، بنیامین بهادری، نگار فروزنده، حسین فرحبخش، امیر آقایی، لادن طباطبائی، پانته آ پناهی، احمد داوری و استاد منتشری، حضور داشتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha