• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91031709456
  • منبع : شهرداری تهران

در ارتفاع بيش از 3500 متري در كوه‌هاي دماوند رخ داد؛

نجات معجزه‌آساي يك كوهنورد پس از سقوط از خط‌ الرأس!

نجات معجزه‌آساي يك كوهنورد پس از سقوط از خط‌ الرأس!

جوان کوهنوردی که در کوه‌های دماوند و فیروزکوه دچار حادثه سقوط از بلندی شده بود، نجات پیدا کرد.

جوان کوهنوردی که در کوه‌های دماوند و فیروزکوه دچار حادثه سقوط از بلندی شده بود، نجات پیدا کرد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجتبی جراحی، آتش‌نشان ایستگاه 64 دراين‌‌باره گفت: درپي اعلام خبر حادثه سقوط از کوه در منطقه دلی‌چایی، گروه نجات متشکل از یک آتش‌نشان، سه امدادگران هلال احمر و دو کوهنورد رهیاب در منطقه «دلی چایی»، عازم دریاچه هور و تار شدند.

وي با بيان اينكه این گروه با توجه به نبود امکانات نقلیه، با پای پیاده ارتفاعات خط الرأس دوبرار را طی کردند تا به محل وقوع حادثه رسیدند، اظهاركرد: امدادگران در طول مسیر، به دلیل صعب‌العبور بودن جاده سنگی منتهی به قله، یکی از امدادگران هلال احمر دچار مصدومیت شدید از ناحیه مچ پا شد که به ناچار وی را به همراه برخی از وسایل، در قسمتی از راه تنها گذاشته و در نهایت ساعت 3:30 بامداد به چادر کوهنورد جوان آسیب دیده رسيدند.

جراحي افزود: براساس معاینه ابتدایی مصدوم مشخص شد که فرد آسیب دیده بعد از سرخوردن از روی خط‌ الرأس، حدود 80متر سقوط داشته که از ناحیه پا، لگن، دست و سر دچار آسیب دیدگی شده است كه البته وی با کمک همراهش تا ارتفاع 3500 متری بدون تجهیزات و کمک‌های اولیه به پایین منتقل شده بود.

وی با اشاره به کمک‌های اولیه فوری برای بهبود وضعیت جسمانی کوهنورد آسیب دیده است گفت: در نخستین اقدام بعد از فیکس‌کردن مصدوم روی برانکارد، وی را به سمت دریاچه تار حرکت دادیم كه البته این کار با توجه به وجود برف، چال‌های متعدد و شیب‌های تند بسیار دشوار بود اما در نهایت ساعت 8:30 مصدوم را در ابتدای مسیر ورودی به کوه، تحويل اورژانس براي انتقال به بیمارستان شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha