• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91032212173
  • خبرنگار : 71431

پرسشي بي‌پاسخ براي دور جديد رژه حيوانات وحشي در پايتخت

سرگرداني پنج حيوان‌ وحشي در پايتخت تنها در عرض يك‌ ماه!

سرگرداني پنج حيوان‌ وحشي در پايتخت تنها در عرض يك‌ ماه!

عصر روز جمعه يك عقاب در جنوب پايتخت به دام افتاد تا پرونده شهرنشين شدن حيوانات وحشي درپايتخت همچنان باز بماند.

عصر روز جمعه يك عقاب در جنوب پايتخت به دام افتاد تا پرونده شهرنشين شدن حيوانات وحشي درپايتخت همچنان باز بماند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از ابتداي سالجاري تاكنون دست‌كم شش حيوان‌وحشي در نقاط مختلف پايتخت به دام افتاده‌اند كه چهار مورد آن تنها در عرض پنج روز و آخرين مورد آن در عصر روز جمعه كشف شده است.

بر اساس‌آمارها از ابتداي خرداد ماه تاكنون دوقلاده روباه، يك مرغ ماهي‌خوار، يك بزمجه و يك عقاب در نقاط مختلف پايتخت به دام افتاده‌اند.

نخستين روباه پايتخت در سال‌جاري كه باعث مزاحمت و وحشت شهروندان شده بود در دومين روز خرداد داخل یکی از چاهک‌های پارکینگ یکی ازفروشگاه‌های واقع در بزرگراه شهید لشکری ديده شد كه عوامل آتش‌نشاني پس از حضور در محل اين روباه را به دام انداختند و به سازمان حفاظت محيط زيست منتقل كردند.

دومين حيوان‌وحشي كه پايتخت را به عنوان مقصد سفرش انتخاب كرده بود، مرغ ماهی‌خواري بود که يك روز پس از به دام انداختن روباه در قسمت اداری فرودگاه مهرآباد فرود آمد.

اين پرنده ماهی‌خوار كه علت آمدنش به تهران نامعلوم است، توسط آتش‌نشانان و عوامل انتظامی فرودگاه به دام افتاد به مراکز نگهداری پرندگان تحویل داده شد.

به گزارش ايسنا، در روز شنبه هفتم خردادماه نيز يك بزمجه 90 سانتيمتري كه به علت نامعلومي در محوطه پارك مدرس در شهرري سرگردان و موجب وحشت شهروندان شده بود به دام افتاد و به سازمان حفاظت محيط زيست تحویل داده شد.

در عصر همان روز يك قلاده روباه در سوي ديگر پايتخت واقع در موتورخانه یک ساختمان مسکونی پنج‌طبقه در میدان سلماس خیابان شهریار از سوي شهروندان رويت شد كه اين حيوان نيز دقايقي بعد توسط آتش‌نشانان به دام افتاد و به مركز نگهداري از اين حيوانات منتقل شد تا تعداد حيوانات وحشي كشف شده در پايتخت در عرض پنج روز به شمار چهار برسد.

عقاب زخمي، ديگر مهمان ناخوانده ‌جنگل بود كه در محوطه يك ساختمان اداري واقع در بلوارآيت‌الله كاشاني به دام افتاد.

اين پرنده كه به دليل شكستگي بال داخل محوطه يك شركت افتاده بود به رغم آسيب‌ديدگي شديدي كه داشت اما با چنگال و نوك تيز خود اجازه نزديك‌شدن افراد به خود را نمي‌داد و قصد حمله به آنان را داشت كه همين موضوع باعث وحشت كارمندان شركت شده بود اما سرانجام اين پرنده نيز كه معلوم نبود علت شكستگي بالش عامل انساني يا جدال با حيوانات بود، با استفاده از تجهيزات ويژه نجات به دام افتاد و در هفدهم ارديبهشت سالجاري براي درمان به مركز مخصوص نگهداري از پرندگان منتقل شد.

آخرين مهمان وحشي پايتخت‌نشينان نيز عقاب عظيم‌الجثه‌اي بود كه عصر روز جمعه در پشت بام خانه‌ای سه طبقه دربزرگراه آزادگان، محله مرتضی‌گرد، فرود آمده بود، آتش‌نشانان پس از كشف اين حيوان آن را به سازمان حفاظت محيط‌زيست تحويل دادند تا به زيستگاه اصلي‌اش باز گردد.

رژه حيوانات وحشي در پايتخت در حالي بار ديگر تكرار شد كه سال گذشته نيز حيوانات وحشي از جمله سه قلاده توله‌شير، روباه، گرگ و كركس و... در خيابان‌هاي تهران به دام افتادند اما اين حيوانات از كجا و براي چه به از زيستگاه اصلي خود به شهر آمده‌اند؟ اين پرسش ذهن بسياري را به خود مشغول كرده است و پاسخ مشخصي نيز از سوي مسئولان ذيربط به آن داده نشده است.

همچنين اگر چه تاكنون اين حيوانات به جز وحشت شهروندان، آسيبي به آنها نزده‌اند اما بايد توجه داشت كه در صورت حمله يكي از اين حيوانات سرگردان كه هر چند وقت يكبار در سطح شهر مشاهده مي‌شوند، مسئوليت عواقب آن با كدام دستگاه و مسئول است؟

انتهاي پيام

هجوم حيوانات وحشي

هجوم حيوانات وحشي

هجوم حيوانات وحشي

هجوم حيوانات وحشي

هجوم حيوانات وحشي

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha